arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

دادستان تهران: گزارش احمد شهید دروغ است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان تهران گفت:‌  از آنجایی که در صحنه بین المللی به شکل صحیح پاسخ ادعاهای غربی ها داده نمی شود آنها گزارشهای دروغی از جمله گزارش احمد شهید را مبنی بر نقض حقوق بشر در ایران منتشر می کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، جعفری دولت آبادی در نشست تخصصی حقوق بشر که در مجتمع شهید بهشتی قوه قضائیه برگزار شد افزود: منافع ملی در صدر اولویت کشورها است . وی گفت: در پرونده کهریزک هم سازمان قضایی نیروهای مسلح و هم دادگاه انتظامی قضات در حال پیگیری پرونده هستند.

جعفری دولت آبادی افزود: در جریان فتنه سال 88 چند مولفه در جمهوری اسلامی مورد هدف قرار گرفت که نخستین مولفه جمهوریت نظام بود.

دادستان تهران گفت: در فتنه سال 88 فتنه گران بحث تقلب در انتخابات را مطرح کردند و جمهوریت نظام را به چالش کشیدند و امنیت ملی را خدشه دار کردند.

وی افزود: مولفه بعدی اسلامیت بود که با گذشت زمان فتنه گران نشان دادند بازی تقلب مقدمه ای بیش نبوده است و در روز عاشورا شعارهایی غیر اسلامی نیز سر دادند و اقداماتی نیز بر علیه شعائر اسلامی داشتند.

دادستان تهران گفت: سومین مولفه عدالت بود که فتنه گران قصد داشتند با زیر سوال بردن عدالت نظام بزرگترین ضربه را به جمهوری اسلامی وارد کنند به گونه ای که بشیریه سکولار معروف که در دوره اصلاحات تئوریسن آنها بود می گوید ما باید عدالت محوری نظام اسلامی را بشکنیم.

وی در ادامه افزود: ‌با بهره گیری از چند اصل از جمله اصل برائت می توان ثابت کرد که ادعای دشمنان در زمینه نقض حقوق بشر در جمهوری اسلامی صحیح نیست زیرا بسیاری از محکومان بر خلاف ادعاهای غربی ها با تکیه بر این اصل برائتشان ثابت شد و احکام صادر شده درباره آنان تعدیل شد.

جعفری دولت آبادی گفت: جریان فتنه یک جریان ساده نبود بلکه فتنه گران قصد براندازی نظام را داشتند و بر این اساس در برخی موارد دستگاه قضایی با مشکلاتی مواجه می شد.

دادستان تهران با اشاره به برخی ادعاهای غربی ها در زمینه نقض حقوق بشر گفت:‌ فردی به نام ولیان که به محاربه محکوم شده بود در دادگاه تجدید نظر به دو سال زندان محکوم شد و در نهایت مشمول عف و از زندان آزاد شد این در حالی است که غربی ها چنین مواردی را مطرح نمی کنند اما پرونده ملک پور به عنوان فردی که بزرگترین سایت مستهجن را در داخل کشور به راه انداخته بود هر روز مطرح می کنند.

وی افزود: حکم ملک پور 40 صفحه است و از آنجایی که وی و یا همسرش تابعیت کانادایی دارند دولت کانادا با جدیت پیگیر آن است که حکم اعدام درباره وی اجرا نشود.

جعفری دولت آبادی در ادامه گفت:‌ در جریان فتنه نیز دشمنان امید داشتند که در طول 8 ماه کار جمهوری اسلامی را تمام کنند اما آنها نمی دانند که پایه های جمهوری اسلامی بر عدالت و مردم استوار است و تا اینگونه است هیچ خطری متوجه آن نخواهد شد.

وی تصریح کرد: آسیب هایی که در داخل کشور با آن مواجه هستیم می تواند برای ما مشکل ساز شود.

دادستان تهران افزود: در جریان فتنه در دستگاه قضایی با دو یا سه آسیب جدی مواجه بودیم یکی آنکه زندانهای ما زندان امنیتی نبود و اگر ما زندان امنیتی داشتیم می توانستیم مرخصی و ملاقات شرعی بدهیم و در این شرایط از بسیاری آسیب ها کاسته می شد همچنین در حوزه اطلاع رسانی نیز ضعف وجود دارد و نتوانستیم به شکل شایسته اقدام کنیم.

وی گفت: سوم اینکه در برخی پرونده ها با ضعف آموزش قضات مواجه هستیم به عنوان نمونه در جریان فتنه قضات باید مانند پرونده های سایبری آموزش ببینند زیرا هنگامی که قاضی می خواهد فردی مانند ملک پور را محاکمه کند به اطلاعات رایانه ای و فنی بسیاری نیاز دارد.

دادستان تهران افزود:‌ باید در مسائل مربوط به امنیت ملی اتاق فکری راه اندازی شود تا مجموعه ها با هم هماهنگ باشند و در این صورت است که توان نیروها از بین نمی رود و امکان دستیابی به نتیجه مطلوب تر فراهم می شود وی گفت: بعنوان مثال فردی به نام رامین پرچمی که معتاد بود دستگیر شد و در زندان در کنار فتنه گران زندانی بود و یا امید کوکبی که در زندان و با محکومیت جاسوسی به سر می برد به علت اینکه جایی در زندان وجود نداشت در کنار فتنه گران بود و رسانه های بیگانه اینگونه تبلیغ می کردند که این دو فرد همراه جریان سبز بودند و به این علت بازداشت شدند.

جعفری دولت آبادی در پایان به مشکلات و آسیب های دستگاه قضایی اشاره کرد و افزود: جای مرکزی که دستگاههای مرتبط با امنیت ملی را از جمله دستگاه اطلاعاتی و قضایی با یکدیگر هماهنگ کند در کشور خالی است.
نظرات بینندگان