arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۸

واشنگتن پست از مقام‌های سابق کاخ سفید: ترامپ به مداخله اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ باور دارد چون پوتین به او گفته است

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، مقام‌های سابق کاخ سفید می‌گویند، ترامپ گفته به تئوری توطئه افشا شده‌ای باور دارد که اوکراین به جای روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ایالات متحده مداخله کرده چون پوتین به او چنین چیزی را گفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه واشنگتن پست در این گزارش آورده است، باور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه اوکراین در انتخابات ۲۰۱۶ ایالات متحده مداخله کرده یکی از موارد اصلی در استیضاحش بوده است. ترامپ از سوی مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه استیضاح شد و این روند پس از تحقیقاتی صورت گرفت که مشخص کرد وی به اوکراین بابت انجام تحقیقات داخلی درباره تئوری توطئه فشار آورده است.

به نوشته واشنگتن پست، تعدادی از مقام‌های سابق کاخ سفید بر این باورند که ترامپ باور خود را بر مبنای گفته‌های ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه بنا کرده که شخصا به وی گفته بود این اوکراین است که در انتخابات ۲۰۱۶ دخالت کرده است.

واشنگتن پست نوشت: یکی از مقام‌های ارشد سابق کاخ سفید گفته ترامپ حتی یکبار به صورت شفاف و صریح تاکید کرده که می‌داند اوکراین مقصر اصلی است چون پوتین به او چنین چیزی را گفته است.

تحقیقات رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا مشخص کرد که هکرهای روسی مقصر هک ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات هستند که باعث شد تا قریب به ۲۰ هزار ایمیل افشا شوند.

پوتین ۶۷ ساله از ترامپ ۷۳ ساله روز پنج‌شنبه دفاع کرد و به خبرنگاران گفت: این فقط ادامه چالش‌های سیاسی داخلی است. حزبی که انتخابات ۲۰۱۶ را از دست داد، حزب دموکرات تلاش می‌کند تا با سایر ابزارها و راه‌ها نتایجی به دست بیاورد. ترامپ به دلایل بعید و دور از دسترس استیضاح شده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان