arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / احتمال پایان جنگ یمن / پیشنهاد کیهان برای اشغال سفارت آمریکا در بغداد / واکنش پلیس به مانتوهای توری و جلوباز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

گروه‌های امر به معروف پلیس و برخورد با مانتوهای توری و جلوباز - رئیس پلیس پایتخت گفت: برخورد با واحدهای صنفی که اقدام به فروش مانتوهای توری و جلوباز می‌کنند نیز در دستور کار پلیس قرار دارد حتی با صاحبان پاساژها و مجتمع‌های تجاری بزرگ نیز برای راه اندازی گروه‌های امر به معروف و نهی از منکر هماهنگی‌هایی صورت گرفته و این گروه‌ها پس از آموزش توسط پلیس فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

دریاچه ارومیه ۱۱۰۰ کیلومتر مربع بزگتر شد - رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه مساحت دریاچه ارومیه به ۲ هزار و ۸۱۴ کیلومترمربع رسیده، بیان کرد: وسعت این دریاچه نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک‌هزار و ۱۰۴ کیلومترمربع افزایش دارد.

عربستان در حال بررسی آتش‌بس در یمن - الجزیره به نقل از خبرگزاری رویترز آورده، یک دیپلمات اروپایی خاطرنشان کرده است: محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی خواهان خروج از یمن است، از این رو ما باید راهی برای او جهت خروج آبرومندانه از یمن بیابیم. یک مسؤول منطقه‌ای آگاه نیز گفت: سعودی‌ها در حال حاضر پیشنهاد حوثی‌ها را بررسی ‌می‌کنند؛ پیشنهادی که دیپلمات‌های غربی برای متقاعد کردن ریاض جهت تغییر روند مورد استفاده قرار داده‌اند.

حیاتی درباره «نشستن بر اره»: این نوع خبرنویسی از «20:30» شروع شد - محمدرضا حیاتی گوینده قدیمی و باسابقه تلویزیون که چند روز پیش خبری خواند که در آن بن‌بست سیاسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به «نشستن بر اره» تشبیه شده بود. من در زندگی‌ شخصی خودم هم به کسی توهین نمی‌کنم چه برسد روی آنتن و در مقابل مردم و با چنین لحنی. متأسفانه این به‌اصطلاح نرم‌نویسی در خبر چند سالی است مد شده و شروع آن هم از بخش خبری «20:30» بود. بعد هم به بقیه شبکه‌ها و برنامه‌های خبری سرایت کرد. اما این شکل خبرنویسی، با واقعیت نرم‌نویسی فاصله دارد. این‌طور نوشتن و تنظیم خبر از اساس اشتباه است. اما متأسفانه کسی گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست. هر کسی کوچک‌ترین اطلاعی از بحث خبر داشته باشد می‌داند ما نمی‌توانیم در خبر اعمال سلیقه و نظر کنیم یا تصمیم بگیریم به کسی یا جایی توهین کنیم. وظیفه ما اطلاع‌رسانی است.

لغو ممنوعیت آمد و شد در بغداد - نخست وزیر عراق دستور لغو ممنوعیت آمد و شد در بغداد را از پنج صبح امروز (شنبه) پنج اکتبر صادر کرد. مقامات امنیتی ممنوعیت آمد و شد کاملی را در بغداد از صبح پنج‌شنبه اعمال کرده و استانداران مخیر به اتخاذ تصمیم درباره اعلام قانون منع آمد و شد در استان‌هایشان شده بودند. این ممنوعیت آمد و شد در بغداد در پی درگیری‌هایی پراکنده در برخی شهرهای عراق لحاظ شده بود.

پیشنهاد کیهان به مردم عراق: سفارت آمریکا را اشغال کنید - حسین شریعتمداری درکیهان نوشت: باید از جوانان مومن و انقلابی عراق که در سال‌های اخیر با از خودگذشتگی و ایثار ده‌ها حماسه بزرگ و مثال‌زدنی آفریده‌اند پرسید؛ چرا به حضور سفارت آمریکا در بغداد یعنی همان جاسوسخانه و کانون توطئه علیه ملت مظلوم عراق خاتمه نمی‌دهید؟! و این دُمل چرکین را از سرزمین مقدس خود حذف نمی‌کنید و بیرون نمی‌اندازید؟! تسخیر جاسوسخانه آمریکا و حذف این کانون توطئه برای ما در ایران اسلامی دستاوردهای فراوانی داشته است. چرا باید جوانان انقلابی عراق میهن مقدس خود را از این دستاوردها محروم کنند؟!

٢ استرالیایی بازداشتی در ایران و یک ایرانی بازداشتی در استرالیا آزاد شدند - «ماریس پین» وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که 2 شهروند از سه شهروند این کشور که در ایران بازداشت بوده‌اند، آزاد شده‌اند. همزمان رضا دهباشی، دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا هم آزاد شد

نظرات بینندگان