arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

لایو خبر - ۲۸ آذر ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فردا؛ درباره تعطیلی شنبه مدارس تصمیم‌گیری می‌شود
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۰:۱۸

معاون عمرانی استاندار تهران گفت: با توجه به تداوم آلودگی هوا در تهران و شهرستان‌های استان درباره تعطیلی مدارس برای شنبه فردا تصمیم گیری خواهد شد.

آمریکا قاضی مقیسه و صلواتی را در فهرست تحریم قرار داد
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۰:۱۶

قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه عمومی و انقلاب تهران  و قاضی «ابوالقاسم صلواتی»،  رئیس شعبهٔ ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی، دو قاضی ایرانی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند. 

رحیم پور ازغدی: در غرب با انسان‌ها از حیوانات بدتر رفتار می‌کردند /  زنان پیش از انقلاب درس نمی‌خواندند اما پس از انقلاب در حوزه علمیه فعالیت می‌کنند / دولت شورای عالی انقلاب فرهنگی را در اختیار گرفته و ضوابط لیبرالیسم را در آن دنبال می‌کند
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۰:۱۵

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به پرسش یکی از افراد شرکت کننده در این جلسه با عنوان این که چرا در جلسات شورا شرکت نمی‌کنید گفت: به گفته یکی از اعضای شورا قرار بر عدم حضورم در شورا شد، البته من از کسی پیروی نمی‌کنم، بنده رئیسی ندارم و کارمند اسلام و انقلابم ولاغیر، اما به طور کلی تمایلی به حضور در شورا ندارم.

وی گفت: یک خط مشی در شورا وجود دارد که دولت آن را در اختیار گرفته است، دولت در این رابطه نیز ضوابط لیبرالیسم را دنبال می‌کند

رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر لبنان به پایان رسید / "حسان دیاب" با 69 رأی، مأمور تشکیل دولت جدید شد
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۰:۱۴

رئیس‌جمهور لبنان رایزنی‌های بین فراکسیون‌های پارلمانی این کشور برای انتخاب نخست‌وزیر را به پایان برد و حسان دیاب با 69 رأی بیشترین آراء را به دست آورد

بند عجیب حکم پرویز مشرف؛ "کشیدن در خیابان و آویزان کردن"
۱۳۹۸/۰۹/۲۹ - ۰۰:۱۳

در بندی از حکم مشرف که توجه رسانه‌ها را جلب کرده و باعث شگفتی شده، آمده است که اگر او پیش از دستگیری و اعدام درگذشت، جسد او باید در خیابان‌های اسلام‌آباد تا مقابل پارلمان کشیده شود و در آنجا به مدت سه روز آویزان شود.

تصویب قطعنامه حقوق بشری علیه ایران
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۲

در نشست روز چهارشنبه مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های کمیته سوم این مجمع در دستور کار قرار گرفت که یکی از آنها، قطعنامه حقوق بشری ایران بود که از سوی کانادا ارائه شد. در رای گیری به عمل آمده، ۸۱ عضو سازمان ملل متحد رای موافق دادند ۳۰ عضو مخالف و ۷۰ عضو دیگر هم به آن رای ممتنع دادند. بر این اساس، پرونده حقوق بشری ایران برای یکسال دیگر مفتوح ماند تا گزارشگر ویژه‌ای که برای این منظور در نظر گرفته‌اند به فعالیت خود ادامه دهد. سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش گفت: قطعنامه وضعیت حقوق بشری ایران مبتنی بر نگرش گزینشی، غرض ورزانه، تقابل آمیز و با اهداف سیاسی است که آن را محکوم و مردود می‌دانیم.

واکنش ترامپ به تصویب استیضاح: اتفاقی رخ نداد
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۰

به دنبال رای‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا و رای مثبت نمایندگان به ارجاع پرونده استیضاح ترامپ به سنا، رئیس‌جمهوری آمریکا در چندین پیام توییتری نوشت: «در نهایت، اتفاقی رخ نداد. ما به چیزی همچون یک رفتار انگشت‌نما که باید پیش از آنکه یک رئیس‌جمهوری از قدرت عزل شود وجود داشته باشد، نزدیک نشدیم.» او افزود: «معتقدم که یک رئیس‌جمهوری را نمی‌توان از قدرت عزل کرد، اگر احتمال منطقی نباشد که سنا او را محکوم و این رئیس‌جمهوری را عزل ‌کند. پس، مجلس نمایندگان آمریکا در جایگاه نخست، نباید این رئیس‌جمهوری را استیضاح کند. اگر این استاندارد جدیدی است، هر رئیس‌جمهوری از اینجا به بعد قابلیت استیضاح را دارد.» ترامپ همچنین نوشت: «شاهد دروغ‌های بی‌رحمانه دموکرات‌های بیکاره، چپ رادیکال هستیم. این تهاجمی به آمریکا و تهاجمی به حزب جمهوری‌خواه است!»

دیاب، جانشین احتمالی سعد حریری
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۱:۲۰

المیادین گزارش داد که اکثریت پارلمانی در لبنان روی نامزدی «حسان دیاب» وزیر پیشین آموزش و پرورش و سیاستمدار میانه رو برای تصدی پست نخست وزیری توافق کرده اند. حریری نخست وزیر مستعفی لبنان چهارشنبه شب پذیرش نامزدی نخست وزیری لبنان را رد کرد.

جنجال پیشنهاد مواد مخدر قانونی
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۱۱:۱۸

مسعود پزشکیان، نایب رئیس اول مجلس با اشاره به تلاش‌های مجلس برای تغییر قوانین و سیاست‌های اعتیاد، افزود: اگر دولت بتواند عرضه موادمخدر را بر عهده گیرد، اشخاص نیازمند به دارو را می‌توانیم به راحتی درمان کنیم. وی تصریح کرد: لایحه فقط نوشته شد و در مجلس ماند و پیگیری نشد تا بتوانیم تمام معتادان را تحت پوشش قرار دهیم و مواد را تحت نظر متخصص در اختیارشان قرار دهیم و بعد درمان کنیم. می توانیم وضعیت زندان‌ها را در زمینه اعتیاد و موادمخدر با در دست گرفتن بازار عرضه مواد بهبود بخشیم. بیش از ۷۵ درصد تریاک و مرفین دنیا را در کشورمان کشف می‌کنیم. سرهنگ محمد بخشنده رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت اظهارات پزشکیان را نظر شخصی او دانست و با تاکید بر اینکه «در هیچ جای دنیا، دولت مواد مخدر عرضه نمی‌کند» افزود: در حال حاضر نیز همه جا مواد مخدر وجود دارد و اگر دولت هم مواد مخدر عرضه کند، واویلا می‌شود و شهروندان پاک نیز معتاد می‌شوند.

مجلس نمایندگان آمریکا به استیضاح ترامپ رای مثبت داد
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۸:۲۲

مجلس نمایندگان آمریکا دو ماده طرح استیضاح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری این کشور را تصویب کرد. «سوءاستفاده از قدرت» و «کارشکنی در کار کنگره» دو ماده طرح استیضاح است. ماده اول با ۲۳۰ رای موافق در مقابل ۱۹۷ رای مخالف و ماده دوم با ۲۲۹ رأی مثبت و ۱۹۸ رأی منفی به تصویب رسیده. استیضاح اکنون باید در قالب یک جلسه سنا برگزار شود. اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا در اختیار دموکرات‌ها و اکثریت سنای آمریکا اما در اختیار هم‌حزبی‌های ترامپ قرار دارد. برکناری ترامپ نیاز به دوسوم رای سناتورها (حداقل ۶۷ سناتور) دارد. دموکرات‌ها اکنون ۴۷ کرسی از مجموع ۱۰۰ کرسی سنا را در اختیار دارند.

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۹/۲۸ - ۰۸:۱۳

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان