arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۱۵ آبان ۱۳۹۸

اولین دیدار رییس جمهور چین با رئیس اجرایی هنگ کنگ پس از آغاز اعتراضات / شی جین پینگ: می‌دانیم کری لام از هیچ تلاشی برای پایان دادن به ناآرامی‌ها دریغ نکرده / باید گام‌های بلندتری برداشته شود

«شی جین پینگ» رییس جمهوری خلق چین در دیدار با «کری لام» رییس منطقه اداری ویژه اجرایی هنگ کنگ گفت که اولویت کاری در این منطقه پیشگیری از خشونت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش تلویزیون مرکزی چین ، شی جین پینگدر دیدار با رییس منطقه هنگ کنگ در حاشیه نمایشگاه واردات بین المللی شانگهای خاطر نشان کرد که باید تلاش کرد تا به این وضعیت خاتمه داده شود.

او در این ملاقات که اولین دیدار طرفین پس از شروع اعتراضات هنگ کنگ در ماه ژوین است ، از تلاش های خانم لام برای پیشبرد امور هنگ کنگ و توقف خشونت ها تقدیر و حمایت کرد.

وی گفت که می دانیم رییس منطقه هنگ کنگ از هیچ تلاشی برای پایان دادن به ناآرامی ها دریغ نکرده است و این تلاش ها از دید چین پنهان نمانده است.

وی تاکید کرد که برای با ثبات کردن اوضاع هنگ کنگ دولت این منطقه خیلی تلاش کرده است اما هنوز لازم است گام های بیشتر و بلندتری برداشته شود تا اعتراضات در هنگ کنگ خاتمه یابد.

وی خطاب به رییس هنگ کنگ گفت که دولت مرکزی چین از تلاش های شما حمایت می کند و می خواهد هر کاری لازم است برای جلوگیری از هرج و مرج و پایان دادن به خشونت ها بر اساس قانون صورت گیرد.

وی اجرای اصل یک چین و حفاظت از قانون اساسی هنگ کنگ و رسیدگی به امور و نگرانی های شهروندان این منطقه را نیز مورد اهتمام قرار داد.

گزارش های منتشر شده در رسانه های هنگ کنگ حاکی است که خانم کری لام رییس این منطقه قرار است روز چهارشنبه سفری غیرمنتظره به پکن داشته باشد و با هان جونگ معاون نخست وزیر چین درباره تحولات منطقه هنگ کنگ رایزنی کند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان