arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۵۷
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

چهار بار قصاص برای قاتلی که شش عضو خانواده‌اش را به گلوله بست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تبهکاری که در اقدامی جنون‌آمیز و به دلیل اختلاف بر سر ارثیه پدری شش عضو خانواده‌اش را به گلوله بسته بود، به چهار بار قصاص محکوم شد.

به گزارش «جام‌جم»، حوالی ظهر 21 اردیبهشت امسال ساکنان یکی از محله‌های شهرک میان‌رود شیراز با شنیدن صدای رگبار گلوله از منزل یکی از همسایه‌ها، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش کردند.

به دنبال این تماس، ماموران پلیس آگاهی و بازپرس ویژه قتل دادسرای جنایی شیراز عازم محل حادثه شدند.

ماموران با ورود به خانه با جسد مردی 70 ساله، زنی 30 ساله، یک نوجوان 14 ساله و کودک چهار ساله‌ای روبه‌رو شدند که با شلیک گلوله جان باخته بودند و دو نفر دیگر از ساکنان خانه نیز بشدت مجروح شده بودند.

با انتقال مجروحان حادثه به بیمارستان، در تحقیقات اولیه معلوم شد عامل این قتل‌عام خانوادگی، مرد 40 ساله‌ای به نام شهرزاد بوده که پس از تیراندازی به سوی اعضای خانواده‌اش، متواری شده است.

با دستور قضایی پرونده برای پیگیری و تحقیقات در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت. با شروع تحقیقات معلوم شد شهرزاد (متهم)‌ از یک سال پیش با پدر و برادرش بر سر تقسیم ارثیه درگیری و اختلاف داشته، به طوری که سال گذشته نیز پس از مشاجره لفظی با پدر 70 ساله‌اش او را با چاقو زخمی کرده است.

با جمع‌بندی اطلاعات سرانجام مخفیگاه متهم در یکی از محله‌های شیراز شناسایی و او دستگیر و به پلیس‌‌ آگاهی منتقل شد.

متهم در تحقیقات مقدماتی ابتدا مدعی شد به دلیل مسائل ناموسی مرتکب جنایت شده است، اما با مشاهده دلایل و مدارک، زبان به اعتراف گشود و گفت: به خاطر نیاز مالی، از پدرم می‌خواستم ارثیه مرا در اختیارم قرار دهد، اما او حاضر به این کار نبود. من نیز تصمیم به قتل او و دیگر اعضای خانواده گرفته و با تهیه سلاح، آنها را به گلوله بستم.

به دنبال این اعترافات و بررسی سوابق متهم معلوم شد، وی دارای چهار سابقه کیفری در ارتباط با قاچاق کالا، موادمخدر و چاقوکشی است.

بنابر این گزارش، در حالی که تحقیقات پلیس در ارتباط با پرونده ادامه داشت ،دو عضو دیگر خانواده متهم (مادر و برادرزاده هفت ساله)‌ وی نیز بر اثر شدت جراحات در بیمارستان جان باختند.

پس از اعتراف متهم و بازسازی صحنه جنایت، پرونده با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان فارس ارسال شد.

روز گذشته و با آغاز محاکمه متهم، ابتدا نماینده دادستان در دادگاه کیفری، کیفرخواست او را قرائت و درخواست مجازات کرد.

پس از آن متهم در جایگاه دفاع قرار گرفت و عنوان کرد: به دلیل اختلاف خانوادگی با برادرم، تصمیم به قتل او و اعضای خانواده‌اش گرفتم به همین دلیل سلاحی را که پیش از این از یکی از برادرانم خریده بودم، درون ساک گذاشته و وارد خانه پدرم شدم.

متهم اضافه کرد: پس از درگیری لفظی ابتدا پدر و مادرم را هدف گلوله قرار داده و سپس به خانواده برادرم شلیک کردم.

با اعتراف دوباره متهم و دفاعیات وکیل وی، اولیای دم با اعلام گذشت از خون پدر و مادرشان برای دیگر جنایت‌های متهم درخواست قصاص کردند.

پس از پایان محاکمه قضات کیفری در شعبه دو وارد شور شده و عامل جنایت‌های خانوادگی را به چهار بار قصاص محکوم کردند.

با صدور حکم و ابلاغ آن به متهم و وکیل مدافع وی، حکم صادره برای تایید به دیوان‌عالی کشور ارسال شده است.
نظرات بینندگان