arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۹ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۰

حسین شریعتمداری: حق با آمریکاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حسین شریعتمداری در سرمقاله امروز خود در کیهان با عنوان «حق با آمریکاست» نوشت:

* «از جنایت علیه ایران دست بردارید»، «دشمن ما ایران نیست، دشمن واقعی ما اقلیت یک درصدی حاکم بر آمریکاست»، «جنایات مشترک آمریکایی و اسرائیلی علیه دانشمندان ایرانی را متوقف کنید»، «نه جنگ، نه تحریم، نه دخالت و نه جنایت علیه ایران»، «فاجعه 11 سپتامبر منشأ داخلی داشت»، «مرگ بر دیدگاه شما، چرا جنگ با ایران؟ جنگ واقعی همین جا در آمریکاست، جنگ ما علیه یک درصد حاکم»، «از دخالت در ایران و سوریه دست بکشید»، «دستهایتان را از ایران کوتاه کنید»، «همین حالا نظامیان آمریکایی را از افغانستان بیرون بکشید»، «چرا دانشمندان هسته ای ایران را ترور می کنید»؟ و بالاخره به آنچه روی این پلاکارد نوشته شده توجه کنید؛ «به ما بپیوندید تا در تغییر تاریخ سهیم باشید» و...این همه که همه آنچه بود نیست، فقط بخشی از پلاکارد نوشته هایی است که دیروز در تظاهرات فراگیر و همزمان در 80 شهر بزرگ آمریکا و کانادا روی دست تظاهرکنندگان آمریکایی و کانادایی به فراز آمده بود. تقریباً در تمامی تظاهرات 80 شهر آمریکا و کانادا، تصاویر بزرگی از شهید مصطفی احمدی روشن که در حالتی معصومانه فرزند خردسالش نیز در کنارش بود، حمل می شد. زیر این تصویر که آمریکایی ها و کانادایی ها به صورت یک پوستر بزرگ روی دست گرفته بودند این جمله نوشته شده بود «جنایت آمریکایی و اسرائیلی علیه دانشمندان ایرانی را متوقف کنید». تصاویری از این تظاهرات گسترده و فراگیر در صفحه اول کیهان امروز به چاپ رسیده و تیتر یک روزنامه نیز به گزارشی در همین باره اختصاص یافته است.
*روز 13 دسامبر 2011- 24 آذرماه 1390- اجلاس «راهبردی آتلانتیک» به روال همه ساله در واشنگتن برپا شد. در این اجلاس، مقامات برجسته و استراتژیست های آمریکایی و اروپایی- دو سوی اقیانوس اطلس- حضور داشتند. هنری کیسینجر، رابرت اسکوکرافت، جیمز جونز- مشاوران ارشد امنیتی رؤسای جمهور آمریکا- پانه تئا وزیر دفاع- بخوانید وزیر جنگ- آمریکا، رئیس سازمان اینتلیجنت سرویس انگلیس و مسئولان سازمان های اطلاعاتی فرانسه و اسرائیل نیز حضور داشتند. درباره این اجلاس که گزارش کوتاهی از آن در سایت خبرگزاری «دویچه وله» آلمان منتشر شده آمده است «کیسینجر از شرایط کنونی غرب ابراز نگرانی کرد و در حالی که عصبانی به نظر می رسید، پرسید؛ باید دید چه حماقتی کرده ایم که آمریکای ابرقدرت 2001 را به شرایط شکننده امروز کشانده ایم»؟! دویچه وله در ادامه گزارش کوتاه خود می نویسد «در اجلاس راهبردی آتلانتیک به تحولات جاری در کشورهای اسلامی خاورمیانه و شاخ آفریقا و دشواری هایی که آمریکا و اروپا با آن روبرو هستند- ظاهرا جرأت نمی کنند از جنبش فراگیر وال استریت نام ببرند و یا دویچه وله اجازه آن را نداشته است- اشاره شد و آقای هنری کیسینجر نتیجه گرفت باید بپذیریم که مسیر تاریخ جهان در حال تغییر است» و صدها و شاید هزارها نمونه دیگر از این دست که نه فقط شرح آنها بلکه فهرست آن نیز به درازا می کشد و باید گذاشت و گذشت.
 
*آیا خیزش یکپارچه و همزمان مردم آمریکا و کانادا در 80 شهر بزرگ این دو کشور، از همان پیچ بزرگ تاریخ که حضرت آقا نزدیک بودن آن را خبر داده و 2 ماه بعد دشمنان تابلودار اسلام و انقلاب در اجلاس راهبردی آتلانتیک بر آن تاکید ورزیده بودند، حکایت نمی کند؟! کدام نگاه واقع بین می تواند این واقعیت بزرگ و آن «واقعه عظیم» که در راه است را انکار کند؟ بار دیگر به پلاکارد نوشته هایی که به برخی از آنها اشاره شد، نگاه کنید! پلاکاردهای تظاهرات دیروز در 80 شهر بزرگ آمریکا و کانادا «دشمن ما ایران نیست، دشمن ما، اقلیت یک درصدی حاکم بر آمریکاست»... «به ما بپیوندید تا در تغییر تاریخ سهیم باشید» و...چه کسانی تابلوهای راهنما را برای عبور از این پیچ بزرگ نصب کرده اند؟! آقا و امام(ره). آیا به آمریکا حق نمی دهید که از یکسو برای حفظ آبروی ریخته و قدرت دود شده و به هوا رفته خود، به گزینه های روی میز اشاره کند و در همان حال از زیر میز برای ایران اسلامی پیام مذاکره بفرستد؟
نظرات بینندگان