arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۸

عبدی: اینکه می گویند شرایط کنونی نتیجه رای ماست را می پذیریم؛ اما اگر نامزد شما رای می‌آورد چه؟

فعال اصلاح طلب، گفت: اگر شما بخواهید خانه بخرید، مهم‌ترین عنصر یک واسطه معتبر است و واسطه‌گری یک رکن اساسی است که در سیاست این واسطه‌گر معتبر حزب است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

«عباس عبدی» در ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران با اشاره به اینکه بنیاد انقلاب ما حضور اکثریت ملت بوده که می تواند به بقاء انقلاب هم کمک کند، گفت: اینکه می گویند شرایط کنونی نتیجه رای ماست را می پذیریم اما این را هم می‌پذیریم که اگر نامزد شما رای می‌آورد چه بلایی بر سر کشور می آمد؟

وی افزود: لزوما شورای نگهبان با نظارت استصوابی در واقع ۹۰ درصد مسئولیت را پذیرفته است. انتخابات در طول مدت زمان جواب می‌دهد و نه در یک انتخاب است.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه معیار انتخابات سالم حضور مردم نیست بلکه آزادی در نامزد شدن در انتخابات است، گفت: حضور مردم در انتخابات مانند خرید پراید از سوی عموم مردم است.

عبدی ادامه داد: اگر شما بخواهید خانه بخرید، مهم ترین عنصر یک واسطه معتبر است و واسطه گری یک رکن اساسی است که در سیاست این واسطه گر معتبر حزب است. یک ادم عامی بی سواد در سیاست همانقدری ضرر می کند که بدون واسطه خانه خرید را انجام دهد.

این فعال اصلاح‌طلب با بیان اینکه بی طرفی عامل برگزاری انتخابات چه نهاد مجری و چه نهاد نظارتی مهم است. این سوال هم مطرح است که آیا با این هم انتخابات آزاد خواهد بود؟ پاسخ منفی است.

وی با بیان اینکه چند روز گذشته آقای رحیم پور ازغدی در گفت و گویی گفته اند کسی به من گفت اگر جمهوری اسلامی را نخواهیم باید چه کنیم؟ به او گفتم اگر در ساختار جمهوری اسلامی هستید هزار راه وجود دارد. ما انقلاب کردیم شما هم انقلاب کنید! ما شهید دادیم شما هم شهید بدهید.

وی بیان داشت: زمانی که نتوانید در مورد سیاست خارجی و مسائل دیگر صحبت کنید، مردم ترجیح بین چه گزاره هایی را دارند؟ اصلا رقابت بر سر چه چیزی است.

عبدی با بیان اینکه شواهد نشان می دهد که نمی‌خواهند انتخابات سالم و آزاد برگزار شود، تصریح کرد: ترجیح بین بد و بدتر نخواهد توانست معتبر و ادامه دار باشد، آزادی برای تعیین موضوعات در سیاست‌گذاری بسیار مهم است.

ششمین کنگره سراسری حزب همبستگی ایران اسلامی روز پنجشنبه ۲۸ آذر ۹۸ در مجموعه فرهنگی تلاش با موضوع "نهاد های انتخابی و جمهوریت نظام" با حضور اعضاء و شخصیت های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور برگزار شد. در این کنگره شخصیت ها و فعالان مدنی و سیاسی از جمله مجید انصاری، احمد مازنی، عباس عبدی، عبدالواحد موسوی لاری، جواد امام، محمد سلامتی، رسول منتجب نیا، آذر منصوری، الیاس حضرتی، علی مطهری، مصطفی تاجزاده، محسن هاشمی، هادی غفاری، غلامرضا حیدری و علی شکوری راد حضور داشتند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان