arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۳ مهر ۱۳۹۸

شمار شهدای تظاهرات بزرگ بازگشت فلسطین به ۳۲۶ نفر رسید

یک مرکز حقوق بشر فلسطینی شنبه شب اعلام کرد، از آغاز راهپیمایی بزرگ بازگشت، تاکنون ۳۲۶ فلسطینی به ضرب گلوله ارتش رژیم صهیونیستی شهید شدند
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شمار شهدای تظاهرات بزرگ بازگشت فلسطین به ۳۲۶ نفر رسیدبه گزارش خبرگزاری "آناتولی"، مرکز حقوق بشر "المیزان" فلسطین در بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در اختیار آناتولی قرار گرفته است، در این تظاهرات‌ها همچنین ۱۸ هزار و ۴۶۰ فلسطینی دیگر زخمی شدند که ۹ هزار و ۲۴۳ تن از آنان به ضرب گلوله زحمی شدند.

از مجموع شهدا ۴۶ نفر کودک، ۲ نفر زن، ۹ نفر معلول، چهار پرستار و ۲ خبرنگار هستند. در میان زخمی شدگان نیز اسامی ۲ هزار کودک و ۱۸۴ زن دیده می شود.

این مرکز در بیانیه ای، تداوم حمله به شرکت کنندگان در راهپیمایی بزرگ بازگشت و استفاده ارتش رژیم صهیونیستی از قوه قهریه بویژه علیه کودکان و زنان و نیز حمله به کادر پزشکی و روزنامه نگاران را محکوم کرد.

مرکز حقوق بشر المیزان اضافه کرد: سکوت مداوم جامعه جهانی و شانه خالی کردن از تعهدات قانونی شان، موجب شده است، رژیم صهیونیستی بدون هیچ ترسی، به ادامه کشتار فلسطینی‌ها ادامه دهد.

این مرکز حقوق بشری برای پایان دادن به نقض آشکار ارتش اشغالگر اسرائیل، خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شد.

مرکز المیزان همچنین خواستار لغو مصونیت نیروها و رهبران صهیونیستی شد و از جامعه جهانی خواست، مقام های رژیم صهیونیستی که مظنون به نقض قوانین بین المللی هستند، تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

این مرکز اعلام کرد، "علاء نزار عایش حمدان" جوان ۲۸ ساله فلسطینی آخرین فلسطینی است که دیروز (جمعه) در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت به شهادت رسید.

هفتادوهفتمین راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت از ۳۰ مارس سال گذشته میلادی (۱۰ فروردین ۹۷)، جمعه هر هفته در طول نوار مرزی غزه با سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس و محاصره نوار غزه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان