arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۴۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / سپاه: در «اغتشاشات»، آمار شهدای بسیج بالاتر بود / تکذیب دوباره دریافت پول از خانواده‌های کشته‌شدگان / مردم با چه میزان دارایی، کمک معیشتی نمی‌گیرند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

با گسترش اغتشاشات، دستور دادیم اینترنت مسدود شود - رحمانی فضلی گفت: با گسترش اغتشاش‌ها مجبور شدیم اینترنت را به‌صورت مقطعی و موضعی قطع کنیم. دستور دادیم اول محدود سازی شد و بعد نتیجه گرفتیم که باید مسدود سازی شود‌.

سپاه: در «اغتشاشات»، آمار شهدای بسیج بالاتر بود - سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بیشترین شهدای ۸ سال جنگ تحمیلی مربوط به بسیجیان است افزود: در همین حادثه اخیر که اغتشاش‌گران به جان امنیت و حیثیت کشور افتادند، آمار شهدای بسیج بالاتر است و حضور میدانی بسیج شفاف‌تر و ملموس‌تر بود و توانست این مسال را جمع کند.

زمینه سازی برای کاندیداتوری آیت الله یزدی در خبرگان - درحالیکه به زمان انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان نزدیک می شویم، جریان اصوگرا در تکاپوی بازگرداندن آیات یزدی و مصباح به این نهاد مهم است. در این راستا، اعلام شده که «جمعی از طلاب و اساتید حوزه علمیه قم» از آیت الله یزدی جهت کاندیداتوری در انتخابات دعوت کرده اند. عجیب اینجاست که این خبر را مدیر منصوب آیت الله یزدی در جامعه مدرسین اعلام کرده و مشخص نیست طلاب دعوت کننده اساسا چه کسانی هستند.

واکنش محمود صادقی به شائبه دریافت پول برای تحویل اجساد کشته شدگان - محمود صادقی، عضو فراکسیون امید درباره این‌که برخی عنوان می‌کنند به خانواده‌ها گفته می‌شود برای گرفتن اجساد باید پولی را وازیر کنند، عنوان کرد: تاکنون خبر موثقی در این زمینه به دست ما نرسیده است و در فضای مجازی مطالبی را با این عنوان مشاهده کردیم، اگر خانواده‌ها و اشخاص مطلعی در این رابطه وجود دارند این موضوع را به ما بیان کنند.

مصرف بنزین به زیر ۸۰ میلیون لیتر رسید - شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران اعلام کرد: به اطلاع می رساند متوسط مصرف بنزین کشور از زمان اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت، یعنی از 24 آبان تا پایان روز 3 آذر، حدود 79 میلیون لیتر در روز بوده. این در حالیست که متوسط مصرف بنزین از ابتدای سال جاری تا پایان روز 23 آبان (قبل از اجرای این طرح) حدود 98 میلیون لیتر در روز بوده است.

ناجا: در حال شناسایی لیدرها هستیم - جانشین فرمانده نیروی انتظامی عنوان کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری در صبح روز یکشنبه صف مردم و آشوبگران را از هم جدا کرد و فتنه در اوج خود متوقف شد. سردار سلیمانی تصریح کرد: اکنون نیروهای انتظامی و امنیتی در حال شناسایی لیدرها هستند و برای دستگیری و معرفی مقصران اصلی آشوب ها و تخریب اموال مردم به افکار عمومی شبانه روز در تلاش هستند.

افراد با دارایی ۹۰۰ میلیون کمک معیشتی نمی‌گیرند - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: به آن دسته از کسانی که ۹۰۰ میلیون تا یک میلیارد تومان دارایی و ملک دارند، خودروی ۵۰۰ میلیونی دارند یا ۳ سفر خارجی غیر زیارتی در سال داشته‌اند، کمک معیشتی تعلق نمی‌گیرد. محمد شریعتمداری درباره کد دستوری #۶۳۶۹*، که برای شکایت افرادی که خود را مستحق کمک معیشتی می‌دانند، اما از این طرح حذف شده اند، گفت: کسانی که تقاضای خود را از طریق کد دستوری مذکور ثبت کنند در واقع به دولت اجازه بررسی حساب‌های بانکی خود را می‌دهند.

خسارت درگیریها در تهران ناچیز است - پیروز حناچی، شهردار تهران گفت که خسارت ناشی از درگیریهای اخیر در مناطق ۲۲ گانه پایتخت ناچیز بود و گستردگی نداشت.

درخواست ۷ سناتور برای تحریم مقامات ایرانی بخاطر قطع اینترنت - هفت سناتور آمریکایی شامل تد کروز، جان کورنین، تام کاتن، مارکو روبیو، مارشا بلک‌برن، پت تومی و جان باراسو در نامه ای به ترامپ نوشتند: «ما از شما [ترامپ] می‌خواهیم، سریعا لیستی از تمام مقامات ایرانی که دسترسی مردم به اینترنت را قطع کردند، فراهم نموده و آنها را تحریم کنید».

از خانواده‌های کشته‌شدگان پولی نمی‌گیریم - فرماندار شهرستان بهارستان استان تهران گفت: نه تنها هیچ پولی از خانواده کشته شدگان دریافت نمی‌شود بلکه اگر خانواده این کشته‌شدگان هم توان مالی ضعیفی داشته باشند و برای ما این مساله محرز شود، به آنها کمک خواهیم کرد. مجتبی خانجانی درباره تعداد و مکان بازداشت‌شدگان و اینکه‌ آیا آمار دقیقی از کشته‌شدگان این شهرستان وجود دارد، گفت: این موضوع از جمله مواردی است که جنبه امنیتی دارد و به دستگاه‌های قضایی و امنیتی برمی‌گردد و باید از آنها پرسیده شود، اما تا جایی که قانون‌گذار پیش‌بینی کرده ما هم جزئیات را می‌دانیم، مگر می‌شود ندانیم؟

نظرات بینندگان