arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۰

نيروي دريايي آمريكا: ناو "اينترپرايز" براي آخرين ماموريتش آماده حركت به سمت خليج‌فارس مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نيروي دريايي آمريكا اعلام كرد كه ناو هواپيمابر "اينترپرايز" براي حرکت به سوي خليج فارس آماده مي‌شود.

به گزارش ایسنا، خبرگزاري "نووستي" به نقل از بيانيه رسمي نيروي دريايي آمريکا گزارش داد: ناو هواپيما بر "اينترپرايز" آمريکا که در ماه مارس گشت در خليج فارس را آغاز خواهد کرد، در اقيانوس اطلس رزمايش جامع تمريني با نام " COMPTUEX " را انجام مي‌دهد که مرحله تدارکات ناوها و ناوگروه‌ها براي رفتن به ماموريت رزمي است.

ناو هواپيمابر "اينترپرايز" که در سال 1961 ساخته شده است، آخرين ماموريت نظامي خود را در خليج فارس انجام مي‌دهد و سپس از ترکيب کشتي‌هاي جنگي نيروي دريايي آمريكا خارج خواهد شد.

لئون پانتا، وزير دفاع آمريکا روز شنبه در بازديد از ناو هواپيمابر "اينترپرايز" گفت كه ورود اين ناو به خليج فارس از طريق تنگه هرمز را علامت صريحي براي ايران خواند که چندي پيش تهديد کرده بود در صورت اعمال تحريم نفتي عليه تهران اين راه آبي را خواهد بست.

به گزارش ايسنا، علي‌اكبر صالحي، در همين رابطه گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان كشوري كه متعهد به تعهدات بين‌المللي است همواره اعلام كرده كه لنگرگاه ثبات و صلح و امنيت هم در منطقه و هم در جهان است.

وي با بيان اين كه ما بيش از هر كشور ديگري به دنبال تامين امنيت خليج فارس هستيم، گفت: به هر حال امنيت خليج فارس يك امنيت جمعي است. كسي حق ندارد خارج از حوزه خليج فارس و خارج از اين منطقه تشخيص‌دهنده اين كه چه كسي از منافع خليج فارس بهره‌مند شود و چه كشوري از اين منافع بهره‌مند نشود، باشد و اين امر مربوط به كشورهاي حوزه خليج فارس است.

وزير امورخارجه كشورمان افزود: جمهوري اسلامي ايران تا به امروز به عنوان يكي از عناصر عمده حفظ امنيت خليج فارس عمل كرده و هم‌چنان هم عمل خواهد كرد. ما به همان ميزان كه به تعهدات بين‌المللي‌مان متعهد هستيم از حقوق خودمان هم دفاع خواهيم كرد و اجازه نخواهيم داد كه حقوق ملت ايران زير سوال برود و خدشه‌اي به آن وارد شود.
نظرات بینندگان