arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۰

برج ايفل 125 ساله شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برج ایفل پاریس پایتخت فرانسه 125 ساله شد.

به گزارش انتخاب، 125 سال پیش در بیست و ششم ژانویه 1887 میلادی هنگامی که کار ساخت این برج فلزی آغاز شد، بسیاری از مردم پاریس آن را هیولایی بی مصرف و بی فایده می خواندند که زیبایی پایتخت فرانسه را از آن گرفت.

 این برج بین سالهای 1887 تا 1889 به عنوان یکی از ورودی های نمایشگاه جهانی یکصدمین سالگرد انقلاب فرانسه ساخته شد. در ابتدا قرار بود برج ایفل برای مدت 20 سال پابرجا بماند و پس از آن برچیده شود. ولی برج ایفل به لطف ارزش مخابراتی آن باقی ماند و به یکی از پرطرفدارترین آثار ساخت دست بشر تبدیل شد.

 شعرا، نقاشان و فیلم سازان بسیاری با الهام از برج ایفل به خلق آثاری پرداخته اند و نمونه مینیاتوری این برج در میلیون ها منزل جهان به چشم می خورد. گوستاو ایفل طراح برج ایفل هرگز تصور نمی کرد که اثر وی به یکچنین بنای ماندگاری تبدیل شود.

 ارتفاع این برج 300 متر و 65 سانتی متر است و پس از ساخت به عنوان بلندترین سازه دست بشر در جهان شناخته می شد. به گزارش خبرگزاری آلمان از پاریس، در سال 1909 میلادی زمانی که قرار بود پس از 20 سال این برج 7300 تنی برچیده شود، انقلاب مخابراتی رخ داد و برج ایفل به پایه نصب آنتن های رله مخابراتی تبدیل شد.
نظرات بینندگان