arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / نظر جدید کارشناسان درباره پرونده نجفی / آزادی یک مقام بازداشتی با وثیقه ۳ میلیاردی / توضیح یک مؤلف کتاب‌ درسی درباره جنجال حذفیات کتاب‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

 

ازغدی: کسی با مذاکره مشکلی ندارد؛ بستگی دارد چه‌ کسی مذاکره کند - ما بعد از این مذاکره بیشتر از چهل سال قبل تحریم شدیم. کشورهای اروپایی نیز در بیشترشدن تحریم‌ها در تلاش هستند و هدفشان این است که ایران را وادار کنند به غلط کردن بیفتد و از رسیدن به اهدافش بازبماند. می‌توان گفت برجام یک دوره برای تجربه بود که ایران صدمات اقتصادی زیادی در آن دید و تنها نکته مثبتی که داشت این بود که نسل‌ جوان الان متوجه شده است که نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و دیگر تا پنجاه سال آینده نسل جوان متوجه این بی‌اعتمادی شد.

توضیح یک مؤلف کتاب‌ درسی درباره حذفیات کتاب‌ها - محمدرضا سنگری نویسنده، مؤلف کتاب‌های درسی زبان و ادبیات فارسی گفته: در سه سال گذشته متنی از کتاب‌های فارسی حذف نشده. او با بیان اینکه در حذفیات، جناح این‌طرف یا آن‌طرف مطرح نیست گفته: این که برخی می گویند چون این داستان یا شعر برای غلامحسین ساعدی یا اخوان یا فلان کس بوده، حذف شده، درست نیست.

شروع اختلافات از تسخیر سفارت نبود - رهبر معظم انقلاب گفتند: بعضی‌ها تاریخ را تحریف می‌کنند که «شروع اختلافات از تسخیر لانه جاسوسی بوده»؛ اختلاف بین ملت ایران با دولت آمریکا از ۲۸مرداد و قبل آن بود. ایشان افزودند: اینکه برخی خیال می‌کنند مذاکره با آمریکا مشکلات کشور را حل می‌کند، صددرصد اشتباه است؛ تجربه کوبا و کره شمالی درباره پیش چشم مسئولان ماست. 

واکنش وزارت اطلاعات به آزادی حسن عباسی - مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت اطلاعات در واکنش به حواشی مطرح شده درباره آزادی حسن عباسی از زندان یادآورشد: وزارت اطلاعات صرفاً از دروغ پراکنی‌های وی علیه دستگاه اطلاعاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شاکی بوده و تشخیص جرم و محکوم کردن این فرد به عهده مرجع محترم قضایی بوده است.

رییس هلال احمر بازداشت و با وثیقه آزاد شد - دو روز پیش پس از اتمام جلسه اخذ دفاع متهم علی اصغر پیوندی رییس جمعیت هلال احمر در خصوص اتهام ۱٫۵ میلیارد اختلاس، توسط سازمان بازرسی کل کشور قرار بازداشت صادر و پس از چند ساعت با تبدیل قرار به وثیقه ۳ میلیاردی آزاد شد. گویا این پرونده مربوط به زمانی بوده که پیوندی به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مشغول به فعالیت بوده است.

پیکر ابراهیم آبادی تشییع شد - مراسم تشییع پیکر ابراهیم آبادی که نهم آبان‌ماه پس از یک دوره بیماری درگذشت، صبح یکشنبه (دوازدهم آبان) در ساختمان شماره دو خانه سینما با حضور جمع محدودی از همکارانش برگزار شد. پیکر این بازیگر برای خاک‌سپاری به قطعه هنرمندان بهشت زهرا منتقل شد.

نقش‌آفرینی نیروها در دفاع از حرم، وقتی از طبقه‌بندی خارج شوند، گفته خواهد شد - امیر موسوی فرمانده ارتش با اشاره به بیانات فرمانده معظم کل قوا پیرامون نقش‌آفرینی موثر ارتش در دفاع از حرم طی سالیان گذشته، اظهار کرد: نقش‌آفرینی نیروی زمینی ارتش، نیروی هوایی ارتش و سایر نیروها در جبهه مقاومت و دفاع از حرم، به مرور زمان وقتی که از طبقه‌بندی خارج شوند، گفته خواهد شد.

شلیک نجفی به همسرش مستقیم نبود - نظر کارشناسان اسلحه شناسی و پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد به وکلای نجفی ابلاغ شد. بر اساس این گزارش کارشناسان بر خلاف نظر اولیه کارشناسی که گفته بودند گلوله مستقیم به سوی مقتول شلیک شد این بار اظهار داشتند که شلیک‌ها مستقیم نبوده و گلوله بعد از اصابت به دست میترا و تغییر شکل مرمی آن وارد بدن او و باعث مرگش شده است. در مورد عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد قاضی پرونده باید اعلام نظر کند.

نظرات بینندگان