arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نقشه ناموفق ترور سردار سلیمانی / واکنش حیاتی به جمله جنجالی در اخبار تلویزیون / زائران اربعین در ناآرامی های عراق چه باید بکنند؟ / حمله کیهان به زئیس دولت اصلاحات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نقشه ترور سردار سلیمانی - حجت الاسلام طائب از شکست طراحی سرویس های عبری-عربی برای ترور سرلشکر حاج قاسم سلیمانی و دستگیری تیم ترور توسط سازمان اطلاعات سپاه خبر داد. رئیس سازمان اطلاعات سپاه اظهار داشت: در این طراحی قرار بود تیم تروریستی وابسته و اجیر شده با ورود به کشور در ایام فاطمیه ، محلی در جوار حسینیه مرحوم پدر سردار سلیمانی را خریداری کرده و با استقرار در آن ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره را تهیه و از طریق ایجاد کانال در زیر حسینیه قرار دهند تا زمانی که این سردار عزیز به رسم همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا در این حسینیه و در جمع عزاداران حسینی حضور می‌یابند، آن را منفجر کنند.

توقف ۲۰ کشتی غله در بنادر ایران - خبرگزاری رویترز به نقل از منابع مطلع ادعا کرده است که ۲۰ کشتی با محموله‌هایی در حدود یک میلیون تن غله به دلیل تحریم‌ها و مشکلات پرداختی خارج از بنادر ایران متوقف شده‌اند و نمی‌توانند بار خود را تخلیه کنند.

پاسخ محمدرضا حیاتی درمورد  خواندن 'نشستن بر اره' - محمدرضا حیاتی گوینده قدیمی اخبار سیما در واکنش به خبر جنجال سازی که با صدای او از تلویزیون پخش شد و انتقادهای زیادی به همراه داشت گفت:«راستش من خبر را برای اولین بار در دستگاه اتوکیو دیدم ولی به عنوان اخبارگو چاره دیگری هم نداشتم چون ما اختیاری در این زمینه نداریم.

توصیه به زائران اربعین: به شمال عراق نروید - مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به تدوام سفر کاروان‌های رسمی سازمان حج به عراق از سه مرز مهران، چذابه و شلمچه با وجود گزارش برخی ناآرامی‌ها از بغداد، اظهار کرد: کاروان‌های رسمی عتبات تا پیش از این یک شب در شهر کاظمین (در نزدیکی بغداد) اقامت داشتند که با توجه به شرایط موجود، سفر آن‌ها به شهرهای کاظمین و سامرا در شمال عراق حذف شده است. به زائرانی که به قصد شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین به این کشور وارد می‌شوند نیز توصیه اکید می‌شود به سمت شمال عراق حرکت نکنند.

واکنش کیهان به نامه‌ خاتمی به گوترش - کیهان درباره نامه رئیس دولت اصلاحات به دبیرکل سازمان ملل نوشت: سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا با باور خاتمی، نامه او به دبیر کل سازمان ملل متحد، در روابط بین‌الملل و حوزه دیپلماسی تأثیری دارد؟ صریح‌تر آنکه آیا رئیس‌جمهور اسبق که اطرافیانشان بارها از او عبور کرده‌اند و سرنوشتش شکست گفتمان اصلاحات و حصر و ممنوع‌التصویری بوده، گوش شنوایی هم دارد؟

کره‌شمالی آزمایش موشکی از زیردریایی را تایید کرد - کره‌شمالی امروز (پنج‌شنبه) تایید کرد، اولین آزمایش موشک بالستیک طی سه سال از روی زیردریایی را با موفقیت انجام داده است. به نظر می‌رسد این اقدامی برای افزایش فشار روی ایالات متحده در آستانه آغاز دوباره مذاکرات هسته‌ای باشد.

نظرات بینندگان