arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازهم مقتدی صدر، بازهم تهدید / اخذ مالیات از سپرده های بانکی؟! / درگذشت اعظم طالقانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

درگذشت اعظم طالقانی - اعظم طالقانی که در یکی از بیمارستان های تهران بستری بود شامگاه چهارشنبه 8 آبان دار فانی را وداع گفت. اعظم طالقانی فعال سیاسی، نماینده دوره اول مجلس شورای اسلامی و فرزند آیت الله سید محمود طالقانی نخستین امام جمعه تهران است.

ارتش امارات از بندر عدن در یمن خارج شد - نطامیان امارات متحده عربی، بندر عدن در جنوب یمن را ترک کرده‌اند. بر اساس گزارش دولت امارات متحده عربی سربازان این کشور کنترل عدن را به عربستان سعودی سپرده و بازگشته‌اند. امارات متحده عربی از ماه ژوئن حضور نظامی‌اش را در یمن کاهش داده است.

اعتراض جامعه مدرسین به حضور زنان در ورزشگاه ها - جامعه مدرسین در بیانیه ای به امضای آیت الله یزدی به حضور زنان در ورزشگاه‌ها اعتراض کرده است. این تشکل راه دادن زنان به ورزشگاه‌ها در کنار مردان را «بی‌مبالاتی» خوانده است.

 حسن عباسی آزاد شد - حسن عباسی از زندان اوین آزاد شد. به گفته مهدی جعفر نژاد، وکیل مدافع حسن عباسی، او با گذراندن یک سوم حبس صادره از سوی دادگاه مشمول آزادی مشروط شده است. ۲۲ مرداد ماه خبر بازداشت عباسی با شکایت وزارت اطلاعات منتشر شد.

اسماعیل بخشی آزاد شد - اسماعیل بخشی با تودیع قرار وثیقه و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

بارندگی در تهران ۵۸ درصد افزایش داشته - رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران ایران از افزایش ۵۸ درصدی بارش باران در استان تهران خبر داده است. احد وظیفه گفته میزان بارش دراستان تهران از ابتدای مهر تا ۶ آبان ۴۳.۶ میلی‌متر بوده که این مقدار در مدت مشابه سال گذشته ۲۷.۵ میلی‌متر گزارش شده بود. استان‌های گیلان، مازندران و قزوین بیشترین بارندگی را در سال آبی جاری تجربه کرده‌اند.

واعظی: گام چهارم کاهش تعهدات هسته‌ای را در زمان مقرر برمی‌داریم - محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس‌جمهوری ایران گفته است کمیته ای در حال بررسی موضوع گام چهارم کاهش تعهدات هسته ای ایران است. واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت ایران گفت: کمیته‌ای این موضوع را بررسی می‌کند و قرار است که اگر تا همان مدت ۲ ماه تعیین شده و در مذاکرات و رفت و آمدهایی که هست، آنچه که ما به‌دنبال آن هستیم اتفاقی نیفتد، قطعا گام چهارم را در زمان خودش برمی‌داریم."

وزیر اقتصاد اخذ مالیات از سپرده های بانکی را تکذیب کرد - فرهاد دژپسند درباره ادعای مطرح شده در در برخی رسانه‌ها مبنی بر برنامه وزارت اقتصاد برای اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی و سود آنها افزود: در طرح قانون مالیات‌های مستقیم نیز تاکنون چنین موضوعی مطرح و بررسی نشده است.

تهدید تازه صدر: عبدالمهدی کنار نرود، عراق سوریه می‌شود - صدر روز چهارشنبه در دومین واکنش به پاسخ عبدالمهدی مبنی بر این که تغییر دولت باید از طریق پارلمان صورت گیرد، بار دیگر تهدید کرد که کناره گیری نکردن عبدالمهدی، بحران را عمیق تر خواهد کرد و عراق را به سوریه و یمن دیگری تبدیل می کند. وی در بیانیه ای در عین حال گفته که سخنانش برای ترساندن کسی نیست، تذکر یا هشدار به کسی است که (به ابعاد این بحران) توجه ندارد.

آمریکا: شش کشور خلیج فارس تحریم شبکه مالی سپاه پاسداران را اجرا می‌کنند - وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که شش کشور عربی خلیج فارس برخی از تحریم‌های ایالات متحده علیه شبکه مالی ایران را اجرا خواهند کرد. در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که کشورهای بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات همراه با آمریکا ائتلافی با نام "مرکز مقابله مالی با تروریسم یا "تی‌اف‌تی‌سی" ایجاد کرده‌اند.

نظرات بینندگان