arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۰

نمی‌توانیم تا پایان سال ۹۰ بودجه را تمام کنیم / لاریجانی: بعداً برای آن فکری خواهیم کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در تذکر آئین‌نامه‌ای، لایحه بودجه سال ۹۱ را غیر قابل دریافت دانست و گفت: ۲ ماه از زمان ارائه بودجه گذشته و به هیچ عنوان ما طبق زمانبندی نمی‌رسیم تا پایان سال ۹۰ بودجه را تمام کنیم.

علی‌ عباسپور تهرانی امروز (چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه) همزمان با  ورود رئیس جمهور، وزرا و هیأت همراه به مجلس برای ارائه لایحه بودجه سال ۹۱ ، ضمن تذکر به دیرکرد دولت در ارائه این لایحه بودجه، با اخطار اصل ۵۲ قانون اساسی و تذکر آئین‌نامه‌ای گفت: ماده ۲۱۶ آئین‌نامه داخلی مجلس نحوه زمانبندی و تصویب بودجه را مشخص کرده است. به این جهت هم آئین‌نامه مجلس قانون نحوه رسیدگی را ذکر کرده و هم در قانون اساسی آمده است.

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم ادامه داد این لایحه قابل دریافت نیست و دولت باید دو دوازدهم یا سه دوازدهم بودجه را بیاورد.

وی تأکید کرد:‌ ۲ ماه از زمان ارائه بودجه گذشته و به هیچ عنوان ما طبق زمانبندی نمی‌رسیم تا پایان سال ۹۰ بودجه را تمام کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با رد اخطار قانون اساسی و تذکر آئین‌نامه‌ای عباسپور گفت: ما و کمیسیون‌ها کار خودمان را انجام می‌دهیم اگر برای آخر نرسیدیم این پیشنهاد مورد توجه قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی تصریح کرد: الان فرصت هست، مطابق آئین‌نامه، ۱۰ روز نمایندگان می‌توانند پیشنهاد دهند و ۱۵ روز هم کمیسیون ‌ها می‌توانند بودجه را بررسی کنند. البته چون انتخابات است و یک مدت مجلس تعطیل می‌باشد کمی مشکل خواهیم داشت اما بعداً برای آن فکری خواهیم کرد
نظرات بینندگان