arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۸ دی ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / تایید انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان / یک ادعا علیه ایران پس از کشته شدن یک آمریکایی در عراق / اولین انتقام داعش پس از مرگ سرکرده اش؛ ۱۱ مسیحی اعدام شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تایید انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با اخبار منتشر شده در مورد انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان و ضرب و شتم او در زندان اوین گفت: انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان صحت دارد اما ضرب و شتم او کذب است و صحت ندارد.

ادعای مقامات اطلاعاتی آمریکا علیه ایران درباره کشته شدن یک آمریکایی

به گزارش نیوزویک و فاکس نیوز، مقامات اطلاعاتی ایالات متحده بر این باورند که شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مسئول حملات مرگبار روز جمعه با موشک‌های کاتیوشا به یک پایگاه نظامی در نزدیکی کرکوک بوده‌اند. این حملات به کشته شدن یک پیمانکار آمریکایی، که برای وزارت دفاع آمریکا کار می‌کرد، و زخمی شدن چند تن دیگر انجامید.

داعش برای انتقال مرگ البغدادی، ۱۱ مسیحی را اعدام کرد

شاخه گروه تروریستی داعش در غرب آفریقا فیلمی ویدیویی از اعدام ۱۱ مسیحی در شمال شرق نیجریه در انتقام از کشته شدن ابوبکر بغدادی، سرکرده سابق این گروه تروریستی منتشر کرد. این فیلم که خبرگزاری "اعماق" وابسته به داعش آن را منتشر کرد، مردانی را نشان می‌دهد که لحظه تیراندازی به آنها چشم‌بند به چشم داشتند و نقاب‌داری در این فیلم می‌گوید: این پیامی به مناسبت میلاد حضرت مسیح به مسیحیان سراسر جهان است. این مردان برای انتقام از کشته شدن بغدادی اعدام شدند.

استعفای قریب الوقوع تاج؟

مهدی تاج چند روزی است به دلیل مشکلات قلبی در بیمارستان بستری شده است. بر اساس اخبار غیر رسمی، پزشکان معالج تاج وی را از هرگونه فشار کاری و استرس منع و توصیه کردند از ریاست فدراسیون فوتبال کناره گیری کند. بر همین اساس تاج به نزدیکان خود در فدراسیون گفته بعد از انجام معالجات پزشکی تمایلی به حضور در فدراسیون را ندارد.

اظهارات پمپئو درباره رویدادهای ۵ دی ایران

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی توییتری در اظهاراتی مداخله جویانه گفت که مردم ایران حق دارند برای کسانی که در این ناآرامی‌ها جان باخته‌اند عزاداری کنند و مدعی شد که حکومت ایران «باری دیگر خشونت و قطعی اینترنت را اعمال کرده است».

روسیه سیستم موشک‌های مافوق صوت خود را مستقر کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، اولین واحد موشک‌های مافوق صوت "آوانگارد" را مستقر و راه اندازی کرده است. محل استقرار این سیستم اعلام نشده هرچند مقام‌ها پیشتر اشاره کرده بودند که در رشته کوه‌های اورال خواهد بود. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته است که این موشک‌ها با توانایی حمل سلاح اتمی می‌توانند ۲۰ بار سریعتر از صوت حرکت کنند که روسیه را از سایر کشورها جلو می‌اندازد.

نظرات بینندگان