arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۵۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / آخرین خبر از پرونده قائم مقام قالیباف / بازداشت ۱۷ نفر در پرونده اکبر طبری / ضرب و شتم دو دیپلمات عراقی در ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ضرب و شتم دو دیپلمات عراقی در ایران - احمد الصحاف سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق روز سه شنبه گفت: وزارت امور خارجه عراق پس از حادثه ضرب و شتم کارمندانش در ایران، کار کنسولگری خود را در شهر مشهد به حالت تعلیق درآورده است. وی جزئیات بیشتری از این حادثه را ارائه نداد، اما طبق گزارش رسانه های عراقی، این حادثه در 28 سپتامبر رخ داده است. شیرکو محمد، رئیس کمیته امور خارجه پارلمان عراق به شفاق گفت که مقامات ایران باید به طور رسمی از حمله به دیپلمات ها عذرخواهی کنند.

پرونده قائم مقام قالیباف به دادگاه رفت - غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده قائم مقام قالیباف گفت: پرونده به دادگاه ارسال شده و با توجه به پرونده، تاکید بر تسریع در رسیدگی شده است. وی در پاسخ به سوالی در خصوص دادگاه تجدیدنظر پرونده هفت تپه و اینکه ۱۵ نفر از کارگران احضار شده اند گفت: دستور ریاست قوه حتما اجرا می شود و دادگاه بدوی رای را داده است و ظرف ۲۰ روز باید پرونده به تجدیدنظر برود.

محکومیت حسین فریدون به ۵ سال حبس - سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده حسین فریدون و رأی صادر شده از سوی دادگاه گفت: دادگاه تجدید نظر حکم صادر کرده و برای سه نفر ارفاق قایل شده و در مورد حسین فریدون 7 سال حبس به 5 سال حبس تبدیل شد. غلامحسین اسماعیلی در رابطه با اتهام حسین فریدون گفت: اتهام او اخذ رشوه است.

۱۷ نفر در پرونده اکبر طبری بازداشت شدند  - سخنگوی قوه قضاییه درخصوص‌ اعترافات جدید طبری نسبت به اتهامات برخی مقامات گفت: در این پرونده نیز به لحاظ ملاحظات قانونی اطلاع رسانی نکردیم و از این خلا برخی سوی استفاده کردند و برخی مطالب را به عنوان اعترافات وی منتشر کردند که مورد تایید ما نیست. غلامحسین اسماعیلی تصریح کرد: بررسی را بی درنگ انجام می دهیم در این پرونده فعلا ۱۷ نفر را بازداشت کرده ایم که دو نفر از آنها از قضات هستند.

سرقت از منزل تقی کبیری در حال بررسی است - علی القاصی‌مهر دادستان تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر مطالب مطرح شده درباره سرقت از منزل تقی کبیری؛ نماینده مجلس نیز گفت: فعلا در حد اعلام شکایت و گزارش این پرونده مطرح است و هنوز صحت و سقم آن بررسی نشده است.

۱۷ نفر از ۲۰ کارگر تعدیلی نیشکر هفت تپه به کار خود بازگشتند - کارگران مجتمع کشت وصنعت هفت تپه از بازگشت به کار ۱۷ نفر از همکاران خود که از ابتدای ماه جاری با اتمام قرارداد کاری از ورود به محل کارشان منع شده بودند، خبر دادند. به گفته کارگران، پرونده شغلی سه نفر از همکاران آنها با نام‌های محمد خنیفر، ایمان اخضری و عضیم سرخه که هنوز موفق به بازگشت به کار نشده‌اند، در دست بررسی است.

جایگزین پراید، تلفیقی از پراید و تیباست - دبیر انجمن تخصصی صنایع همگن می‌گوید: قرار است خودرو جدیدی که تلفیقی از پراید و تیبا است، جایگزین پراید و به بازار معرفی شود. توقف خودرو پراید تا سال آینده امکان‌پذیر نیست.

پنتاگون: پایگاه «العدید» قطر را ترک نمی کنیم - «ربکا ریباریچ» سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) دوشنبه شب گفت: نیروهای آمریکایی برنامه ای برای ترک پایگاه هوایی «العدید» قطر ندارند. این اظهارات در حالی مطرح می شود که پیش تر روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود: آمریکا برای پیشگیری از خطر حمله موشکی، مرکز فرماندهی خود در خاورمیانه را از قطر به کارولینای جنوبی منتقل می کند.

علت سانحه ریلی زاهدان-تهران اعلام شد - رییس کمیسیون عالی سوانح شرکت راه‌آهن گفت: علت سانحه ریلی قطار زاهدان-تهران بازشدن پیچ و پابندهای ریل توسط افراد ناشناس بوده که گزارش آن به وزیر هم ارسال شده است. فولادی افزود: برخی افراد ناشناس حدود ۱۷۰ تا ۱۸۰ پیچ و پابند ریل را در طول حدود ۵۰ تا ۶۰ متر باز و نقطه خطر ایجاد کردند و همین مسئله باعث خارج شدن قطار از ریل و بروز آن سانحه دردناک شده است. ریل به وسیله پیچ و پابند به تراورس متصل می‌شوند و اگر این پیچ‌ها باز شوند به راحتی با یک دیلم می‌توان ریل را از خط پایین انداخت و اگر پیچ و پابندهای ریل به هر علت و توسط هرکسی باز شود، محل خطر ایجاد شده و نهایتا منجر به بروز این سانحه می‌شود. او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از بازشدن پیچ و پابند ریل سرقت یا خرابکاری بوده است؟ ادامه داد: ممکن است به هر دلیلی این پیچ‌ها از ریل باز شده باشد اما ما نمی‌توانیم آن را تشخیص دهیم و وظیفه این کمیسیون بررسی دلیل فنی بروز یک سانحه ریلی است.

بازپرسی که دستور فیلتر تلگرام در ایران را داد، بازداشت شد - خبرگزاری تسنیم نوشت: بیژن قاسم‌زاده روز جمعه هفته گذشته با دستور قضایی بازداشت و راهی زندان شده است. بر اساس این گزارش، بازداشت این بازپرس سابق دادسرای کارکنان دولت در راستای برخورد با فساد در درون قوه قضائیه صورت گرفته است. قاسم زاده همان بازپرسی است که در اردیبهشت سال گذشته دستور فیلتر تلگرام را صادر کرده بود.

نظرات بینندگان