arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۵۰۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۸

چین نشست شورای امنیت درباره کشمیر را به تعویق انداخت

با وجود آنکه شورای امنیت سازمان ملل قرار بود روز سه‌شنبه نشستی را به درخواست چین به منظور بررسی وضعیت منطقه جامو و کشمیر برگزار کند دیپلماتها اعلام کردند، پکن این نشست را به دلیل عدم آمادگی هیات صلحبانی سازمان ملل در آنجا برای ارائه گزارش خود درباره این منطقه به تعویق انداخته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به نوشته رویترز، هیات صلحبانهای سازمان ملل از سال 1949 تا کنون به منظور نظارت بر آتش‌بس بین هند و پاکستان در منطقه کشمیر مستقر بوده‌اند.

پیشتر چین روز دوشنبه درخواست کرده‌ بود یک نشست شورای امنیت سازمان ملل به منظور بحث درباره منطقه کشمیر تحت کنترل هند در پشت درهای بسته برگزار شود. این درخواست چین بعد از آن مطرح شد که شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل نسبت به افزایش تنشها در کشمیر ابراز نگرانی کرده بود.

چند دیپلمات در سازمان ملل که نامشان را فاش نکردند گفتند، ژانگ جون، سفیر چین در سازمان ملل به این شورا اعلام کرد، قصد دارد مجددا و به مجرد اینکه هیات صلحبانی سازمان ملل در کشمیر برای ارائه گزارش دقیق خود آماده باشد، برای تشکیل نشست شورای امنیت درخواست بدهد.

ژانگ به خبرنگاران گفت: ما همگی می دانیم که شورای امنیت نامه وزیر خارجه پاکستان را که خواستار مذاکرات این شورا درباره کشمیر شد، دریافت کرده و بحث درباره آن ادامه دارد.

آخرین باری که شورای امنیت سازمان ملل درباره موضوع کشمیر نشست تشکیل داد، مربوط به ماه اوت بود. آن نشست هم به درخواست چین به صورت غیرعلنی و در پی اقدام مناقشه‌برانگیز مقامهای هند در لغو خودمختاری‌های در نظر گرفته شده برای کشمیر در قانون اساسی این کشور برگزار شد.

منیر اکرم، سفیر پاکستان در سازمان ملل نیز روز سه شنبه گفت: وضعیت فعلی صلح و امنیت را در منطقه ما به خطر انداخته است. ما از این که شورای امنیت همچنان رسیدگی به موضوع را ادامه می‌دهد استقبال می‌کنیم.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان