arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۱۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش ربیعی به ادعای ۱۵۰۰ کشته در اعتراضات / اظهارات کرباسچی درباره احتمال انداختن کشور به قعر دریا به وسیله اصولگرایان / توضیح یک مسئول درباره شایعه ارتباط اتفاقات ماهشهر با مساله آرامکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ربیعی: آمار رویترز از کشته‌شدگان حوادث آبان غلوآمیز است

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که آمار اعلام شده توسط رویترز درباره کشته‌های حوادث اخیر چقدر واقعیت دارد؟ اظهار کرد: اینها سازمان‌های شناخته شده و دروغگویی هستند که به انتشار این دروغ‌ها عادت دارند. آنها به انسان‌ها نگاه فله‌ای می‌کنند. علی ربیعی ادامه داد: شاید اشکال از ماست که باید به سرعت آمار تفکیک شده و اسامی را اعلام کنیم. این کار در حال انجام است اما باید با دقت باشد. این آمار اعلام خواهد شد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا در اعلام این آمار تاخیر بیش از حدی انجام نشده است، تصریح کرد: من در جریان تفکیک آمار نیستم و نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد اما این آماری که اعلام شده بسیار غلوآمیز است و من آن را به شدت تکذیب می‌کنم.

۳ سرباز ربوده شده ایرانی در پاکستان بزودی آزاد می‌شوند

فرمانده مرزبانی کشور با اعلام خبر سلامتی ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به خاک پاکستان گفت: ۳ سرباز ربوده شده ایرانی به خاک پاکستان به زودی آزاد می‌شوند. سردار قاسم رضایی اظهار داشت: رایزنی و مذاکرات متعددی با مسئولان کشور پاکستان انجام داده‌ایم تا سه سرباز ربوده شده ایرانی را به کشورمان برگردانیم و مذاکرات و رایزنی‌های انجام شده رضایت‌بخش بوده است.

کرباسچی: ممکن است اصولگرایان این‌بار کشور را به قعر دریا بیندازند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی درباره اصولگرایان در انتخابات می‌گوید: ممکن است یک عده‌ای را جذب کنند، اما من نمی‌دانم چند درصد. البته اصولگرایان هم نمی‌توانند چنین ادعایی را کنند چون خیلی از مشکلات اقتصادی مرهون عملکرد دوره‌ای است که خیلی از اصولگرایان سرکار بودند، این وضعیت را ایجاد کردند و دولت آقای روحانی هم در این مدت نتوانسته است کشور را از گرداب اقتصادی که در دوره تسلط کامل اصولگرایان بود نجات دهد، حال آنها خودشان آمده‌اند و می‌گویند می‌خواهیم کشور را نجات دهیم. شاید چون خودشان کشور را در این گرداب انداخته‌اند، فکر کنند که می‌توانند دوباره از این گرداب در بیاورد. ممکن است کسی هم فکر کند وقتی دفعه پیش ما را به گرداب انداختند، این دفعه به قعر دریا بیندازند.

درخواست نمایندگان از رهبری برای تصویب لوایح FATF

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رهبر انقلاب خواستار تمهید مقدماتی برای تصویب دو لایحه CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام شدند. در نامه نمایندگان آمده که در صورت عدم تصویب این لوایح مشکلاتی برای کشور پیش خواهد آمد از جمله: ۱- در لیست سیاه قرار گرفتن کشور و انسداد کلیه حساب‌های بانک‌های ایرانی در خارج از کشور. ۲- مورد اتهام قرار گرفتن کشور به جرم پولشویی و افزایش نظارت و کنترل سخت ۳- عدم فعالیت مالی و پولی در سطوح بین المللی و از بین رفتن اعتماد جامعه بین الملل ۴- افزایش مشکلات و ایجاد بحران شدید مالی و بانکی ۵- ناکارآمد شدن شعب بانک‌های ایرانی در خارج از کشور ۶- ایجاد التهاب در بازار بورس و ارز و کالا خصوصا در ایام انتخابات پیش رو

استاندار خوزستان: اتفاقات ماهشهر ارتباطی با مساله آرامکو ندارد

استاندار خوزستان با رد ادعای مطرح شده در خصوص تلاش های تلافی جویانه در موضوع اغتشاشات ماهشهر، گفت: جمهوری اسلامی ایران در مساله «آرامکو» نقشی نداشته و فرضیه مطرح شده از سوی یک کارشناس نیروی انتظامی استان دیدگاهی شخصی و اشتباه است.

نظرات بینندگان