arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۲۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۲ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۰

سمی که با گریه از بدن خارج می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی گفت: گریه کردن قابلیت درمانی و تسکین دهنده دارد و سم "کاته کولامین" را از بدن خارج می‌کند.

دکتر مجید ابهری در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: انسان در مواقع ناراحتی و تاثر عکس العمل نشان می دهد که براساس شخصیت، سن و جنسیت این واکنش ها متفاوت است.

وی با اشاره به پژوهش انجام شده توسط گروه بنیاد علوم رفتاری آریا بر روی چهار هزار و 200 مرد و دو هزار و 100 زن در گروه های مختلف سنی دراین باره گفت: فشارهای روانی و مشکلات عاطفی باعث می شود تا تعادل شیمیایی بدن بر هم خورد و در اثر این نامتعادل بودن مواد سمی در بدن ترشح شود که گریه کردن موجب خروج این مواد از بدن می شود و در نتیجه دوباره تعادل در بدن برقرار می شود.

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی با بیان اینکه گریه کردن قابلیت درمانی و تسکین دهنده دارد، اظهار کرد: براساس این پژوهش فشارهای روحی و عاطفی واقعی باعث تولید اشک می شود که با اشک معمولی متفاوت است که آزمایشها نشان می دهد این اشک دارای ماده ای سمی به نام "کاته کولامین" است.

ابهری با بیان اینکه "کوته کولامین" از تغییرات شیمیایی مغز تولید می شود، ادامه داد: بنابراین اشکهای واقعی که از چشم جاری می شود این ماده سمی را از بدن خارج می کند و در نتیجه گریه کردن موجب طول عمر، آرامش اعصاب و بهبود وضعیت روحی می شود.

به گفته ابهری، براساس این پژوهش اشک های متاثر از مشکلات مالی ربطی به این موضوع ندارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
3
18
اقا من میخوام بخندم و اگه ادامه زندگی من با گریه است بزار این سم تموم بشه تا بخواد با اشک از چشمام ادامه پیدا کنه انشالله از هیچ چشمی اشک نباره . و همیشه لبان انسانها سرشار از خنده باشه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
3
19
انشاءالله خنده موجب ریزش اشک بشه برای تمام ایرانی های عزیز.
دکتر سليميان
|
CANADA
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۱/۰۴
1
12
اين آقای متخصص علوم رفتاری و آسيب شناس اجتماعی غلط کرد که بدون ذره اي آگاهی و سواد راجع به علم پزشکی همچين حرفی زد، کاته کولامين ها سم نيستند و از تغييرات شيميايی مغز توليد نمی شوند، کاته کول آمين ها اسم يک گروه از انتقال دهنده های عصبی (نوروترانسميتر) و بعضی هورمون ها هستند، معروف ترين آنها اپی نفرين(آدرنالين) و نور اپی نفرين (نور آدرنالين) و دوپامين می باشند که توسط قسمت های مختلفی از مغز و سيستم عصبی بدن توليد می شوند، در افرد سالم اين انتقال دهنده های عصبی در حالت تعادل قرار دارند اما در بيماری هايی مثل اسکيزوفرنی، پارکينسون، افسردگی، اضطراب و... تعادل اينها به هم می خورد و کم يا زياد می شوند، در هر صورت اينها سم نيستند!
نظرات بینندگان