arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۳۴۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۸

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا: فشار ترامپ بر اوکراین در حد گروکشی بود

وکیل سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا اعلام کرد که موکلش به اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که توافقات رییس جمهور با اوکراین در حد گروکشی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وکیل سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا اعلام کرد که موکلش به اعضای کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که توافقات رییس جمهور با اوکراین در حد گروکشی بوده است.

به گزارش ایسنا، رابرت لوسکین، وکیل گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: ساندلند به کمیته‌های مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که معتقد است نشست میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش تنها زمانی برگزار می‌شد که کی‌یف با انجام تحقیقات درباره اتهامات فساد علیه جو بایدن،رقیب سیاسی ترامپ موافقت کرد.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ماه گذشته تحقیقات استیضاحی را در خصوص توافقات ترامپ با اوکراین به دنبال شکایت یک افشاگر درباره تماس تلفنی ۲۵ ژوییه میان ترامپ و زلنسکی آغاز کرد.

لوسکین به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: هنگامی که یک قانون‌گذار از ساندلند پرسید که آیا او معتقد است که این توافقات یک گروکشی بوده یا خیر، سوندلند در پاسخ گفته است که چنین باوری دارد اما هشدار داده که او یک وکیل نیست.

این گزارش روزنامه وال استریت ژورنال به دنبال انتشار متن پیام‌هایی میان ساندلند و بیل تیلور، دیپلمات آمریکایی در جریان تحقیقات استیضاح منتشر شد.

در متن این پیام‌ها آمده است که تیلور گفته عدم پرداخت کمک امنیتی در ازای دریافت کمک برای یک کمپین سیاسی دیوانگی است.

شهادت متعاقب تیلور منجر به انجام تحقیقات دقیق از سوندلند شد که به دنبال آن برخی قانون‌گذاران از وی خواستند تا به مجلس نمایندگان باز گردد و به سوالات بیشتری پاسخ دهد.

شهادت تیلور نیز مشابه بود. وی به بازرسان مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که نشست میان ترامپ و زلنسکی و همچنین کمک امنیتی برای اوکراین منوط بر همکاری کی‌یف در انجام تحقیقات درباره مداخله این کشور در انتخابات ۲۰۱۶ و همچنین اتهامات فساد علیه جو بایدن، معاون رییس جمهور سابق آمریکا و پسرش بود.

تیلور همچنین افشا کرده بود که ساندلند به یکی از نمایندگان اوکراین گفته بود که کمک امنیتی به کی‌یف ارائه نخواهد شد مگر آنکه زلنسکی به انجام تحقیقات متعهد شود.

لوسکین به روزنامه وال استریت ژورنال گفت: اگر از سانلند درخواست شود که برای پاسخ به سوالات بیشتر به مجلس نمایندگان بازگردد این کار را انجام خواهد داد.

نظرات بینندگان