arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۳ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

ناتو: قصد حمله به روسیه را نداریم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) از روسيه خواست از برنامه‌هاي نظامي خود براي مقابله با ناتو صرف نظر كند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، آندرس فوگ راسموسن، دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) با اشاره به برنامه روسيه براي استقرار موشك‌هاي اسكندر در كالينينگراد، خطاب به روسيه گفت: دليلي براي نگراني وجود ندارد.

راسموسن كه در "ويلنيوس" پايتخت ليتواني و در گفت‌وگو با خبرنگاران سخن مي‌گفت، افزود: بيانيه‌هاي اخير روسيه باعث نگراني مقامات ناتو شده است.

وي گفت: روسيه تلاش مي‌كند كه با تمام ابزار مالي ممكن سيستم نظامي خود را در "كالينينگراد" مستقر كند، سيستمي كه عليه يك "دشمن خيالي و فرضي" مستقر خواهد شد.

اين مقام ناتو در ادامه گفت: ناتو هيچ وقت قصد ندارد به روسيه حمله كند.

وي در ادامه در كنفرانس خبري مشترك خود با رئيس‌جمهور ليتواني گفت: اقدامات آتي روسيه نبايد در جهت كم كردن از اعتماد بين مسكو و ناتو باشد.

طبق برنامه‌هايي كه دولت روسيه اخيرا اعلام كرده است، اين كشور قرار است در واكنش به استقرار موشك‌هاي ناتو در اروپا موشك‌هاي كوتاه برد خود را از ماه آوريل در منطقه كالينينگراد مستقر كند.

با آن كه آمريكا پيشتر بارها عنوان داشته بود كه استقرار سامانه موشكي آمريكا در لهستان عليه مسكو نيست، اما مقامات روسيه بارها ارائه تضمين‌هاي حقوقي از سوي آمريكا را خواستار شده‌اند.

موشك‌هاي اسكندر روسيه قرار است در كالينينگراد، منطقه‌اي بين لهستان و ليتواني مستقر شوند كه هر دو كشورهاي عضو ناتو هستند.

نظرات بینندگان