arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۷۷۰
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۰

چرا فقط سن آیت الله جنتی مهم است؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انتصاب فردی 71 ساله به سمت مدیریت اجرایی یکی از شرکتهای تخصصی در شرایط تحریم کشور موجب شگفتی کارشناسان شده است.

به گزارش بازتاب، در شرایطی که تحریمهای بین المللی علیه کشور روز بروز افزایش می یابد و نیاز به مدیران خلاق ، مستعد و با انگیزه برای دور زدن تحریمها و اداره امور اجرایی کشور وجود دارد ، یکی از مدیران متخصص صنعت نفت برکنار شده و به جای وی وزیر بازنشسته سابق راه با بیش از 71 سال سن منصوب شده است.

انتصاب دکتر حمید بهبهانی، استاد محمود احمدی نژاد در دانشگاه علم وصنعت که زمینه تحصیل وی در مقطع دکترا را فراهم کرده بود و با وجود چندین سال گذشتن از زمان بازنشستگی و در سن 70 سالگی با ادغام وزارت راه وترابری در مسکن وشهر سازی با دولت خداحافظی کرد، از عجیب ترین اقداماتی است که تنها از عهده دولت دهم ساخته است.

البته با توجه به دانش و تجربه تخصصی دکتر بهبهانی، استفاده از ایشان در سمت های مشاوره یا فعالیت های علمی و پژوهشی در دانشگاه مغتنم است، اما طرفه این که دولتی که اساتید دانشگاه را به بهانه های مختلف بازنشسته کرده و از درس دادن در دانشگاه محروم می کند، به این استاد عمران را که حق بزرگی بر گردن دکتر احمدی نژاد دارد، پست اجرایی می دهد!

بهبهانی در حالی به این سمت منصوب شد که تا امروز و با وجود بیش از 50 سال تجربه کاری، حتی یک روز در صنعت نفت تجربه ندارد، و برای شرکت تخصصی مانند شرکت نفتکش که در شرایط طبیعی نیز مدیریت دشواری دارد، در شرایط تحریم های فزاینده فعلی بعیدترین گزینه محسوب می شد.

انتظار می رفت درصورتی که دولت واقعا همانگونه که اظهار می کند، به دنبال مقابله با تحریمهاست، فردی متخصص و باتجربه در همین حوزه و دارای خلاقیت و مسلط به حوزه نفت و کشتیرانی را به این سمت منصوب نماید.

نظرات بینندگان