arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۰

نماینده مجلس: چین اقتصاد ایران را به چالش کشیده

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واردات از چین، اقتصاد و تولید کشور را به چالش کشیده است، از تجدید نظر در تعرفه واردات خودرو خبر داد.

سیدحسین هاشمی با بیان اینکه واردات از چین، اقتصاد و تولید کشور را به چالش کشیده است، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یک سال پیش از این نسبت به تصویب قانونی در راستای جلوگیری از ورود اجناس بی‏کیفیت چینی به داخل کشور مبادرت ورزید.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این قانون تحت عنوان "ارتقای کیفیت خودرو و محصولات صنعتی" مصوب شد و به صراحت بیان می‏کند که هر قطعه یا کالایی که قصد ورود به چرخه داخلی کشور را دارد، باید پس از تایید سازمان استاندارد، ثبت سفارش شود.

هاشمی ادامه داد: در ادامه این قانون آمده است که اگر کالایی در داخل کشور تولید می‏شود، برای واردات آن محدودیت‏هایی وجود دارد.
 
* تولید محصولات داخلی در چین

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از تولید محصولات برندهای داخلی در کشور چین خبر داد.

هاشمی افزود: با وجود قوانینی با صراحت، همچنان گزارشاتی مبنی بر ورود اقلام بی‏کیفیت چینی به کشور ارائه می‏شود.

وی تصریح کرد: حتی در مواردی، گزارش‏ها از تولید محصولات داخلی توسط شرکت‏های ایرانی در چین و واردات آن به کشور حکایت می‏کند.
 
* تجدیدنظر در تعرفه واردات خودرو

هاشمی از امکان تجدیدنظر در تعرفه‏های واردات خودرو خبر داد و افزود: البته این مهم به طور جدی به خودروسازان تذکر داده شده است؛ اما اگر بحث تولید قطعات توسط قطعه‏سازان شرکت‏های ایرانی در چین و واردات آن به کشور و استفاده از سوی خودروسازان اثبات شود، یقینا در تعرفه‏های واردات خودرو تجدیدنظر می‏کنیم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این امر خطرناک است و ما امیدواریم تا همان‌گونه که خودروسازان اعلام کرده‏اند، این شرکت‏ها از استانداردهای "آ" و "بی" سود برده و شاهد استفاده از قطعات بی‏کیفیت چینی در صنایع کشور نباشیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانشجو خارج از کشور
|
United States
|
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۳
0
2
آقایون تازه از خواب پا شده اند؟
تعداد زیادی از دوستانم که یه شرکتی داشتند و یه عده رو استخدام کرده بودند و کارزایی داشتند، به خاطر واردات بی رویه و غیر اصولی مجبور به بستن شرکت شدند و تعدادیشون هم بعلت بدهی به بانک و مردم و ضررهای فراوان مجبور به فرار شدند
نظرات بینندگان