arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۸۹۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

شیلی میزبانی دو اجلاس بین‌المللی را لغو کرد

«سباستین پینه‌را» رئیس جمهوری شیلی در پی تداوم تظاهرات‌ ضددولتی، میزبانی دو اجلاس بزرگ بین‌المللی را لغو کرد. پینه‌را گفت: «عقل سلیم» حکم می‌کند که اجلاس «همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک» (اپک) و کنفرانس تغییرات اقلیمی Cop ۲۵ لغو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«سباستین پینه‌را» رئیس جمهوری شیلی در پی تداوم تظاهرات‌ ضددولتی، میزبانی دو اجلاس بزرگ بین‌المللی را لغو کرد.

به گزارش چهارشنبه شب خبرگزاری فرانسه، پینه‌را گفت: «عقل سلیم» حکم می‌کند که اجلاس «همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک» (اپک) و کنفرانس تغییرات اقلیمی Cop ۲۵ لغو شود.

قرار بود اجلاس اپک در روزهای ۱۶ و ۱۷ نوامبر (۲۵ و ۲۶ آبان) و کنفرانس تغییرات اقلیمی از دوم تا ۱۳ دسامبر (یازدهم آذر تا ۲۲ آذر) در شیلی برگزار شود.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا گفته بود که قصد دارد در حاشیه اجلاس اپک با شی جین پینگ رئیس جمهوری چین دیدار کرده و «مرحله نخست» توافق تجاری با پکن را نهایی کند. چین و آمریکا در طول ۱۸ ماه گذشته درگیر جنگ تجاری بوده‌اند.

اپک اعلام کرده که از تصمیم پینه‌را حمایت می‌کند اما اعلام نکرد که چه زمانی اجلاس امسال برگزار می‌شود.
بیش از ۱۰ روز پیش اعتراضات مردم شیلی علیه نابرابری اجتماعی و اقتصادی آغاز شد و تاکنون درگیری ها در شهرهای سانتیاگو، کنسپسیون و والپارایسو ۲۰ کشته در پی داشته است.

معترضان، اعتراض خود را به دستمزدهای پایین و حقوق بازنشستگی، هزینه‌های بالای آموزش و پرورش و شکاف روزافزون بین ثروتمندان و فقرا اعلام کرده و خواستار استعفای رئیس جمهوری شیلی شدند.

پینه‌را در واکنش به تظاهرات مردمی، کابینه خود را ترمیم کرد اما اعتراضات همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان