arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۰

لاریجانی: مجلس آماده قطع صادرات نفت به اروپاست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس: رئیس مجلس تأکید کرد که مجلس آماده قطع صادرات نفت به اروپاست.

محمدجواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی امروز سه شنبه طی تذکری در صحن علنی مجلس اظهار داشت: روز گذشته دانشجویان تهرانی مقابل مجلس تجمع کردند و درخواست داشتند که مجلس که با اقدامات انقلابی خوبی در گذشته از حریم نظام پاسداری کرده، در برابر اقدام زورگویانه اتحادیه اروپا مبنی بر تحریم خرید نفت از ایران یک اقدام انقلابی دیگری انجام دهد.

وی افزود:‌ خواسته دانشجویان تهرانی خواسته به حقی بود که روز گذشته در مقابل مجلس عنوان شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: مجلس بعد از اقدام اتحادیه اروپا دو طرح دو فوریتی برای قطع صادرات نفت به اتحادیه اروپا تهیه کرده است که این یک اقدام انقلابی در پاسخ به رفتار زورگویانه اتحادیه اروپاست.

کریمی قدوسی اظهار داشت: اقدام اتحادیه اروپا برای تحریم نفت ایران بنا به خواسته رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا صورت گرفته است.

وی از هیات رئیسه مجلس خواست که در اولین فرصت دو طرح یاد شده را در دستور‌کار قرار دهد تا بار دیگر قدرت ملت ایران را زورگویان عالم ببینند.

کریمی قدوسی گفت:‌ این روزها شاهدیم که سفیر فرانسه، دانمارک و سه سفیر اروپایی دیگر ملاقاتی با وزیر نفت داشتند و با قطع ۲۰۰ هزار بشکه نفت به اروپا دست‌پاچه شده‌اند؛ اقتصاد اروپا دچار تلاطم شده است.

وی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: ‌چرا دست به مصوباتی می‌زنید که خودتان هم به نقاط ضعف آن واقفید.

نماینده مشهد اظهار داشت: مجلس در طرح‌های یاد شده فرصت ۱۰ روزه برای اروپا در نظر گرفته و امیدواریم همانطور که رئیس مجلس در مصاحبه‌ خود اشاره کردند و گفتند که نمایندگان مصمم‌ هستند که در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند و به سرعت در این زمینه یک اقدام صورت گیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کریمی قدوسی گفت:‌ موضوعی که شما مطرح کردید، بحث مطرحی در مجلس است و نمایندگان هم نگاه بسیار دقیقی به این موضوع و حوادث جاری در این رابطه دارند.

وی افزود: کمیسیون امنیت ملی هم در این زمینه فعال شده و قطعا لازم است که در مقابل اینگونه افکار غیرعقلانی که اروپایی‌ها در مورد نفت ایران دارند، یک پاسخ درخوری به آنها داده شود.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس این آمادگی را دارد و بنده دیروز هم این موضوع را اعلام کردم؛ امیدوارم که کمیسیون مربوطه با سرعت بیشتری این موضوع را بررسی کرده و گزارش خود را به مجلس ارائه دهد.
نظرات بینندگان