arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۰

آیت الله جنتی: در هیچ جای کشور خلاف شرع صورت نمی‌گیرد/اگر کسی بخواهد آشوب ۸۸ را درست کند، جلویش گرفته می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دبیر شورای نگهبان با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات افزود:« دشمن هدف‌گیری کرده است و می‌خواهد آزادی در انتخابات نباشد. آشوب به پا کند و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد و در ادامه‌ آن مشارکت مردم را به حداقل برساند. اما مردم در تجربه ۳۲ ساله نشان دادند در همه‌ انتخابات‌ها حضور بالا داشته‌اند که بالا‌ترین آن انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود و به لطف خدا در انتخابات آتی هم حضوری دشمن‌شکن را از خود نشان خواهند داد. »

به گزارش ایلنا، خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به شهادت پیامبر، شهدای ترور اخیر و پیام تسلیت مقام معظم رهبری به خانواده این شهدا گفت: «امیدواریم خداوند به بستگان آن‌ها که آبرو به ما و قوت قلب به جوانان ما داده‌اند اجری صابر عنایت فرماید.»

وی با اشاره به اینکه آمریکا خودش سردمدار تروریست‌های عالم است گفت: « این افراد ادعای حقوق بشر دارند و از سوی دیگر دست به آدم کشی می‌زنند. اما بدانند در این رفتار حماقت آمیز شکست خواهند خود و باید پاسخ بدهند که با این همه آدم کشی چه نفعی نسیبشان شده است؟»

جنتی گفت: « فکر می‌کنند با این ترور‌ها راه پیشرفت کشور را می‌گیرند و انقلاب را از بین می‌برند، انقلاب مال مردم است و قائم به فرد نیست. ما از مجازات عاملان این مسئله چشم پوشی نخواهم کرد و مجازات باید آغاز شود. »

امام جمعه موقت تهران با اشاره به آمادگی دانشجویان برای پیوستن به مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای اظهار داشت:« این ترور‌ها نتیجه معکوس دارد و نه تنها نفعی ندارد بلکه به ضرر آن‌ها تمام می‌شود. شما یک احمدی روشن شهید کردید و ۳۰۰ احمدی روشن دیگر به وجود آمد.»

آیت‌الله جنتی تاکید کرد: « با انجام این ترور‌ها مقاومت‌ها را در کشور ما بیشتر می‌کنید و دنیا از این مقاومت الگو برداری می‌کند.»

وی با اشاره به آغاز دهه فجر و سالروز بازگشت امام به وطن افزود: « یادمان نمی‌رود که چه شادی سراسر این کشور را فرا گرفت و به پیروزی انقلاب انجامید.»

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: « باید دید که برای دهه فجر چه اهدافی داشتیم و چه میزانی به برنامه‌ها رسیدیم و تا چه میزان از برنامه‌ها مانده است.»

دبیر شورای نگهبان در ادامه به در پیش بودن ایام دهه‌ فجر اشاره کرد و گفت: « سالگرد ورود امام (ره) به وطن نزدیک است و هنوز شیرینی دوازدهم بهمن در کام مردم ماست. »

وی با اشاره به در پیش رو بودن ۲۲ بهمن نیز اظهار کرد: « باید بررسی کنیم برای دهه‌ فجر چه اهدافی داشتیم؟ تا چه حد به آن‌ها رسیدیم و تا چه مانده که باید دنبال کنیم و آثار دهه‌ فجر چه بوده است؟ »

وی با اشاره به شعار مردم در دوران انقلاب اسلامی گفت: « به شکر خدا حکومت اسلامی برگزار شد و در هیچ جای کشور خلاف شرع صورت نمی‌گیرد و همه کسانی که مسوولند، موظفند احکام اسلام را رعایت کنند. البته به تخلفات کار نداریم.»

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که آزادی در این مملکت در هیچ کشوری پیدا نمی‌شود افزود:« آزادی در کشور وجود دارد اما اگر کسی بخواهد در جامعه آشوب و اغتشاش ۸۸ را درست کند، جلویش گرفته می‌شود در حالی که آزادی معقول برای بیان نظرات وجود دارد و در رابطه با استقلال نیز باید بگویم هیچ کشوری به اندازه‌ ایران استقلال ندارد و در اکثر کشور‌ها نفوذ امریکا و انگلیس و امثال آن‌ها مشاهده می‌شود. »

وی هم‌چنین با بیان این‌که انقلاب ما ادعای حمایت از پابرهنه‌ها را داشت تصریح کرد: « در حمایت از مردم فلسطین، لبنان، بوسنی به خوبی عمل کردیم و همان‌طور که مبارزه با مستکبرین از شعارهای ما بود هرجا شد با آن‌ها درا‌فتادیم و از پا درشان آوردیم و همچنین خط معنویت، ایثارگری و فداکاریمان را عوض نکردیم. »

وی با اشاره به اینکه ما خط انقلاب را عوض نکرده‌ایم و بر اهداف خود پایبندیم تصریح کرد: « ما راه خود راه کج نکردیم و پیشرفتهای زیادی را تاکنون با وجود جنگ و تحریم‌ها داشته‌ایم. »

جنتی خاطر نشان کرد:« جوانان ما باید قدر این نظام، نعمت‌ها را بدانند و ایران را با دیگر کشور‌های اسلامی مقایسه کنند تا بدانند که مردم در آن سرزمین چه روزگاری دارند، اما در ایران بعد از گذشت ۳۳ سال چه اتفاقاتی افتاده است. »

وی با اشاره به نزدیکی زمان انتخابات افزود:« دشمن هدف‌گیری کرده است و می‌خواهد آزادی در انتخابات نباشد. آشوب به پا کند و سلامت انتخابات را زیر سوال ببرد و در ادامه‌ آن مشارکت مردم را به حداقل برساند. اما مردم در تجربه ۳۲ ساله نشان دادند در همه‌ انتخابات‌ها حضور بالا داشته‌اند که بالا‌ترین آن انتخابات ریاست جمهوری گذشته بود و به لطف خدا در انتخابات آتی هم حضوری دشمن‌شکن را از خود نشان خواهند داد. »

خطیب نماز جمعه افزود: « مردم در ثبت نام و رای دادن آزادند، امنیت برقرار است و مردم باید با بصیرت، مراقت توطعه‌های دشمن باشند.»

دبیر شورای نگهبان گفت:« نباید اسراف کرد و پول زیاد خرج کرد و مردم به کسانی که وصل به مراکز ثروت و قدرت هستند رای نخواهند داد. همه باید رعایت قانون را بکنند وقانون بر این کشور حاکم است. »

وی با اشاره به آغاز حرکت حمایت از مردم بحرین گفت:« مردم بحرین مظلوم‌ترین مردم در بیداری اسلامی هستند و همه باید حمایت کنند تا موجی ایجاد شود تا این مردم امیدوار باشند و مقاومت خود را بیشتر کنند. »

وی درپایان با اشاره به مسئله موقوفه خواری تصریح کرد:« به این مقوفه خواران می‌گویم که مشروب خواری و شرب خمر بد است اما قطعاَ مشروب خواری بهتر از موقوفه خواری است. »

آیت‌الله احمد جنتی در خطبه‌های اول نمازجمعه این هفته تهران با توصیه به تقوا و با اشاره به سیره وسنت پیامبر و جنگ در اسلام گفت: «مسئله جنگ به عنوان یک حرکت اصلاحی در مقابل فساد مطرح می شود و این آخرین درمان است.»

امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که زمانی‌که دیگر راه درمانی وجود ندارد برای اصلاح دست به اسلحه می‌برند، گفت: « این که به عنوان مهمترین مسئله روز ما مسئله مبارزه با فساد مطرح می شود این است که فساد در قبل از خلقت ادم مطرح بوده است.»

آیت‌الله جنتی با اشاره به زمان خلقت انسان تاکید کرد: « هنوز آدم خلق نشده بود که ملائکه نگران فساد انسان بر زمین بودند.»

وی تصریح کرد:« درطول زمان خلقت حضرت آدم، فساد در همان زمان خلق شد یعنی نسل اول حضرت آدم ، آدم کش شد و برادرش را کشت به جرم اینکه خدا قربانی تو را قبول کرده و قربانی مرا قبول نکرده است.»

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: « هرچه بشر رشد و تکثیر پیدا کرد فساد هم رشد کرد و تکثیر شد و انبیا هم برای از بین بردن فساد آمده‌اند. وقتی خدا انسان را خلق کرد رحمت و حکمتش اجازه نمی دهد که انسان را رها کند که هر غلطی می خواهد بکند.»

آیت‌الله جنتی تاکید کرد:« این مسئله به حکمت خدا سازگار نیست به همین دلیل انبیا حرکت خود را برای اصلاح انسان آغاز کردند.»

وی با اشاره به داستان قوم عاد گفت :« مسئله فساد مسئله‌ای است که همه بر نبود آن تاکید دارند و فساد را محکوم می کنند اما کسی خودش را مفسد نمی داند و عنوان می کنند که ما حرکت اصلاحی می کنیم، اصلاح طلبیم و فساد نمی‌کنیم.»

خطیب نماز جمعه همچنین با اشاره به داستان حضرت موسی و فرعون گفت:« ما در مبارزه با مفسدین با منطق فرعونی مواجه هستیم.حرکت انبیا در مقابل این مسائل قرار می گیرد.و منطق همه انبیا این است که تا جایی که قدرت دارند برای اصلاح و جلوگیری از فساد بکوشند.»

وی با اشاره به بیانات حضرت علی در نهج البلاغه درباره اصلاح خاطر نشان کرد:« حرکت اصلاحی مادامی که بدون جنگ امکان داشته باشد باید از همان طریق ادامه پیدا کند. قرار بر این نبوده که انبیا بدون مقدمه وارد جنگ شوند. انبیا ارشاد و امر به معروف، وعده به بهشت و دوری از گناه را ترویج می کنند اما کسانی که در مقابل آن می ایستند باید براندازی شوند.»
نظرات بینندگان