arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۳۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۷ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / اظهارات حاشیه ساز صدیقی / جذب ۷۰ درصد دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه‌ / علت خوشحالی مخالفان دولت از سفر روحانی به نیویورک / میانجی، پس از سفر به ریاض در راه تهران؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

جذب ۷۰ درصد دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه‌ - خالقی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از قانون سهمیه اعضای هیأت علمی گفت: بر اساس اطلاعات رسیده در سال گذشته حدود ۷۰ درصد از دانشجویان دندانپزشکی با سهمیه در دانشگاه‌ها پذیرفته شده‌اند که این موضوع نشان‌دهنده ضایع شدن حق دانشجویان مستعد دیگر است.

روانچی در مدت کوتاهی درمان می‌شود - علیرضا میریوسفی سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در توییتی در پاسخ به برخی منتقدان به بستری شدن رییس نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نوشت: بیماری ایشان پس از شروع ماموریت و در مراحل اولیه شناسایی شد و ارزیابی پزشکان معالج این است که انشالله در مدت کوتاهی درمان شده و سرکار برخواهند گشت. در آمریکا اکثر افراد شاغل و از جمله کارکنان نمایندگی ایران تحت پوشش بیمه درمانی هستند و به طور طبیعی هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت می‌شود.

انتشار تماس‌های ترامپ با بن‌سلمان و پوتین ممنوع شد - شبکه های تلویزیونی آمریکا اعلام کردند که "کاخ سفید" انتشار متن گفت و گوهای تلفنی "دونالد ترامپ" با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی و "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه را ممنوع اعلام کرد.

کشف انبار جدید شبنم نعمت‌زاده در کرج - در سومین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صمت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا قاضی مسعودی مقام ضمن تذکر به متهمان گفت: متاسفانه متهمان صداقت را رعایت نمی‌کنند و هم چنان به موارد به دور از حقیقت اصرار می‌ورزند و به تازگی انباری در کرج از شما کشف و گزارش آن واصل شده است. وی افزود: دفاعیاتی که به دور از واقعیت باشد قابل پذیرش نیست. هر یک از متهمان تقصیرات را به گردن دیگری می‌اندازند. حواشی مطرح شده هیچ تاثیری در مسئولیت کیفری شما متهمان ندارد. از شما می‌خواهم حقیقت را بگویید.

علت خوشحالی مخالفان دولت از سفر روحانی به نیویورک - مسیح مهاجری نوشت: اینکه مخالفان دولت این روزها در شیپور تمجید از سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل می‌دمند، نشانه تغییر نظر آنها نسبت به دولت و رئیس‌جمهور نیست. آنها از اینکه احساس می‌کنند برجام به ایستگاه آخر رسیده و سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل و تلاش دست‌اندرکاران سیاست خارجی کشور برای حفاظت از برجام به نتیجه نرسیده، خوشحالند. این خوشحالی که وجه مشترک مخالفان داخلی برجام با دشمنان خارجی است، نشانه روشنی از عدم موفقیت سیاست خارجی در حفاظت از برجام است.

میانجی، پس از سفر به ریاض در راه تهران؟ - بدر الزیادی، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت: درحال حاضر منطقه ملتهب است و برخی طرف‌ها برای ایجاد جنگ و فتنه تلاش می‌کنند بنابراین ورود عراق به این مساله به منظور کاهش تنش و خاموش کردن آتش بحران امری مهم و ضروری است. وی افزود: سفر عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق به عربستان موفقیت آمیز بود و بعد از آن به جمهوری اسلامی ایران نیز سفر خواهد کرد.

اظهارات حاشیه ساز صدیقی - روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، دیروز در خطبه جمعه ضمن اشاره به جدا شدن بحرین توسط رژیم شاه از ایران و اینکه در 200 سال گذشته همواره شاهان شکست برای ایران آوردند، به نقش رهبری در این پیروزی پرداخت و گفت: «رهبری اولین حرف را در راس هرم طراحی می‌کرد که خودش می‌جوشد، خودش وجود دارد، خودش حضور دارد، خودش علم دارد، خودش معرفت دارد و خودش خودش نیست و خدا در وجود او تجلی کرده است.» قسمت اخیر سخن آقای صدیقی در فضای مجازی بازتاب منفی زیادی داشت و کاربران به عبارت «خدا در وجود او (رهبری) تجلی کرده است» اعتراض کردند. این، اعتراض درستی است و خطیب جمعه هرچند ممکن است بدون توجه به معنای انحرافی این جمله آن را به زبان آورده باشد ولی باید در آنچه می‌گوید دقت نماید.

نظرات بینندگان