arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۰

کارگردان مشهور از دنیای سینما و فیلمسازی خداحافظی می کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جورج لوكاس»، كارگردان و تهيه‌كننده سرشناس هاليوود اعلام كرد، از دنياي سينما و فيلم‌سازي رسما خداحافظي مي‌كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، «جورج لوكاس» در گفت‌وگو با روزنامه نيويورك تايمز اعلام كرد: «من درحال بازنشستگي هستم و مي‌خواهم از صنعت سينما و هرآنچه مربوط به هنر هفتم مي‌شود دور باشم.»

با اين حال وي اعلام كرده است، مي‌خواهد بارديگر به دنياي فيلم‌هاي تجربي بازگردد و فيلم‌هايش را فقط در خانه‌هاي هنر نمايش دهد.

به گزارش خبرگزاري رويترز، اگرچه «لوكاس» شخصا اعلام كرده قصد خداحافظي از دنياي سينما را دارد، اما گفته مي‌شود اين كارگردان سرشناس آماده ساخت قسمت پنجم «اينديانا جونز» است.

«جورج لوكاس» بيشتر به عنوان نيروي محرکه خلق مجموعه فيلم‌هاي «جنگ ستارگان» شناخته مي‌شود و همچنين در خلق شخصيت باستان‌شناس و ماجراجوي سينمايي، «اينديانا جونز» با استيون اسپيلبرگ همکاري کرده است.

او با ‌١/٣ ميليارد دلار ثروت در سال ‌٢٠١١، يکي از پولسازترين کارگردانان و تهيه‌کنندگان مستقل صنعت فيلم به‌شمار مي‌رود.

وي با پشتيباني تهيه‌کننده فيلم آمريکايي «فرانسيس فورد کاپولا» فيلم «ديوارنويسي آمريکايي» را در سال ‌١٩٧٣ ساخت، فيلمي که سعي در زنده کردن خاطرات زندگي در دهه ‌٦٠ ميلادي را داشت.

فيلم بعدي لوکاس جنگ ستارگان بود كه در سال ‌١٩٧٧ مقابل دوربين برد كه انقلابي در صنعت فيلم‌سازي به وجود آورد. اين فيلم ماجراجويانه و علمي- تخيلي که تقريباً همه استوديوهاي هاليوود دست رد به آن زده بودند، تعريف جديدي از سرشت صحنه‌هاي تماشايي سينما ارائه داد.

او به‌عنوان تهيه‌کننده اجرايي دو فيلم بعدي از سري «جنگ ستارگان» و همچنين فيلم «ويلو» (‌١٩٨٨) و نيز سري محبوب فيلم‌هاي «اينديانا جونز» به کارگرداني استيون اسپيلبرگ به کار خود ادامه داد.

مجموعه فيلم‌هاي «اينديانا جونز» براي اولين‌بار در سال ‌١٩٨١ با «مهاجمان صندوقچه گمشده» آغاز شد. دومين قسمت سه سال بعد با نام «اينديانا جونز و معبد مرگ» ساخته شد و پس از آن‌ «اينديانا جونز و آخرين جنگ صليبي» در قالب قسمت سوم در سال ‌١٩٨٩ به‌روي پرده سينماها آمد.

«قلمرو جمجمه بلورين» آخرين قسمت از سري فيلم‌هاي «ايندياناجونز» بود كه در سال ‌٢٠٠٨ در افتتاحيه شصت‌ويكمين جشنواره فيلم كن با حضور هريسون فورد، «كيت بلانش» و «شيا لبوف» نمايش داده شد و در اين حالي بود كه ‌١٩ سال از ساخت قسمت سوم اين فيلم مي‌گذشت.
نظرات بینندگان