arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۳۳۳
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / زم در نجف بازداشت شد؟ / طرح فرانسه برای نجات برجام / ابلاغ پالرمو در انتظار تصمیم روحانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

زم در نجف بازداشت شد؟ - روزنامه لوفیگارو چاپ پاریس نوشته: ایران یک فرد جوان را برای دیدار با روح الله زم به پاریس، محل اقامت او، اعزام کرده است. این فرد، زم را متقاعد می‌کند تا برای دیدار با آیت الله سیستانی به نجف عراق سفر کند. وی پس از ورود به نجف در دام نیروهای امنیتی ایران افتاده، دستگیر و به داخل کشور منتقل می‌شود.

ظریف: خبرنگار روس را نباید می گرفتند - وزیر امور خارجه کشورمان به بازداشت خبرنگار روس در روزهای اخیر به اتهام جاسوسی اشاره کرد و گفت: خبرنگار روس را از اول نباید می‌گرفتند، مثل خیلی‌های دیگر.

طرح فرانسوی «فرابرجام» برای نجات برجام - «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه برخی مطالبات فراتر از «برجام»، مانند مذاکرات منطقه‌ای با ایران و آینده توافق هسته‌ای بعد از سال ۲۰۲۵ را هدف طرح ابتکاری رئیس‌جمهور کشورش برای نجات توافقی دانسته که ایران به مفاد آن پایبند بوده است.

روسیه: عربستان درخواستی به ما برای میانجی گری نداده - وزیر امور خارجه روسیه گفت: عربستان سعودی درخواستی به ما برای میانجی‌گری برای حل مساله حمله به مراکز نفتی خود نداده است.

روحانی درباره ابلاغ پالرمو تصمیم می گیرد - لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: مبانی حقوقی برای ابلاغ لایحه پالرمو از سوی رئیس جمهور وجود دارد. وی ادامه داد: رئیس جمهور نیز با بررسی روند ارجاع لایحه الحاق به معاهده پالرمو و فرایندهای طی شده در مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت تصمیم خواهند گرفت.

نظرات بینندگان