arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

ناوگروه ایرانی در بندر جده عربستان پهلو گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از پهلو گرفتن ناوگروه هجدهم نیروی دریایی ارتش در بندر جده عربستان خبر داد و گفت: این اقدام برای برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و مقابله با ایران‌هراسی حائز اهمیت است.

امیردریادار حبیب‌الله سیاری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر تصریح کرد: ناوگروه هجدهم نیروی دریایی ارتش، مرکب از ناو جمهوری اسلامی ایران خارک و ناوشکن شهید دریابان قندی، صبح امروز(15 بهمن ماه) در بندر جده عربستان پهلو گرفته است.
 
وی در تشریح هدف نیروی دریایی ارتش از این اقدام تصریح کرد: پهلوگیری ناوگروه هجدهم نیروی دریایی ارتش در بندر جده عربستان از نظر حضور ایران در دریاهای آزاد و برقراری ارتباط با کشورهای منطقه و مقابله با ایران‌هراسی،‌ حائز اهمیت است.
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش، این اقدام را نشانگر عزت و اقتدار ایران در دریاهای آزاد و بنادر خارجی دانست و افزود: مردم ایران هم می‌دانند که ما در عرصه دریاهای آزاد حضور داریم و در بنادر خارجی پهلو می‌گیریم و فرهنگ و ارزش‌های انقلاب را منتقل می‌کنیم.
 
حبیب‌الله سیاری در پایان تاکید کرد: این ناوگروه، چند روز در بندر جده توقف دارند و مسیر بعدی ناوگروه هجدهم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آینده اعلام خواهد شد.
 
نظرات بینندگان