arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / پیشنهاد افزایش سن سربازی / دلیل اصلی دیدار نکردن روحانی با ترامپ / بازسازی دوباره صحنه قتل میتر استاد / تکذیب ترور بیولوژیک تخت‌روانچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

میانجیگری روسیه بین ایران و عربستان؟ - دبیرکل اوپک در گفتگو با تاس گفت برای اوپک بسیار زود است تا در مورد کاهش بیشتر تولید نفت علی‌رغم کاهش قیمت نفت بحث و گفتگو کند.

دلیل رد پیشنهاد ترامپ برای دیدار با روحانی - وزیر امورخارجه گفت: علتی که باعث شد آقای روحانی با پیشنهادهای مطرح شده برای مذاکره با آمریکا در نیویورک موافقت نکنند، این بود که آقای ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل رسما بیان کرد، نه تنها تحریم ها را کم نمی‌کنیم بلکه تحریم‌ها علیه ایران را اضافه می‌کنیم.

بازسازی دوباره صحنه قتل میتر استاد - وکیل اولیای دم میترا استاد گفت: صحنه قتل «میترا استاد» با حضور محمدعلی نجفی مجدد بررسی شد و قرار شد تا 2 هفته آینده نظر نهایی اعلام شود.

تکذیب ترور بیولوژیک تخت‌روانچی - محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ترور بیولوژیک مجید تخت روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل را تکذیب کرد و گفت: وی در نیویورک تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال حاضر مراحل شیمی درمانی را پشت سرمی‌گذارد. مجید تخت‌روانچی سفیر و نماینده ایران در سازمان ملل متحد از مهمترین اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ بود.

پیشنهاد افزایش سن سربازی - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر مسئله سربازی داوطلبان کنکور با ستاد نیروهای مسلح حل شود که دوره سربازی با تاخیر همراه و به ۲۰ سالگی برسد این اضطراب از دانش‌آموزان برداشته می‌شود.

نشست کابینه اسرائیل درباره «حمله احتمالی ایران» - «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل روز یکشنبه در نشست امنیتی کابینه خواستار بودجه یک میلیارد شِکِلی (حدود ۲۸۷ میلیون دلار) برای ساخت سامانه دفاعی ضد موشکی پیشرفته شد. نتانیاهو مدعی شده که این بودجه را برای ساخت سامانه های ضد موشکی پیشرفته با هدف مقابله با موشک های کروز ایرانی درخواست کرده است. در جلسه امنیتی کابینه اسرائیل همچنین در خصوص احتمال حمله ایران به اسرائیل بحث و بررسی شده است.

نظرات بینندگان