arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۵ - ۲۸ آبان ۱۳۹۸
استاد اقتصاد دانشگاه‌های قم :

عدم تصویب FATF پیامدهای اقتصادی منفی برای کشور دارد

استاد اقتصاد دانشگاه های قم با تاکید بر اینکه لوایح مرتبط با عضویت ایران در گروه ویژه اقدام مالی (FATF) باید به صورت قانونی در کشور پیگیری شود، گفت: تصویب نشدن این لوایح پیامدهای اقتصادی بدی برای کشور دارد و باید تلاش شود با همفکری نهادهای قانونی، این مشکل برطرف شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عدم تصویب FATF پیامدهای اقتصادی منفی برای کشور داردحجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا یوسفی روز سه شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در مراودات تجاری و مالی با جهان دچار مشکل نشویم، باید لوایح مرتبط با FATF را تصویب کنیم.
وی اظهار داشت: در مسائل مهمی که با منافع ملی کشور گره خورده است، باید نهادهای قانونی تصمیم گیرنده باشند و نباید شاهد فشار برخی از بیرون به این نهادها باشیم.
وی از جزئیات این پیامدهای منفی برای اقتصاد خودداری کرد و گفت: متاسفانه در زمینه لوایح مربوط به FATF شاهد فشارهایی از خارج از نهادهای قانونی و تریبون‌های خاص بودیم و حتی شنیده شده که برخی نمایندگان به صورت تلفنی تهدید شدند، این به نفع کشور نیست.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: راهکار برخی مسائل فشار، راهپیمایی و تهدید نیست، اگر می‌خواهیم نهادهای قانونی برای مسائل مهم کشور تصمیم بگیرند باید با کسانی که دنبال فشار و تهدید هستند به صورت جدی برخورد شود.
یوسفی بیان داشت: FATF باید از طرف نهادهای قانونی به گونه‌ای حل شود و کار را به نهادهای قانونی واگذار کنیم.
استاد حوزه و دانشگاه گفت: گاهی چند نماینده در مجلس نظر آنها رای نمی آورد ولی از مجاری دیگر فشار وارد می‌کنند تا آن طرح به نتیجه نرسد، این برای کشور خوب نیست.
وی بیان داشت: امید است با همفکری نهادهای قانونگذاری و تصمیم گیر، این مشکلات به حداقل برسد.

نظرات بینندگان