arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۴۶۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸

روش های نوین برای یادگیری و درک بهتر زبان فرانسه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امروزه با وجود منابع آموزش زبان فرانسه بسیار خوب، زبان آموزان می توانند به شکل موثری این زبان را بیاموزند. اما تنها استفاده از منابع زبان موجب پیشرفت نمی گردد و لازم است که از روش های مطالعه و یادگیری صحیح نیز استفاده شود.

به همین جهت با بهره گیری از آموزش معلم خصوصی زبان فرانسه آموزش زبان دایلو می توانید کمک بسیاری به پیشرفت خود در درک و استفاده از این زبان کنید. در چنین حالتی علاوه بر اینکه به مطالعه و یادگیری خود ادامه می دهید، قادر خواهید بود که اشکالات خود را با کمک یک فرد با تجربه برطرف کنید و به صورت منظم و پیوسته مهارت مکالمه زبان فرانسه را تمرین کنید.

همچنین برای تقویت مهارت نوشتار لازم است که از دانش و تجربه یک مدرس خوب زبان فرانسه نیز استفاده کنید تا از جنبه های مختلف مقاله های آکادمیک و عمومی شما مورد ارزیابی قرار گیرد. دوره های آموزش زبان دایلو به دلیل داشتن تنوع آموزشی بالا برای کلیه زبان آموزان توصیه می شود. به خاطر داشته باشید برای اینکه بتوانید سطح زبان فرانسه خود را در هر یک از مهارت های اصلی زبان بالا ببرید، لازم است آنچه که آموخته اید را استفاده کنید.

آیا شما نیز شنیده اید که هم کلاسی ها یا دوستان شما بیان کنند که در گذشته آن ها خود را به خوبی با یک زبان جدید آشنا کرده بودند، اما به دلیل استفاده نکردن از آن، پس از مدتی دیگر قادر نیستند عبارت ها را به خاطر بیاورند و صحبت کنند؟ این به دلیل آن است که مغز انسان، مطالبی که مورد استفاده قرار نمی گیرد را به تدریج فراموش می کند تا بتواند فضای کافی برای حفظ و به خاطر سپردن مطالب جدید ایجاد کند.

خواندن کتاب های گوناگون با موضوعات مختلف و همچنین مطالعه مجله ها، روزنامه ها و تماشای برنامه های آموزشی برای آشنا شدن با عبارت های جدید و درک بهتر ساختار های دستور زبان اهمیت دارد. اما به خاطر داشته باشید که لازم است از آن چه که آموخته اید استفاده کنید تا به خوبی در جمله سازی به زبان فرانسه مهارت کسب کنید. به همین جهت در دوره های آموزشی که زبان آموزان از مزیت تدریس یک معلم برخوردار هستند، می توانند به صورت منظم چندین بار در هفته به صحبت کردن و رفع اشکالات خود بپردازند.

همینطور یادگیری کلاسی معمولا باعث می شود که زبان آموزان به شکل بهتری مطالب را به خاطر بیاورند. یکی از دلایل دیگری که لازم است از مطالب جدیدی که آموخته اید استفاده کنید این است که به سرعت آن ها را فراموش نکنید. این بسیار شبیه به ورزش های جسمی می باشد. برای مثال فرض کنید که شما تصمیم گرفته اید که با انجام ورزش های مناسب، آمادگی جسمی خود را بالا ببرید.

شما تلاش خود را خواهید کرد تا به سطح آمادگی جسمی مورد نظر خود برسید. سپس ناگهان تصمیم می گیرید که استراحت کنید و دیگر ورزش را کنار بگذارید. در نتیجه شما به مدت چند هفته و یا چند ماه استراحت می کنید. در چنین شرایطی اگر که بخواهید مجددا به انجام فعالیت هایی در هنگامی که آمادگی جسمی خوبی داشتید بپردازید، ناگهان متوجه خواهید شد که قادر نیستید به خوبی عمل کنید و با دشواری زیادی مواجه می شوید. به دلیل آن که از عضلات خود استفاده نکرده اید، آن ها آمادگی کافی برای انجام فعالیت های دشوار را نخواهند داشت.

در واقع چنین حالتی در روند یادگیری یک زبان نیز می تواند اتفاق بیفتد. برای آن که بتوانید آن چه را که آموخته اید به خاطر بیاورید، لازم است که از عبارت ها و ساختار های دستور زبان به صورت منظم استفاده کنید. شما می توانید در مکالمه های زبان فرانسه خود و هم در نوشته های خود آن ها را به کار ببرید. برای مثال هنگامی که شما تعداد کمی از کلمات را به خوبی آموختید، سعی کنید همیشه جملات جدیدی با این کلمات بسازید و سپس برای بررسی از معلم خود کمک بگیرید. با ترکیب مجموعی از عبارت هایی که آموخته اید جملات جدید ایجاد کنید و عبارت های خود را بیان کنید.

پس به طور کلی سعی نکنید که تنها مطالب جدید را مطالعه کنید، بلکه لازم است با صحبت کردن و استفاده از آن ها در جملات خود آن ها را در ذهن خود فعال کنید. اطمینان حاصل کنید که همیشه پس از یادگیری عبارت ها و ساختار های جدید دستور زبان فرانسه، آن ها را در صحبت ها و نوشته های خود به کار ببرید تا آن ها را فراموش نکنید.

پس از بررسی چند مثال در کتاب های فرهنگ لغت فرانسه، می توانید جملات خود را با استفاده از آن چه که آموخته اید بسازید و سپس به طور مکرر آن ها را مرور کنید. اما تنها استفاده از کتاب ها و متون گوناگون در یادگیری روشی نوین نمی باشد و لازم است از انواع دیگر منابع نیز استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از فایل های صوتی آموزش زبان فرانسه نیز به تقویت زبان خود بپردازید.

بسیاری از کتاب های تمرین مهارت شنیداری هستند که متن فایل های صوتی نیز در آن ها موجود می باشد. شما می توانید با نگاه کردن به کلمات، املاء صحیح آن ها را به خاطر بسپارید و با گوش دادن به نحوه تلفظ عبارات، روش بیان کردن آن ها در جملات را یاد بگیرید. در چنین حالتی شما به طور آسان تری می توانید عبارت ها را به خاطر بسپارید. در برخی از زبان ها کلمات دقیقا به یک شکل نوشته می شود و به همان شکل نیز خوانده می شود. این حالت موجب می شود یادگیری چنین زبان هایی کمی آسان تر گردد.

اما زبان فرانسه به این شکل نمی باشد و در اکثر موارد شکل املائی کلمات با نحوه تلفظ آن ها متفاوت می باشد. به همین جهت اهمیت بسیاری دارد که شما در هنگام یادگیری زبان فرانسه از صحبت ها و جملات صوتی نیز استفاده کنید تا بتوانید تلفظ عبارات را به صورت صحیح متوجه شوید و به شکل صحیح بیان کنید. استفاده از صوت به همراه تصاویر و همچنین گوش دادن و سپس تکرار کلمات با کمک متن، موجب می شود که به صورت سریع تری یاد بگیرید، به مدت طولانی تری به خاطر بسپارید و به شکل صحیح آن ها را تلفظ کنید.

نظرات بینندگان