arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی: ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می داند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به 12 بهمن سالگرد ورود امام خمینی(ره) به کشور با بیان اینکه رژیم دیکتاتوری قصد سرنگونی یا ربایش هواپیمای حامل امام (ره) را داشت تاکید کرد: در مصاحبه ایشان در هواپیما گوشه ای از سکینه قلبی آن مرد الهی ظهور یافت و اراده پولادین رهبری انقلاب را در راه استیفای حقوق ملت نشان داد.

به گزارش انتخاب به نقل از مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه در سخنانی اظهار داشت: انتخابات میوه شیرین انقلاب است. رقابت ها اگر در معرفی کاندیداها و در پناه اخلاق باشد حلاوت این میوه انقلاب را افزون می سازد اما اگر با بداخلاقی، تهمت و تخریب همراه باشد رقابت و میوه شیرین انقلاب را به تلخی تفرقه و دشمنی بدل می سازد.

رئیس مجلس با بیان اینکه صلاحیت کاندیداها توسط شورای نگهبان در دست بررسی است گفت: از شورای نگهبان می خواهم تلاش کند حقوق کاندیداها از بین نرود زیرا تنوع کاندیداها میدان انتخابات را شورانگیزتر خواهد کرد.

وی همچنین از کاندیداهایی که وارد میدان رقابت شده اند خواست در مدت تبلیغات به نوعی عمل کنند که سیمای وحدت جامعه مخدوش نشود.

لاریجانی در آغاز سخن نیز با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی به ملت ایران و نمایندگان مجلس بر روح بلند پیشوای انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) درود فرستاد.

رئیس قوه مقننه گفت: 33 سال پیش در چنین روزی با ورود متقدای ملت به میهن انقلاب روح خود را بازیافت و در ظرف 10 روز طومار حکومت دیکتاتوری پهلوی به هم پیچیده شد و آفتاب انقلاب اسلامی طلوع کرد.

لاریجانی گفت: در باب نحوه تکون انقلاب تحلیل بسیار شده است. امروز با ظهور انقلاب های منطقه ای برائت روشن تری از انقلاب خمینی حاصل می شود.

وی افزود: نکته نخست این است که قبل از ورود امام به ایران غرب و دیگر عناصر در داخل با تحریک رژیم درصدد برآمدند ابتدا به هر نحو ممکن امام را از بازگشت به میهن منصرف کنند. در این سناریو سخن ها ناصحانه ادا می شد. امام با روشن بینی و اعتماد به نصرت الهی و همت عالی ملت به این درخواست ها پاسخ منفی دارد.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: شگرد دیگر تهدید بود؛ به این روایت که رژیم دیکتاتوری قصد سرنگونی یا ربایش هواپیمای حامل امام (ره) را دارد. امام استوارتر از گذشته عزم جدی به بازگشت را اعلام کرد و با آرامش وصف ناشدنی که در مصاحبه ایشان در هواپیما انجام شد گوشه ای از سکینه قلبی آن مرد الهی ظهور یافت و اراده پولادی رهبری انقلاب را در راه استیفای حقوق ملت نشان داد.

لاریجانی گفت: این ویژگی اراده استوار، همراه با تدبیر، دوراندیشی و شجاعت، صفاتی است که چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن در حوادث مختلف نظیر ماجراجویی های آمریکا و غرب در بحران سازی های داخل کشور و در دفاع مقدس و حوادث سیاسی حال و همچنین نظیر عزل بنی صدر و عزل قائم مقام رهبری در سیره امام مشاهده شده است و عامل مهم پیش برنده اهداف انقلاب است.

رئیس قوه مقننه نکته دیگر در سیره امام (ره) را طرد طاغوت های بزرگ و کوچک خواند و گفت: امام به مردم بت بزرگ یعنی آمریکا را به درستی معرفی کرد که در مبارزه خود به اشتباه نیفتند. اصطلاح "شیطان بزرگ" که همه دست اندازی ها به حقوق ملت بر اساس طراحی های اوست و باید دست آمریکا از این کشور کوتاه شود، بخش مهم این روشنگری است. امام رژیم پهلوی را به درستی چیزی جز بازیچه دست آمریکا نمی دانست که با تشر ملت به فلاکت می افتد لذا در بهشت زهرا در بدو ورود به میهن، آن جمله خانمان برانداز برای رژیم پهلوی و دولت بختیار را به زبان جاری نمود که "من به پشتیبانی این ملت توی دهن این دولت می زنم" و چنین شد.

نماینده قم در مجلس خاطر نشان کرد: سر مبارزه با طاغوت بزرگ در سلوک سیاسی امام (ره) را پس از سه دهه بهتر می توان دریافت.

وی افزود: نکته اساسی این است که جهت گیری مبارزه با شیطان بزرگ در این 3 دهه برای ملت ایران قدرتی فراهم نمود که در پرتو شعاع اندیشه امام، اراده ملت ایران روحیه بازگشت به خویش را در ملت های مسلمان بیدار نمود. بطوریکه تقلای غرب برای بازیافتن جایگاه خود در منطقه دیگر رنگ باخته است.

لاریجانی خاطر نشان کرد: لشکرکشی ها و به رخ کشیدن سرنیزه ها چقدر توانست به اراده ملت مصر، تونس، لیبی، یمن و بحرین تاثیر بگذارد؟ امروز ملت ها در پناه مشاهده مدل ایستادگی ملت ایران در مقابل آمریکا و غرب دریافته اند که باید با اراده آهنین و استوار نیزه های غرب را شکست. به قول افلاطون حکیم با نیزه ها می توان تخت ساخت اما نمی توان بر آن نشست.

وی گفت: از طرف دیگر مدل کرنش در برابر آمریکا و غرب در حکومت های سرنگون شده یک سال اخیر می توان مشاهده کرد اگر رهبر فرزانه انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای با همان تفکر بنیادین امام (ره) هر گونه مذاکره و رابطه با آمریکا را چیزی جز خسارت برای ملت نمی پندارد، نظریه ای صرف نیست.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: حرف های آمریکا و غرب بر سر تنگه هرمز ترس از هیمنه این انقلاب استوار است وگرنه ملت ایران تنگه هرمز را تنگه صلح می داند. لکن ملت ایران مصمم است اگر کسانی قصد ماجراجویی در خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را داشته دستان آنها را قطع می کند.

وی ادامه داد: نکته سوم در سلوک سیاسی امام (ره) ارائه مدل دموکراسی دینی است. شاید آن روزها که امام (ره) می فرمود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم نه یک کلمه اضافه، برخی بطن این تمرکز مهم فکری را درک نمی کردند. در این 3 دهه آزادی، مردم سالاری و عدالت مد نظر مدل کمونیستی و مدل لیبرال دموکراسی، ناتوانی های خود را نشان دادند. در مدل کمونیستی به دلیل قلب ماهیت آزادی، دموکراسی و عدالت و نشاندن حزب کمونیزم به جای ملت و نابودی استعدادها در تئوری عدالت، از درون به فروپاشی رسید.

رئیس مجلس گفت: مدل لیبرال دموکراسی به قول شهید مطهری به دلیل تمرکز بیش از اندازه بر یک ارزش و نادیده انگاری سایر ارزش ها دچار طوفان های اجتماعی و سیاسی شده است.

وی ادامه داد: اینک سلامت انقلاب در نفی طاغوت ها و ارائه مدل اثباتی مردم سالاری دینی مدل راهگشایی برای انقلاب های منطقه است. ما به اسم و عنوان ها کار نداریم نام ها تحت شرایط بومی انتخاب می شوند اما بطن انقلاب های امروز در منطقه اولا مردمسالار، ثانیا استقلال از قدرت ها و ثالثا ایجاد عدالت است. اما در چارچوب تحقق تفکر اسلامی.

لاریجانی گفت: اینجاست که علما و دانشمندان و سیاستمداران در قدردانی این نعمت باید همه در بالا بردن جایگاه علمی و فناوری کشور تلاشی مضاعف کنند. هم در تئوریزه کردن عدالت که پیشرفت و آبادانی و دموکراسی دینی و حفظ ارزش ها همگی درون آن نهفته است چرا که به قول یکی از رهبران کشورهای اسلامی که در اجلاس بین المجالس تاکید داشت انقلاب شما جلودار انقلاب های امروز منطقه است.

رئیس مجلس خاطر نشان کرد: توجهات سایر ملل به سوی ایران اسلامی است و این مسئولیت خطیری است. سخن نهایی من تاکید به وصیت آن مرد الهی است که وحدت صفوف ملت، مسئولان و سیاستمداران را عامل اصلی پایداری و ترقی می دانست.
نظرات بینندگان