arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۱۵۹۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۲۱ - ۱۸ آبان ۱۳۹۸

 کشف قایق های جنگی متعلق به قرن هفدهم در سوئد

 باستان شناسان دریایی سوئد دو کشتی را کشف کرده اند که گمان می رود کشتی های جنگی قرن هفدهم هستند و حداقل یکی از آنها احتمالاً کشتی دوقلوی کشتی واسا است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 باستان شناسان دریایی سوئد دو کشتی را کشف کرده اند که گمان می رود کشتی های جنگی قرن هفدهم هستند و حداقل یکی از آنها احتمالاً کشتی دوقلوی کشتی واسا است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، جیم هانسون باستان شناس غواص و دریانورد در این خصوص گفت: "وقتی من به عنوان اولین غواص پایین رفتم، دیواری به ارتفاع  5-6 متر را دیدم و در نهایت با یک کشتی جنگی عظیم رو به رو شدم."

این دو کشتی تخریب شده در مجمع الجزایر سوئد در خارج از شهر وژولم در تنگه منتهی به استکهلم پیدا شد. اعتقاد بر این است که حداقل یکی از کشتی ها کشتی دوقلوی مشهورترین کشتی جنگی سوئد "واسا" سوئدی است که یک کشتی 69 متری حامل 64 توپ است که در سال 1628 در سفر خود غرق شد.

واسا در سال 1961 نجات یافت و هم اکنون در موزه واسا در استکهلم ، یکی از محبوب ترین مناطق توریستی سوئد در معرض نمایش است. با این وجود سه کشتی دیگر از همان کشتی سازی سفارش داده شد: اپلت (سیب) ، کرون (تاج) و اسکستر و در نبردهای دریایی شرکت می کرد.

پاتریک هاگلوند ، یکی دیگر از باستان شناسان دریایی و غواص در موزه تازه تاسیس تأسیسات واشک گفت: "ما فکر می کنیم که برخی از کشتی ها در این منطقه غرق شده اند.ما آب نمکی نداریم و برخی ارگانیسم هایی که در آب های دیگر زندگی می کنند در بالتیک وجود ندارند ، بنابراین به طور کلی در آبهای ما کشتی ها بسیار خوب نگهداری می شود."

نظرات بینندگان