arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۰۸ - ۰۸ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پخش اعترافات تلویزیونی ممنوع می شود؟ / قتل مشکوک در دربار پادشاهی عربستان / گفت و گوی ظریف با چند مقام آمریکایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

طرح دوفوریتی ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات تلویزیونی - محمود صادقی از ارائه طرح ممنوعیت ضبط و پخش اعترافات اشخاص از صداوسیما و دیگر رسانه ها خبر داد. در متن این طرح آمده است: «ضبط اعترافات اشخاص و پخش آن از صدا و سیمای جمهوری اسلامی و دیگر رسانه های گروهی در هر مرحله از مراحل تعقیب و تحقیقات مقدماتی ممنوع است و مرتکب اعم از تهیه کننده و پخش کننده علاوه بر الزام به اعاده حیثیت از متهم به حبس از 6 ماه تا 3 سال محکوم خواهد شد».

برای مرجان شیخ اسلامی درخواست اعلان قرمز صادر کردیم - رئیس پلیس بین‌الملل ناجا از درخواست صدور اعلان قرمز برای مرجان شیخ‌الاسلامی و مجید سعادت خبر داد و گفت: درخواست صدور اعلان قرمز برای روح‌الله زم نیز در دستور کار پلیس بین‌الملل قرار دارد. سردار هادی شیرزاد صبح امروز در نشست خبری خود با بیان اینکه اینترپل ۱۹۴ عضو در دنیا دارد، اظهار کرد: پلیس بین‌الملل در سه سطح تشکیل شده است؛ سطح نخست درخواست و صدور اعلان قرمز، سطح دوم بازداشت فردی که سطح قرمز برای وی تعیین شده و سطح سوم استرداد این مجرم است.

محافظ پادشاه عربستان به قتل رسید - صبح امروز (یکشنبه) "سرتیپ عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی پادشاه عربستان که به دست یکی از دوستانش تیر خورده بود، بعد از انتقال به بیمارستان از پای درآمد. عبدالعزیز الفغم در پی اینکه به دست یکی از دوستانش بر سر اختلاف شخصی تیر خورد به بیمارستان تخصصی ملک فیصل در جده منتقل شد و در آنجا در حالی که جمعی از نزدیکانش نیز حضور داشتند جان خود را از دست داد. گفته می‌شود او در منزل دوستش بوده که به دست دوست مشترک آن دو (دوست سوم) به قتل رسید. اما «مجتهد» افشاگر معروف عربستانی در صفحه توئیتر خود نوشت که بر خلاف ادعای مقامات سعودی «عبدالعزیز الفغم» در منزل دوستش به قتل نرسیده است و در زمان قتل در کاخ حضور داشت.

ظریف: با برخی اعضای کنگره گفتگو کردم - محمدجواد ظریف در پایان سفر به نیویورک در جمع خبرنگاران در پاسخ سوالی مبنی بر اینکه آیا در این سفر نیز با اعضای کنگره آمریکا دیدار و یا رایزنی داشته است، اظهار کرد: من در سفرهای مختلف با گروه‌های مختلف آمریکایی دیدار و رایزنی دارم البته این بار سفرم را بسیار کوتاه کردم. البته همان طور که می دانید اکنون فضای آمریکا فضای استیضاح است و همه در این فضا هستند. با چند نفر تلفنی صحبت کردم. آنها به من تلفن زدند و چون حضور من در نیویورک کوتاه بود، این امکان نبود که وقتش را هماهنگ کنیم که آنها برای دیدار حضوری به نیویورک بیایند.

نظرات بینندگان