arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۷۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / مبلغ عیدی و افزایش حقوق مشخص شد / ممنوع الفعالیت شدن مهناز افشار؟ / آخرین مهلت FATF به ایران؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ژاپن: به تنگه هرمز نیرو می‌فرستیم - ژاپن اعلام کرد تصمیم دارد به جای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی که با ادعای حفاظت از کشیرانی در آب‌راه‌های خاورمیانه تشکیل شده است، نیروهای نظامی خود را به تنگه هرمز بفرستد.

مبلغ عیدی و افزایش حقوق مشخص شد - طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در لایحه بودجه سال آینده مبلغ عیدی کارکنان حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و افزایش حقوق آن‌ها به طور متوسط ۱۵ درصد خواهد بود.

روسیه سه‌گانه هسته‌ای خود را آزمایش کرد - روسیه در چارچوب رزمایش فرماندهی و ستادی اخیر خود چندین موشک بالستیکی و بالدار از زمین، دریا و هوا پرتاب کرد تا سه گانه هسته ای پهناورترین کشور جهان مورد آزمایش قرار گرفته باشد. پوتین از مرکز ملی فرماندهی وزارت دفاع روسیه در حضور سرگئی شایگو وزیر دفاع، پرتاب موشک ها را تحت نظارت داشت.

اردوغان: از شمال سوریه عقب نشینی نمی‌کنیم - اردوغان با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، در عین حال اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد».

مهلت FATF به ایران تا بهمن - گروه ویژه اقدام مالی در اجلاس اخیر خود در پاریس، دو دسته اقدام جدید مقابله‌ای علیه ایران وضع کرد که با توجه به تصویب یک اقدام مقابله‌ای دیگر در خرداد ماه گذشته، مجموعا سه اقدام علیه ایران وضع شده‌اند. این نهاد بین‌المللی در یک بند جداگانه از بیانیه خود هشدار داده است که اگر تا قبل از بهمن ماه آینده این دو کنوانسیون نهایی نشوند، کلیه اقدامات مقابله‌ای علیه ایران وضع خواهند شد و عملا وضعیت ایران به پیش از خرداد سال ۱۳۹۵ باز خواهد گشت.

انفجار در مسجدی واقع در افغانستان با سی کشته - بر اثر انفجار یک بمب‌دست ساز هنگام ادای نماز جمعه در مسجدی واقع در شرق افغانستان دست کم سی نفر کشته شدند.

ممنوع الفعالیت شدن مهناز افشار؟ - مهناز افشار که در سفر خارج از ایران است گفت: پیشنهادهای زیادی در سینما و تئاتر داشتم. آماده بودم که برگردم چون اینجا هم مشغول درس خواندن هستم. به هر حال این اولین سفر طولانی من نیست. اما از دوستانی که صاحبان این فیلم ها بودند شنیدم که من در ایران ممنوع الفعالیت هستم. راستش خودم هم نمی دانم چقدر این خبر درست است. به من اعلام نشده است.

فرانسه برای ابوبکر بغدادی حکم جلب بین‌المللی صادر کرد - دادگاه فرانسه برای ابوبکر بغدادی حکم بازداشت بین‌المللی صادر کرد. گروه تروریستی داعش مسؤولیت چندین حمله تروریستی در فرانسه از سال ۲۰۱۵ که یکی از آن‌ها حمله ۱۳ نوامبر گذشته بود، را برعهده گرفته است.

علم‌الهدی: بازداشت زم کار خدا بود - خطیب نماز جمعه مشهد اظهار داشت: این خیلی مهم نیست که یک سرسپرده را دستگیر کردند بلکه مهم این است که با همه حفاظتی که داشت و تمام جریان رسانه‌ای ضد انقلاب به این کیفیت ایجاد می‌کردند و توسط اطلاعات فرانسه حفاظت می‌شد اما عزیزان ما بر آنان مسلط شدند. این کار خداست. یعنی آدمی اینگونه که دستگاه‌هایی محافظ او هستند به منطقه ‌ای بیاید که در ید قدرت ایران است. قدرت ایران تنها در مرز جغرافیایی ایران نیست بلکه در منطقه هم هست. اینکه دستگیرش کنند مثل یک موش مرده بگیرندش کار خداست.

قصد دولت برای تعویق گام چهارم؟  - محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییتی نوشت: تاخیر دولت در برداشتن #گام_چهارم هسته‌ای با چشم‌دوختن به اروپای بی‌اراده و ناتوان #خسارت_محض است.

پمپئو: تحریم تسلیحاتی ایران سال آینده منقضی می‌شود - پمپئو که به اسرائیل سفر کرده، در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «به‌خاطر توافق هسته‌ای معیوب ایران، تحریم تسلیحاتی سازمان ملل بر ایران سال آینده منقضی می‌شود. کشورهایی مانند روسیه و چین [از آن به بعد] می‌توانند به ایران تسلیحات پیچیده بفروشند. رژیم ایران نیز آزاد خواهد بود تا سلاح‌های پیچیده [خود را] به هرکسی بفروشند. این مسئله رقابت تسلیحاتی جدیدی را در خاورمیانه آغاز می‌کند».

ترکیه بار دیگر راس العین را هدف گرفت - دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد، نیروهای ترکیه‌ به رغم توافقنامه توقف عملیات نظامی (آتش‌بس) در شمال سوریه مجددا راس العین در شمال شرق سوریه را هدف گرفتند.

تظاهرات در لبنان - هزاران نفر در سراسر لبنان شامگاه پنجشنبه در اعتراض به برنامه‌های جدید دولت برای وضع مالیات‌های جدید به خیابان آمده و شعارهایی علیه دولت سر دادند. معترضان در بیرون ساختمان‌های دولتی در میدان «ریاض الصلح»، واقع در بیروت با نیروهای امنیتی درگیر شده با سوزاندن لاستیک، برخی جاده‌های اصلی را مسدود کردند.

آمادگی کردها برای فاصله‌گرفتن از مرز سوریه و ترکیه - رئیس شورای نیروهای دمکراتیک سوریه (قسد) با اشاره به این که نیروهای کرد در پنج کیلومتری و در برخی مناطق در ۱۴ کیلومتری مرز سوریه با ترکیه حضور دارند، ادامه داد: ما مشکلی نداریم که برای حفظ جان خانواده‌هایمان، اندکی از مرز فاصله بگیریم.

نظرات بینندگان