arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۹۹۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸

لاوروف: اطلاعی از برخورد احتمالی نیروهای ترکیه و سوریه نداریم

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعات موثق از برخوردهای جدی میان نیروهای ترکیه و سوریه در مناطق شمال سوریه در اختیار ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که اطلاعات موثق از برخوردهای جدی میان نیروهای ترکیه و سوریه در مناطق شمال سوریه در اختیار ندارد.

سرگئی لاوروف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «توماس گرمینگر» دبیرکل سازمان امنیت و همکاری اروپا گفت که اطلاعی از برخورد میان نظامیان سوریه و ترکیه در مناطقی که تفاهم نامه روسیه و ترکیه (در شمال سوریه) اجرا می‌شود، ندارد حال آنکه در اجرای توافق‌های بزرگ، اصحکاک (بین نیروهای نظامی) اجتناب ناپذیر است.

لاوروف گفت: من چیزی از برخوردهای مستقیم و جدی بین نیروهای ترکیه و سوریه در مناطقی که تفاهمنامه ۲۲ اکتبر بین روسیه و ترکیه اجرا می‌شود، نشنیده‌ام.

روسیه و ترکیه درجریان مذاکرات «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» سران دو کشور در سوچی به توافق ۱۰ ماده‌ای درباره سوریه دست یافتند که مهمترین بخش آن تفاهم بر سر خروج تمام واحدهای متعلق به شبه نظامیان کرد از عمق ٣٠ کیلومتری مرز ترکیه از جمله منبج و مناطق حومه آن عنوان شده است.

این توافق به عملیات نظامی ارتش ترکیه در مناطق شمال شرق سوریه که دو هفته طول کشید پایان داد.

در دیدار لاوروف و گرمینگر مساله اوکراین در مرکز توجه قرار داشت.

وزیر امور خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنان خود در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با گرمینگر گفت که امیدوار است «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین در عقب کشیدن نیروهای مسلح از دو بخش پتروفسکی و زولوتو در شرق اوکراین موفق باشد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان