arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۶۲۵
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۰

روایت صفار‌هرندی از عملکرد جریان انحرافی، توان نظامی ایران و ...

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: با توجه به تبلیغات سوء و هجمه رسانه‌ای دشمن پیش‌بینی می‌کنیم تا 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد‌حسین صفارهرندی شب گذشته در مراسمی که با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعی از مسئولان و بیش از 150 نفر از مردم شهرستان اردکان در مسجد روح‌الله این شهر برگزار شد با اشاره به انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تبلیغات سوء دشمن پیش‌‌بینی می‌کنیم تا 60 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن شرایط و موقعیت غبارآلود کنونی این میزان مشارکت بالا و قابل قبول است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با بیان اینکه روحیه اعتقادی مردم در عرصه خطیر انتخابات کارساز است، گفت: برخی گفته‌اند شرکت می‌کنیم اما لیست نداریم اصلاح‌طلبان نیز اعلام کرده‌اند که به صورت مستقل ‌در انتخابات حضور خواهیم یافت.

نویسنده اسبق روزنامه کیهان ادامه داد: مردم به کسی رای بدهند که دلش با تشر دشمن نلرزد و با شجاعت تمام از مصالح و منافع نظام جمهوری اسلامی دفاع کند.

وی با اشاره به لغزش‌ها و انحرافات تعدادی از نمایندگان مجلس ششم تصریح کرد: کسانی که می‌خواستند به رهبر ا‌نقلاب ‌جام زهر را بنوشانند به هیچ عنوان صلاحیت نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی را ندارند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان ویژگی‌های کاندیدای اصلح خاطرنشان کرد: کسانی را به مجلس بفرستیم که در تبعیت از ولایت فقیه نه از ایشان جلو بیفتند و نه عقب.

وی با اشاره به اشتباهات بزرگ و لغزش‌های فراموش نشدنی جریان انحرافی اظهار داشت: کسانی که سی دی "ظهور نزدیک است" را تولید و منتشر کردند ‌معتقدند وقتی به خود امام زمان (عج) دسترسی داریم از هدایت‌های نایب او بی‌نیازیم.

صفار هرندی تاکید کرد: مبادا با وعده‌ها و حرف‌های عوام‌فریبانه این گروه بی‌ریشه و منحرف خام شویم و با طناب این‌ها خود را در چاه ظلمت و انحراف بیندازیم.

وی با انتقاد صریح از عملکرد جریان انحرافی افزود: متاسفانه امروز روزنامه رسمی دولت که تریبون نظام محسوب می‌شود ناجوانمردانه به نهادهای مهم و خدوم جمهوری اسلامی نظیر سپاه پاسداران، شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی همچنین علما حمله می‌کند.

وی سازش با استکبار را نخستین پله آغاز انحراف عنوان کرد و گفت: انحراف یعنی این که چشم‌ها را روی هم بگذاریم و تحولات اخیر خاورمیانه و شمال افریقا را حرکتی آمریکایی بدانیم.

این کارشناس مسائل استراتژیک ادامه داد: برخی که تا دیروز رؤیت و نگاهشان با خط امام و حزب‌الله یگانه بود معتقدند که باید اوباما را به سازش متقاعد کنیم.

وی تاکید کرد: آنهایی که تا دیروز مشوق مردم مسلمان کشورهای منطقه در ایستادگی جلوی حکومت جور و فاسد حاکم بودند و آنان را به اعتراض علیه فتنه‌پراکنی استکبار جهانی دعوت می‌کردند متاسفانه با نظام زاویه پیدا کرده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه پیام‌هایی که از این نقطه صادر می‌شود این است که تحولات منطقه را آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند و انقلاب اسلامی نقش مهمی در ایجاد موج اسلام‌خواهی در منطقه نداشته است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هرکس ناز کرد و جانب دشمن را گرفت ضرر کرد، گفت: بصیرت رمز عبور از بحران‌ها و فراز و نشیب‌هاست و پیروی از ولایت فقیه رمز ثبات و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی در شرایط سخت و دشوار است.

وی با بیان خاطراتی از دوران انقلاب بیان کرد: بازرگان معتقد بود باید کاری کرد که حکومت دیکتاتوری پهلوی تن به خواسته‌های مشروع مردم بدهد اما از قدرت خلع نشود چرا که باور نداشت بشود شاه را به زیر کشید.

صفار هرندی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از همان ابتدا می‌گفتند شاه، کل دربار و دولت و دست‌نشاندگانش باید بروند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی دوردستی را می‌دید که هیچ کدام از سیاسیون تصورش را نمی‌کردند زیرا ایشان با تربیت و روحیه الهی خود عمق میدان دشمن را مشاهده کرده و پی به ضعف و سستی آنان برده بود.

وی اضافه کرد: امام معتقد بود همه اقتدار پوشالی رژیم پهلوی به قدرت‌های غرب و شرق وابسته است و اگر از بین برود پایگاه دشمن نیز پس از 2هزار و 500 سال در این سرزمین نابود می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با بیان اینکه منحرفان بیش از چند قدم جلوی پایشان را نمی‌بینند اضافه کرد: متاسفانه این گروه بر اساس منافع زودگذر و سطحی خود تصمیم و موضع‌گیری می‌کنند و منافع بلند مدت ایران و نظام را در نظر نمی‌گیرند.

صفار هرندی اظهار داشت: منافقان، سلطنت‌طلبان، گروه‌های معاند و همچنین برخی دوستان انقلابی دیروز خودمان با در غلطیدن در مسیر تباهی و انحراف اسیر زینت حیات دنیا شدند و پس از مدتی نظام را به کلی زیر سئوال بردند.

این کارشناس مسائل سیاسی یکی از شاخصه‌های برجسته حضرت امام خمینی (ره) را دید وسیع و برآورد صحیح ایشان دانست و گفت: مواضعی که امام راحل پیش از انقلاب اتخاذ می‌کرد با مواضع نهضت آزادی‌ها و بسیاری از سیاسیون و حتی برخی از علمان دینی آن روز‌متفاوت بود.

وی افزود: بازرگان قدرت رؤیت آینده و برآورد الهی را نداشت و علنا می‌گفت نباید به دنبال سرنگونی محمدرضا شاه بود.

صفار هرندی با بیان اینکه علمای بزرگی نظیر آیت‌الله شریعتمداری در جریان نهضت امام خمینی (ره) دچار اشتباهات بزرگی شدند، گفت: آیت‌الله شریعتمداری با روی کار آمدن شریف امامی و قول او مبنی بر تغییر تاریخ شاهنشاهی و ادای اذان به وقت شرعی در رادیو و تلویزیون به بقای حکومت راضی شد و به همین نکته‌های پیش پا افتاده قناعت کرد.

وی با اعلام نظر امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه ما می‌خواهیم ریشه رژیم فاسد پهلوی را بخشکانیم تاکید کرد: امام خمینی هیچ‌گاه جلوی دشمن به التماس نیفتاد و شاگردان مکتب او نیز در جبهه‌های حق علیه باطل با کمترین امکانات و تجهیزات نظامی دشمن را به خاک مذلت می‌نشاندند.

وی با اشاره به تدبیر و دوراندیشی مقام معظم رهبری در هدایت کشتی انقلاب عنوان کرد: نگاه رهبر فرزانه انقلاب همواره به نقطه اصلی ‌و هدف اصلی و نتیجه غایی و نه نتایج زودگذر ‌و‌ دوخته شده است.

وی ادامه داد: وقتی خبر پیروزی مردم مسلمان کشورهای خاورمیانه در جهان طنین‌انداز می‌شود در می‌یابیم که نگاه عاجل و وسیع امام خمینی (ره) جواب داده است و حتی قبل از وقوع انقلاب چیزهایی را می‌دیده‌اند که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرده است.

صفار هرندی با بیان اینکه امام راحل چنان می‌گفت که انگار در همان لحظه نتیجه را می‌دید، عنوان کرد: برآورد سیاسیون ملی‌گرا نظیر جبهه ملی و بازرگان این بود که امکان ندارد شاه را ساقط کرد و مرتبا به حضرت امام پیغام می‌داد که از مواضعتان کوتاه بیایید.

وی اضافه کرد: حتی زمانی که شاه به نخست وزیری بختیار که با وی مخالف بود نیز تن داد بازهم حضرت امام گفتند بختیار هم باید برود و جمهوری اسلامی مستقر شود.

وی ادامه داد: اما همانطور که در مصر دیدیم مردم پس از آن که فهمیدند البرادعی فرستاده آمریکاست او را پس زدند و فتنه استکبار را به خودش بازگرداندند.

صفار هرندی با اشاره به فشارهای آمریکا و غرب در تضعیف نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: آنهایی که فهمیده‌اند هدف استکبار از اعمال همه این فشارها، تحریم‌ها و تهدیدات جنگ روانی است و دریافتند که ایالات متحده آمریکا می‌کوشد که ترس خود را در هیاهوی تبلیغات سوء و غوغاسالاری پنهان کند نگاه امام را به درستی درک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه وضعیت اقتصادی و اجتماعی آمریکا از هر زمانی آشفته و بحرانی‌تر است، افزود: امروز میزان بدهی‌های ایالات متحده از تولید ناخالص ملی‌اش بیشتر است و اقتصاددانان آمریکا معتقدند که این کشور در وضعیت ورشکستگی اقتصادی قرار گرفته است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: اگر امروز آمریکا مدام توپ و تشر می‌زند و علیه ما تبلیغات کاذب به راه می‌اندازد دلیلی جز پنهان کردن ترس خود ندارد.

صفار‌هرندی به تاثیرگذاری عمیق ایران اسلامی در کشورهای منطقه و جهان پرداخت و گفت: هر جا که آمریکا و غرب با هدف تضعیف قدرت فرهنگی و اعتقادی ایران اسلامی پا گذاشتند به فضل خدا با تحمل خسارات فراوان بازی را به جمهوری اسلامی باختند زیرا نفهمیده‌اند این نظام نظامی الهی است.

وی با بیان اینکه مردم کشورهای منطقه، ایران اسلامی را به عنوان الگویی بی بدیل مدنظر قرار داده‌اند، تاکید کرد: امروز در پارلمان افغانستان بیش از 100 نماینده طرفدار ایرانند و در مصر هم اکثریت اسلام‌گرایانی به مجلس راه یافته‌اند که به نظام جمهوری اسلامی علاقه و اعتقاد دارند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که حضرت امام خمینی نهضت را آغاز کرد به این نقطه نظر داشت و می‌فرمود من با اطمینان می گویم که اسلام که اسلام ابرقدرت ها را به خاک مذلتت خواهد کشاند‌.

*آمریکا با یک محاسبه سرانگشتی حماقت حمله به ایران را مرتکب نمی‌شود

‌صفارهرندی ‌با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در پخته کردن ذهن جوامع سیاسی موثر بود، خاطرنشان کرد: امروز ایران اسلامی به خطرناک‌ترین دشمن استکبار تبدیل شده است.

وی تاکید کرد: ایران اسلامی به وسیله تعدادی از نخبگان جوان خود به جز حوزه‌های سخت‌افزاری، شبکه سایبری و رسانه‌های اینترنتی و سیستم‌های ماهواره‌ای آنان را نیز مختل کرده است.

صفار هرندی با اشاره به پیشرفت‌های ایران در حوزه نانوتکنولوژی و تکنولوژی‌های نوین بیان کرد: سرعت رشد علم در ایران بین 11 تا 12 برابر رشد علم در جهان است و دشمن بیش از هر چیز از این آثار و تبعات هراس دارد.

وی عنوان کرد: در دنیای امروز وقتی می‌خواهند از رقابت سخن بگویند رقابت دنیای غرب با جهان اسلام را عنوان می‌کنند و همه جهانیان نیز مرکزیت جهان اسلام را ایران اسلامی می‌دانند.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: از این روست که ایران اسلامی که در همه زمینه‌ها حرف برای گفتن دارد و با اتکا به دانش و توان علمی و فکری خود به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده به کابوس غرب و آمریکا تبدیل شده است.

وی با اشاره به توان نظامی ایران اسلامی گفت: ایران سال‌هاست که در حال تولید صدها فروند هواپیمای بدون سرنشین است و این هواپیماها می‌توانند تاعمق خاک دشمن نفوذ کنند.

وی خط و نشان استکبار جهانی برای ایران را حربه‌ای کلیشه‌ای و بی‌پایه خواند و هشدار داد: یک استراتژیک امریکایی می‌گوید برآورد می‌شود در روز اول جنگ احتمالی بین ایران و آمریکا 30 هزار سرباز آمریکایی کشته شوند و ایالات متحده با یک محاسبه سرانگشتی هیچ‌گاه دست به چنین حماقتی نمی‌زند.

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: آمریکا پس از جنگ ویتنام و ژاپن که با تلفات وحشتناکی مواجه شد عملا درگیر جنگی واقعی نشده است.

صفار هرندی افزود: جنگ عراق یک جنگ فانتزی بود و جنگ واقعی عملا پس از سقوط صدام و اشغال عراق آغاز شد که نتیجه خفت‌بار آن را همگان مشاهده کردند.

وب با بیان اینکه حزب‌اللهی‌ها پاشنه آشیل آمریکا را می‌شناسند اضافه کرد: آمریکا از جنگ با ایران اسلامی می‌گریزد و از این جهت تصمیم گرفته که با شروع جنگ نرم افراد سست بنیاد و فریب خورده را روی کار بیاورد که مطمئنا در این مسیر نیز شکست سختی می‌خورد.
نظرات بینندگان