arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۹ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸

استیلی و آش کشک خاله!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سید مهدی فاطمی: فرهاد مجیدی برابر با آنچه پیش بینی میشد از سر مربیگری تیم امید کناره گیری کرد.
این اتفاق بعد از برگزاری اردوی ازبکستان و شکست سنگین در دو بازی دوستانه برابر این رقیب قابل پیش بینی بود اما مجیدی منتظر ماند تا مراسم قرعه کشی مرحله نهایی مسابقات انتخابی المپیک برگزار شده و شانس موفقیتش را ارزیابی کرده و سپس تصمیم نهایی را بگیرد‌. از قضا .‌تیم ما در گروه مرگ قرار گرفته و باید با ازبکستان قهرمان امیدهای آسیا،‌کره جنوبی قهرمان بازیهای آسیایی و چین که با هزینه و سرمایه گذاری فراوان وارد رقابتها شده رو در رو شود.
در چنین وضعیتی نه فقط فرهاد مجیدی که هر مربی دیگری هم بود عطای کار را یه لقایش می بخشید. چرا که در ورزش و فوتبال ما اراده ای قوی برای به ثمر نشستن تیم امید وجود ندارد! نزدیک به نیم قرن بیرون ماندن فوتبال ایران از بزرگترین گرد همایی ورزشی دنیا یعنی المپیک اتفاقی نیست که در این چند ساله رخ داده باشد بلکه تمام سالهای بعد از انقلاب کابوس وار همراه فوتبال ایران بوده و به طلسم فنا ناپذیری تبدیل شده است.فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک گویی قید تیم را زده و فعالیتی هم اگر هست برای خالی نبودن عریضه است و بس!
فرهاد مجیدی از اول هم گزینه مناسبی برای رساندن ما به توکیو نبود‌. لکن تفکر پوپولیستی حاکم بر ورزش و فوتبال ما او و زمان را هزینه کرد تا بازهم کار صعودمان به المپیک بیخ پیدا کند.
حالا حمید استیلی مانده و تیمی که کمتر از سه ماه دیگر باید برابر حریفان آماده و امیدوار به میدان برود.او تیمی را مدیریت میکند که همچون جزیره ای دور افتاده در ورزش ما به سختی نفس میکشد.باشگاهها چندان تمایلی برای بازی دادن به امیدها در ترکیب اصلی خود نشان نمیدهند.اردوی تدارکاتی هم اگر باشد به سختی اجازهِ بودن نفراتشان کنار تیم امید را صادر میکنند.سرمربی جوان تیم در حساس ترین شرایط پا پس کشیده و رفته!بودجه ای برای استخدام مربی خارجی با کیفیت وجود ندارد و اگر باشد هم کو آن کسی که از امیدها یک اکیپ برنده و المپیکی بسازد؟!
چند ماه پیش بعد از کنار گذاشتن کرانچار نوشتم استیلی بهترین گزینه است اما او تمایلی به انجام این ریسک بزرگ نداشت.امروز اما دیگر نمی توان از عنوان بهترین گزینه استفاده کرد بلکه او تنها گزینه و آخرین تیر ترکش تیم امید است.در شرایط فعلی فقط اوست که می تواند از تجربه مدیریتی خود بهره گرفته و انسجام بخش فنی و روحی تیم باشد.بدون شک اگر اندک درصدی شانس برای موفقیت تیم امید متصور باشیم تنها با سرمربیگری استیلی تحقق یافتنی ست ولا غیر!

نظرات بینندگان