arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تجمع معترضان مقابل کنسولگری ایران در کربلا / استقرار بمب افکن های استراتژیک آمریکا با قابلیت حمل بمب اتمی در عربستان / احتمال شهادت‌ بولتون علیه ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تجمع مقابل کنسولگری ایران در کربلا - گزارش شده است که تعدادي از معترضان عراقي روبه روي كنسولگري جمهوري اسلامي ايران در كربلا تجمع کرده اند.

بمب افکن های بی-1 آمریکا در عربستان - تعدادی بمب افکن غول پیکر متعلق به نیروی هوایی ارتش آمریکا از نوع "ب-1بی لنسر" ( Lancer B-1B) در یک پایگاه هوایی "شاهزاده سلطان" در عربستان سعودی فرود آمده اند. بی1-بی یک بمب افکن استراتژیک قابلیت ضربه زدن به اهداف مختلف در هرنقطه از جهان است. این نوع بمب افکن ازنوع هواپیماهای مافوق صوت است و می تواند بمب های اتمی نیز با خود حمل کند.

سپیده قلیان آزاد شد - پس از دستور بررسی و تجدید نظر احکام کارگران، سپیده قلیان‌ آزاد شد. سپیده قلیان دانشجوی دامپزشکی دانشگاه دزفول با تامین وثیقه ‏یک میلیارد و پانصد میلیونی به صورت موقت و تا تعیین تکلیف در دادگاه تجدیدنظر آزاد شده است.

سعد حریری امروز استعفا می‌دهد؟ - یک شبکه سعودی روز گذشته مدعی شد، نخست‌وزیر بزودی استعفا می‌کند. الحدث همچنین مدعی شد که پس از استعفای الحریری، رایزنی‌هایی برای تشکیل دولت انتقالی متشکل از ۱۴ وزیر تخصصی و غیر سیاسی وجود دارد. بنا بر این ادعا، تصمیم استعفا در جریان دیدار سعد الحریری با «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان گرفته شده است.

۲۷ کشته و ۱۸۰۰ زخمی در اعتراضات جمعه عراق - اعتراض‌های ضددولتی در بغداد پایتخت عراق و نیز چند شهر دیگر در جنوب این کشور دست‌کم ۲۷ کشته برجای گذاشت. بنا بر گزارش‌ها، هزاران نفر با وجود این هشدار‌ها در میدان تحریر بغداد جمع شدند و درگیری‌ها در نزدیکی منطقه سبز که محل استقرار ساختمان‌های دولتی و سفارتخانه‌ها است تا پایان روز جمعه ادامه داشت. اعتراضات فعلا متوقف شده است.

احتمال شهادت‌ بولتون درباره ترامپ - رسانه آمریکایی خبر داد که وکلای بولتون رایزنی‌هایی با مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با شهادت‌دهی وی در تحقیقات استیضاح ترامپ داشته‌اند. در حالی که کمیته‌های اطلاعاتی، نظارت و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حال مصاحبه با شاهدانی در این رابطه هستند، اعضای دمکرات این کمیته گفته‌اند که شهادت دادن بولتون ضرورت دارد.

نظرات بینندگان