arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۰

مسوولان تماشاچیان کاهش ارزش پول ملی نباشند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: خوشبختانه هنوز نابسامانی‌های بازار ارز و طلا آن‌طور که باید و شاید تاثیرش را بر بازار کالا نگذاشته است اما کاهش ارزش‌ پول ملی می‌تواند تبعاتی را در پی داشته باشد.

عزت‌الله یوسفیان به ایسنا گفت:اگر پول ملی کم ارزش‌ شود قطعا سطح عمومی قیمت‌ها افزایش می‌یابد؛لذا باید از این موضوع به شدت پیشگیری کرد.

وی با تاکید بر این‌که «نباید در مقابل نوسانات بازار طلا و ارز سکوت کرد» افزود:مسوولان امر نباید تماشاچیان کاهش ارزش پول ملی باشند. نقطه آغازین هدف قرار گرفتن پول ملی از تحریم‌های بین‌المللی ایران آغاز شد و با کاهش سود سپرده‌های بانکی و نابسامانی در عرضه ارز شناور مدیریت شده، ادامه یافت.

وی افزود: برخی مسوولان و روزنامه‌های اقتصادی نباید به جای سامان دادن به اقتصاد کشور، بر آتش افزایش قیمت‌ها بنزین بریزند؛ برخی اظهارات ضد و نقیض درباره برخوردهای سلبی با دلالان ارز و طلا و تیترهای تحریک کننده برخی روزنامه‌های اقتصادی دست به دست هم داد تا بازار نابسامان شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس «سلب مسوولیت» را چاره سامان بازار ارز و طلا ندانست و در عین حال گفت: نباید اجازه داد نابسامانی‌های اقتصادی آثار مثبت قانون هدفمندسازی یارانه‌ها را بی‌اثر کند.

یوسفیان مجلس را مسوول فراخوان مسوولان اقتصادی دانست و افزود: کمیسیون اقتصادی قبل از تعطیلات مجلس جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد و برخی دیگر از مسوولان اقتصادی برگزار کرد ولی به دلیل برخی بی‌برنامگی‌ها خروجی چندانی نداشت.

وی با تاکید بر این‌که «اگر لازم است باید شرایط اضطرار اعلام شود و کمیسیون اقتصادی شبانه روز موضوع را بررسی کند» گفت: باید به نحوی عمل کرد که افزایش قیمت‌ها به بازار شب عید نرسد.

وی با تاکید بر این‌که «مردم با جان و دل همراه نظامند» گفت: مسوولان که دائما به حضور مردم در انتخابات تاکید می‌کنند باید هرچه سریعتر به فکر جلوگیری از کاهش توان اقتصادی مردم باشند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد:مجلس باید تا در این موضوع موفق نشده دست ازکار نکشد.
نظرات بینندگان