arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۶۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸

ایجاد شبکه همکاری‌های منطقه مدیریت سیل با محوریت ایران

نشست همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب -جنوب در زمینه مدیریت ریسک سیل با حضور یکصد محقق با هدف شبکه‌سازی مدیریت سیل با محوریت ایران آغاز به کار کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نشست همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب -جنوب در زمینه مدیریت ریسک سیل با حضور یکصد محقق با هدف شبکه‌سازی مدیریت سیل با محوریت ایران آغاز به کار کرد.

 نشست همکاری‌های منطقه‌ای و جنوب -جنوب در زمینه مدیریت ریسک سیل در جمهوری اسلامی ایران با حضور یکصد نفر از متخصصین حوزه‌های گوناگون مرتبط با پیشگیری، پاسخگویی و بازسازی سیل و حوادث آب و هوایی صبح امروز (چهارشنبه) در تالار محمود روح الامینی باغ موزه نگارستان تهران آغاز به کار کرد.

در این نشست اشتراک دانش و ظرفیت‌سازی بیش از یکصد نفر از متخصصین حوزه‌های گوناگون از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و اجرایی ایران و کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای آسیا و اقیانوسیه شرکت کرده‌اند.

هدف این نشست تبادل تجارب کشورهای منطقه و آخرین دستاوردهای علمی و فنی روز دنیا برای ارتقای تاب‌آوری و تقویت کاهش خطر سیل و نیز ایجاد شبکه همکاری‌های منطقه‌ای برای مدیریت سیل با محوریت ایران است.

برگزاری این نشست بخشی از برنامه هیأت ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها است که بر اساس دستور رییس جمهور و پیرو سیل‌های گسترده اوایل امسال تشکیل شده است.

نشست مدیریت ریسک سیل با همکاری هیات ویژه گزارش ملی سیلاب‌ها، دانشگاه تهران و مرکز سازمان ملل برای توسعه مدیریت اطلاعات بلایا در آسیا و اقیانوسیه (اپدیم) وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه برگزار شده است.

«اپدیم» یک مرکز وابسته به کمیسیون اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد برای آسیا و اقیانوسیه (اسکاپ) است که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و به طور ویژه سازمان برنامه و بودجه کشور با گذشت بیشتر از یک دهه پیگیری مداوم، رایزنی و مذاکره با طرف‌های مرتبط داخلی و خارجی در تهران افتتاح شده است.

این مرکز با هدف خدمت‌رسانی در زمینه اطلاعات بلایا به‌ویژه زلزله برای کشورهای عضو اسکاپ راه‌اندازی شده است و تلاش دارد با مدیریت دانش، ظریف‌سازی، انتقال دانش فنی و تجارب موفق سایر کشورها در قالب همکاری‌های جنوب - جنوب در راستای افزایش تاب‌آوری در زمینه بلایا و کاهش خطرات انجام وظیفه کند.

 

در پی وقوع بارش‌های سنگین و کم‌سابقه از ابتدای سال در استان‌های شمالی، غربی و جنوب ‏غربی ‏کشور و به دنبال آن جاری شدن سیلاب در این مناطق، خسارات جانی و مالی فراوانی وارد شد که در این میان، استان‌های گلستان، خوزستان، لرستان و فارس، بیشترین آسیب‌ها را متحمل شده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان