arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۸۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۸

شرایط تورهای استانبول و ارمنستان در پاییز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پاییز امسال، تفاوت‌های زیادی با سال‌های گذشته برای یک سفر خارجی دارد. تقریباً در سال‌های گذشته، کمتر استقبالی از تورهای گردشگری در این موقع سال وجود داشت.

احتمالاً اگر به سفر به مقصد خارجی فکر کرده باشید و سراغ لیست قیمت آن‌ها رفته باشید، از قیمت‌های بعضا غیرمنطقی آن‌ها تعجب کرده‌اید. در برخی تاریخ‌ها، برای بعضی مسیرها، قیمت‌ها حتی از اواسط تابستان هم گران‌تر شده‌است! چیزی که شاید در سال‌های اخیر دیده نشده بود. آژانس مقتدرسیر به عنوان یکی از برگزارکنندگان تورهای خارجی در ایران، که فعالیت خود را از بیش از ۱۰ سال قبل آغاز کرده، در این مطلب می‌کوشد تا شما را برای شرایط تورهای استانبول و ارمنستان در پاییز ۹۸ بیشتر آشنا کند، تا بتوانید برنامه‌ریزی بهتر و به‌صرفه‌تری برای سفر خود داشته باشید.

تور استانبول؛ استقبال مسافران و شوک قیمت

تور استانبول در پاییز امسال با استقبالی روبرو شده است که در سال‌های قبل قابل تصور هم نبود. انتهای سال ۹۶، آغاز یک فاجعه برای اقتصاد و مردم ایران بود، آغاز یک روند افزایشی در قیمت ارز باعث شد تا کلیه‌ی امور زندگی، در هر سطحی از آن، تحت الشعاع قرار گیرد. همین مسأله باعث شد تا در سال ۹۷ و حتی اوایل ۹۸، شوک وارده به افراد، امکان تصمیم‌گیری در مورد آینده خود را به دقت نداشته باشند. پس از ثبات قیمت‌ها و عادی شدن شرایط برای افراد و احتمالاً ناامیدی از کاهش دوباره‌ی قیمت‌ها، کسانی که یک‌سال را به تفریح و گردشی نپرداخته بودند، به سمت بازار روانه شوند. نتیجه آن که در شهریور ماه، قیمت بلیت استانبول از مرز ۵ میلیون تومان گذشت. رقمی که شاید زمانی برای خرید تور کامل یک زوج کافی بود. نتیجتا افراد تلاش کردند تا تاریخ سفر خود را به زمانی پس از آن انتقال دهند و این انتقال، هنوز هم ادامه دارد! ممکن است این استقبال در زمستان کمی افت کند اما در حال حاضر و تا پایان پاییز، می‌توان گفت قیمت‌ها در شرایطی عجیب قرار دارند.

شرایط تورهای استانبول و ارمنستان در پاییز

اما اگر شما قصد دارید یک تور ارزان استانبول را به دست بیاورید، باید کمی هوشمندانه برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. با توجه به شرایط فعلی، برنامه‌ای حداقل مرتبط با یک ماه آینده به بعد می‌تواند، قیمت تور استانبول شما را کاهش دهد. تازه همین امر هم تضمینی ندارد، چرا که برخی تاریخ‌ها، بنا به دلایل مختلف، بخش زیادی از ظرفیت خود را به بازار عرضه کرده است. پس صرفاً تاریخ دور، پاسخ‌گوی شما نیست. بلیت‌های سیستمی و چارتری فراوانی برای این مقصد وجود دارد که بررسی کردن قیمت تمامی آن‌ها، برای تاریخ‌های مختلف، می‌تواند کمک کند تا امکان انتخاب بهترین تاریخ برای سفری ارزان به استانبول را داشته باشید.

اما ممکن است شما به تمامی منابع تأمین بلیت در بازار، دسترسی نداشته باشید، بنابراین این کار را می‌توانید به مشاوران سفر آژانس مقتدرسیر واگذار کنید. شما صرفاً یک بازه‌ی زمانی، تعداد روزهای اقامت، نوع هتل درخواستی را برای مشاوران ما روشن کنید، تا آن‌ها بهترین تاریخ سفر  از جنبه‌های مختلف را برای‌تان شرح دهند، با این شیوه اگر سریع بجنبید، ممکن است تور  مناسبی نصیب شما شود.

باید در جریان باشید که این شرایط صرفاً مخصوص استانبول نیست، اما دیگر شهرهای ترکیه کمتر از این مشکل رنج می‌برند. بنابراین بهتر آن است تا به لیست تور ترکیه در سایت ما نگاهی بیندازید و در صورت صلاحدید، مسیر انتخابی خود را برای سفر پائیزی تغییر دهید.

تور ارمنستان؛ سفری به صرفه در کوچه‌های خلوت

یکی از مسیرهایی که کمتر از شرایط استقبال پرشمار پائیزی در امان مانده است، ارمنستان است. قیمت تور ارمنستان در پاییز تقریباً متعادل است و طبق پیش‌بینی‌ها، روند خود را طی می‌کند. شاید به نسبت تور ارزان استانبول، این مسیر قیمت بیشتری داشته باشد، ولی این به ماهیت تورهای این مسیر بر می‌گردد. چرا که میزان پروازهایی که به این مقصد انجام می‌شود، محدود است و همچنین هتل‌های با کیفیت آن‌ هم، قیمت‌های مناسبی نظیر استانبول ندارند، بنابراین به طور کلی، هزینه‌ی سفر به ارمنستان بالاتر از استانبول هست. اما با توجه به شرایط خاصی که در این فصل برای استانبول پیش آمده است، قیمت آن به شکل مناسبی است که سفر به این کشور را توجیه‌پذیر می‌کند.

تورهای مسیر ارمنستان، همیشه با پرواز ماهان برگزار می‌شدند، اما از تابستان امسال، پروازهای ایرلاین با کیفیت ماهان در این مسیر کنسل شد و پس از یک وقفه‌ی چند هفته‌ای، پرواز ایرآرمنیا جای ماهان در این بخش از بازار را گرفت و همینک این ایرلاین، با قیمتی مناسب و به صرفه، وظیفه‌ی انتقال مسافران به ایروان را انجام می‌دهد.

باید در نظر داشته باشید که پاییز ارمنستان، چندان گرم نیست و همین سبب می‌شود تا تعداد توریست‌های این شهر چندان زیاد نباشد، بنابراین هزینه‌ی هتل‌های آن کاهش می‌یابد، پس شما قیمت بهتری را در این فصل دریافت خواهید کرد، در کنار این هزینه‌های جاری شما در مقصد هم بسیار کمتر از تابستان خواهد بود و شما در مجموع، کمتر از فصل‌های پر مسافر در این مقصد خرج خواهید کرد.

شرایط تورهای استانبول و ارمنستان در پاییز

اگر تصمیم دارید یک سفر به صرفه، با تورهای خارجی مقتدرسیر در پاییز امسال داشته باشید، توصیه ما سفر به ایروان است. برای شروع، بهتر است به صفحه تور ارمنستان در سایت آژانس بروید، لیست تورها و همچنین هتل‌هایی که در هر بسته‌ی مسافرتی مشخص شده را بررسی کنید و نهایتاً با مشاوران سفر ما تماس گرفته و هر نکته‌ای که نیاز دارید را از ایشان بپرسید و از یک سفر ناب لذت ببرید.

منبع : ویرلن

نظرات بینندگان