arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

آقای حناچی! اقدامات شتاب‌زده و جسارت در مدیریت پیش کش! اساساً در سازمان معظم شهرداری، بجز زحمت «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» چیزی به نام «کار» وجود دارد؟

در شرایطی که انتقاد‌ها به دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در خصوص عمل نکردن به وظایف خود در قانون هوای پاک، افزایش یافته، پیروز حناچی، شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه همشهری تلاش کرده است تا انتقادات مذکور را توصیه به انجام اعمال «خلاف قانون» جلوه دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آقای حناچی! اقدامات شتاب‌زده و جسارت در مدیریت پیش کش! اساساً در سازمان معظم شهرداری، بجز زحمت «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» چیزی به نام «کار» وجود دارد؟

سرویس اجتماعی «انتخاب» / سهیل سالاری: در شرایطی که انتقاد‌ها به دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری تهران در خصوص عمل نکردن به وظایف خود در قانون هوای پاک، افزایش یافته، پیروز حناچی، شهردار تهران در یادداشتی در روزنامه همشهری تلاش کرده است تا انتقادات مذکور را توصیه به انجام اعمال «خلاف قانون» جلوه دهد.

حناچی نوشته است که «در دوره پیشین مدیریت شهری تعداد قابل‌توجهی اتوبوس برای سامانه بی‌آرتی خریداری شد که در ظاهر قدمی در جهت بهبود حمل‌ونقل عمومی و درنتیجه بهبود کیفیت هوا بود، اما در واقع نتیجه‌ای جز افزایش آلایندگی در پی نداشت. حال اگر قرار باشد اصرار عده‌ای از تصمیم گیران بر این بی‌قانونی فاحش را «جسارت» بدانیم، من نیز می‌پذیرم که فردی «جسور» نیستم. اما یقینا کسی‌که قانون را زیر پا می‌گذارد، جسور نیست؛ قانون‌گریز است.»

اظهارات حناچی در حالی است که در مدت یک سال و یک ماهی که از حضور او در شهرداری تهران می‌گذرد، اساسا اقدام قابل توجه و قابل ملاحظه‌ای در شهرداری تهران دیده نشده تا جایی که می‌توان این مدت را از منفعلانه‌ترین دوره‌های شهرداری دانست.

احتمالا در مدت مذکور، تنها اقدامی که ممکن است به شهردار تهران نسبت داده شود، ورود او به کمپین سه شنبه‌های بدون خودرو است؛ کمپینی که البته آن را هم شهرداری تهران راه اندازی نکرده و نحوه ورود حناجچی به آن نیز به گفته منتقدان، تا حد زیادی پوپولیستی بوده. شهرداری تهران حتی گزارشی از میزان تاثیر این اقدام هم ارائه نکرده و البته شواهد و مشاهدات هم نشان می‌دهد چنین کمپینی تاثیر چندانی در کاهش ترافیک و آلودگی نداشته.

فارغ از این موضوع، شهرداری تهران در این مدت کدام «کار» قابل ذکر را انجام داده است که حالا حناچی ژست اجتناب از «اقدامات شتاب زده» و تمسخر «جسارت در مدیریت» را گرفته است؟

نظرات بینندگان