arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸

با مشاوره خانواده زندگی بهتری را تجربه کنید

بعد از مشورت کردن با مشاورین مجرب متوجه می شویم، مشکلات قابل حل هستند و با کمک مشاورین می توانیم کم کم کنترل ذهن و زندگی خود را دوباره به دست بگیریم و برای بهتر شدن روابط خانودگی قدمی برداریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با مشاوره خانواده زندگی بهتری را تجربه کنید

در زندگی همه افراد مشکلاتی به وجود می آید که ممکن است باعث شود به صورت ناخودآگاه بخش زیادی از ذهن را به خود مشغول کرده و همین مشغولیت ذهنی در نحوه ارتباط فرد با دیگر اعضای خانواده تاثیر گذاشته و حتی باعث بروز اختلافاتی بین اعضای خانواده شود. در چنین موقعیت هایی انسان ها نیاز به همفکری دارند و بهتر است با فردی بی طرف مشورت کرده و با کمک کارشناس این حوزه مشکلات را حل و فصل نمایند؛ در صورتی که به مشاورین با تجربه دسترسی ندارید نگران نباشید؛ مشاوره خانواده تلفنی این امکان را به شما می دهد تا از سراسر ایران به مشاورین مجرب دسترسی داشته باشید و بدون طی کردن مسیری طولانی، با مشاورین مجرب، مشورت نمایید.

بعد از مشورت کردن با مشاورین مجرب متوجه می شویم، مشکلات قابل حل هستند و با کمک مشاورین می توانیم کم کم کنترل ذهن و زندگی خود را دوباره به دست بگیریم و برای بهتر شدن روابط خانودگی قدمی برداریم.

در بسیاری از مواقع علت اصلی بروز اختلافات و بحث و جدل ها در خانواده، فراموش کردن مهارت های زندگی است؛ برای داشتن روابط خانوادگی سالم بهتر است به صورت دوره ای با مشاورین خانواده مشورت کرده و مهارت ها زندگی را یادآوری کنید.

در یک خانواده سالم که روابط بر پایه اعتماد طرفین استوار است لازم نیست برای هر مشکل و پیش آمدی عصبانی شده و بحث را تا حد دعوا پیش ببرید؛ گفتگوی سازنده بسیاری از مشکلات را برطرف می کند، کافیست این مهارت را یاد گرفته و در زندگی به کار ببرید.

نحوه برخورد با کودکان در سنین مختلف

نحوه برخورد والدین با کودک، تاثیر بسیاری در شخصیت فرد در بزرگسالی دارد و خوشبختانه والدین از اهمیت این دوران آگاهند و برای مسائل مختلف با مشاوره کودک مشورت می کنند.

در هر مقطع سنی کودک، والدین با چالش های جدیدی روبرو می شوند و برای عبور از این چالش ها و آموزش موارد مهم به کودک، بهتر است با کارشناسان مجرب در حوزه کودک مشورت کرده و راهنمایی های لازم و صحیح را دریافت کنند.

به عنوان مثال، در سنین 2 تا 3 سالگی یکی از اصلی ترین چالش ها برای والدین، از پوشک گرفتن کودک است و گاهی اوقات این مساله والدین را به شدت کلافه می کند. در همین سنین، کودک باید یاد بگیرد بعضی از کارهای خود را به صورت مستقل انجام دهد واین مساله نیز برای بعضی از والدین چالش برانگیز است.

با مشاوره خانواده زندگی بهتری را تجربه کنید

یکی از رفتارهای نادرست والدین مقایسه کودک خود با کودکان هم سن و سال اوست. پدر و مادرها هرگز نباید فرزند خود را با کودک دیگری مقایسه کنند؛ هیج دو کودکی رفتار مشابه ندارند و تفاوت های فردی باعث بروز رفتار متفاوت می شود؛ اگر برای بعضی از رفتارهای فرزند خود نگران هستید و یا سوالی در خصوص آموزش به فرزند خود دارید، از مشاورین کودک کمک گرفته و پاسخ کاملی برای سوالات خود بشنوید.

دوران بلوغ نوجوانان و چالش های آن

دوران بلوغ فرزندان نه تنها برای خود فرد بلکه برای خانواده ها هم چالش بر انگیز است و گاهی اوقات خانواده ها نمی دانند در برابر این تغییرات رفتاری چه عکس العملی باید از خودشان نشان دهند.

در دوران بلوغ، بچه ها بدخلقی می کنند، لجباز می شوند، تغییرات فیزیکی در بدن آن ها ایجاد شده و به طور کلی از نظر رفتاری و فیزیکی دچار دگرگونی می شوند و اینجاست که نوع رفتار والدین اهمیت پیدا می کند!

گاهی اوقات نوجوان دچار بلوغ زودرس می شود و این تغییرات برای آن ها عجیب است و باعث می شود دچار آشفتگی روانی شده و دائما خود را با هم سن و سالان خود مقایسه کرده و دچار اضطراب شود ؛ برای جلوگیری از این آشفتگی ها، در قدم اول بهتر است خود والدین در مورد این دوران اطلاعات کافی را بدست بیاورند و سپس با قبل از شروع دوران بلوغ و آغاز تغییرات فیزیکی، در مورد بلوغ و ویژگی های آن با فرزند خود صحبت کرده و او را نسبت به این تغییرات آگاه کنند.

برای این که اطلاعات صحیحی در مورد دوران بلوغ کسب کرده و بدانید این اطلاعات را چگونه به فرزند خود منتقل کنید و همچنین بدانید با کودک خود در این دوران چه رفتاری داشته باشید، بهتر است با مشاوره نوجوان مشورت کرده و اطلاعات و راهنمایی های صحیح را از آن ها بخواهید.

 

برای افزایش تمرکز در کودکان دبستانی چه کنیم؟

  بچه ها در این سن به بازی و تحرک علاقه بسیاری دارد و ممکن است برای درس و مدرسه تمرکز نداشته باشند. برای این که تمرکز بچه ها بالاتر برود و بتوانند در مدرسه به درس و آموزش توجه کنند، می توانید از چند روش کمک بگیرید.

از بازی درمانی کمک بگیرید.

لازم نیست بازی ها سخت و پیجیده باشند، شما می توانید با انجام برخی بازی های ساده مانند به خاطر سپردن اعداد و کلماتی که به سرعت گفته می شوند، به افزایش تمرکز بچه ها کمک کنید.

 

وسایلی که باعث حواس پرتی کودک می شوند را دور کنید

در زمان انجام تکالیف و یادگیری، کلیه عوامل حواس پرتی را دور کنید.

اسباب بازی ها، وسایل رنگی، موبایل و ... ممکن است باعث حواس پرتی کودک شوند.

 

تمرکز را تمرین کنید

گاهی اوقات کودک اصلا با مفهوم تمرکز آشنا نیست و نمی داند تمرکز چیست؛ بهتر است برای کودک خود تمرکز را توضیح دهید و به او تمرکز کردن را آموزش دهید.

البته فراموش نکنید که کودکان نمی توانند مدت زمان زیادی را تمرکز کنند؛ پس اگر می خواهید آموزشی به کودک خود بدهید، سعی کنید مطلب را طولانی نکرده و بین آموزش ها به کودک استراحت دهید.

برای افزایش تمرکز کودکان، راه های دیگری هم وجود دارد، برای این که روش های علمی و صحیح برای افزایش تمرکز دبستانی ها را یاد بگیرید، بهتر است با مشاورین کودک مشورت نمایید. برای این کار کافی است با شماره 02166081200 تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

 

نظرات بینندگان