arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۷ - ۱۴ مهر ۱۳۹۸
سی ان ان:

جایزه 100 هزار دلاری برای نویسنده ای که قرار است 1 سال از گوشی هوشمند خود استفاده نکند

یک نویسنده زن که متعهد شده است تا یک سال تمام از گوشی های هوشمند خود استفاده نکند و در برابر چنین تعهد دشواری نیز 100 هزار دلار جایزه بگیرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک نویسنده زن که متعهد شده است تا یک سال تمام از گوشی های هوشمند خود استفاده نکند و در برابر چنین تعهد دشواری نیز 100 هزار دلار جایزه بگیرد.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که چالش های کنار گذاشتن گوشی های هوشمند به راه افتاده و اغلب شرکت کنندگان در چنین چالشی نیز علیرغم تلاش های خود شکست می خورند اما به نظر می رسد این موضوع برای یک بانوی نویسنده به یک ماجرای بسیار مهم تبدیل شده و او قصد دارد به هر شکلی که شده این جایزه ارزشمند را به دست بیاورد.

الانا موگدان  نویسنده 29 ساله اهل نیویورک از ماهها پیش برای شرکت در این مسابقه که توسط  «ویتامین واتر»  راه اندازی شده ثبت نام کرد. در نهایت وگدان از میان بیش از 100  هزار متقاضی انتخاب شد. بنابراین اگر او بتواند 1 سال کامل را بدون استفاده از تلفن هوشمند یا تبلت دوام بیاورد، می تواند جایزه مذکور را دریافت کند.

موگدان یک نویسنده فانتزی برای گروه سنی بزرگسالان  و جوانان است و پیش از این که تلفن خود را کنار بگذارد، یک مجموعه داستان را تمام کرده است. برای اطمینان از اینکه او عادلانه بازی می کند ، ویتامین واتر آیفون اس 5 او را با یک پیچر ساده تعویض کرد. اما در پایان این آزمون نیز موگدان باید در یک آزمایش دروغ سنج شرکت کند.

موگدان می گوید که تقریباً هشت ماه  است با  این چالش همراه شده است و هنوز هم به شدت به آن وفادار است تا جایزه نهایی را دریافت کند و این یکی از بهترین ماجراهای زندگی او بوده است. او می گوید: " از زمانی که تلفن هوشمند خود را کنار گذاشته ام زندگی را بهتر میبینم و احساس آرامش و شادی بیشتری می کنم."

البته جدا شدن از تلفن همیشه ساده نیست. برای مثال موگدان نمی تواند به راحتی اوبر بگیرد یا به سرعت با کمک سیستم موقعیت یاب گوشی م.سیرش را بیابد یا حتی یک تماس سریع بگیرد. این ها برای افرادی که عادت کرده اند از هر چیزی با گوشی خود عکس بگیرند و در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند دشوار تر نیز محسوب می شود.  موگدان می گوید این موارد برای او سخت بوده به خصوص که نمی توانسته تصاویر را با دوستانش به اشتراک بگذارد.

اما از زمان پذیرش این چالش او سرعتی قابل توجه در نوشتن رمان خود تجربه کرده است. موگدان آنقدر تحت تأثیر زندگی بدون تلفن هوشمند قرار گرفته است که قصد دارد مدت طولانی پس از پایان چالش نیز روش خود را ادامه دهد.

نظرات بینندگان