arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۲۰۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۱۰ دی ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / واکنش یک نماینده به اخبار مطرح شده درباره ضرب و شتم نرگس محمدی / واکنش مصباح یزدی به مربوط دانستن برخی ضعف ها به دستگاه رهبری / اظهارات روحانی درباره قول‌های انتخاباتی اش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

واکنش یک نماینده به اخبار مطرح شده درباره ضرب و شتم نرگس محمدی

محمود صادقی درباره اخباری مبنی بر انتقال نرگس محمدی به زندان زنجان گفت: در مورد خانم محمدی باید پیگیری کنیم و بدانیم به طور موثق چه اتفاقی افتاده است و ما در حال حاضر مدارک و مستنداتی نداریم. او ادامه داد: در رسانه‌ها اخباری در این راستا منتشر شده است و اگر مطالبی که عنوان شده مانند ضرب و شتم و سایر اتفاقات رخ داده باشد، باید گفت با موازین حقوقی به هیچ عنوان سازگاری ندارد. این نماینده تاکید کرد: باید مطالب عنوان شده را به طور مستند مورد بررسی قرار دهیم و وظیفه ماست که این اتفاقات را پیگیری کنیم.

واکنش مصباح یزدی به مربوط دانستن برخی ضعف ها به دستگاه رهبری

آیت الله محمدتقی مصباح یزدی تصریح کرد: ولایت فقیه یک نعمت الهی است که در فضای مجازی این هدف دنبال می شود که ما را از آن غافل کنند، برخی ها همواره بیان می کنند که برخی از ضعف ها مربوط به دستگاه رهبری است، این درحالی است که وقتی رسول خدا(ص) نیز هدایت جامعه اسلامی را بر عهده گرفتند، مشکلات مادی فراوانی برای مردم به وجود آمد.

اسناد تازه ای از نحوه پذیرش شاه در آمریکا

اخیرا اسنادی ازدیوید راکفلر در اختیار پژوهشگران قرار گرفته که البته طبقه بندی شده نیستند و نیویورک تایمز هم از آن گزارشی درباره ورود شاه به آمریکا منتشر کرده. بر این اساس؛ راکفلر که رئیس بانک چیس بوده و شاه و دولت ایران هم از مهمترین مشتریان بانکش بوده اند، از طریق افرادی مانند هنری کیسینجر وزیر امور خارجه سابق آمریکا و عضو هیئت مدیره بانک و آرچیبالد روزولت، افسر سابق سیا و یکی از مدیران بانک چیس دولت کارتر را وادار کرد که پس از ده ماه شاه را برای درمان در آمریکا بپذیرد. راکفلر همچنین شاه را به برخورد خشن با انقلابیون تشویق می کرد.

روحانی: قول‌های انتخاباتی را در شرایط صلح دادیم؛ اما بعد وارد یک جنگ شدیم

حسن روحانی رییس جمهور با بیان این که شرایط عادی با شرایط جنگ متفاوت است گفت: بعضی‌ها به دولت دوازدهم خطاب می‌کنند و می‌گویند که آن قول‌هایی که اول دولت دادید چرا عین آن قول‌ها را نمی‌توانید عمل کنید. ما در شرایط صلح آن قول‌ها را داده بودیم. بعد وارد یک جنگ شدیم. جنگ را هم ما انتخاب نکردیم. ما هم شروع نکردیم و حتی بهانه هم به آنها ندادیم. آنها آغاز کردند در یک جنگی که این قامت استوار این ملت بزرگ و فرهیخته را بشکنند. رییس دولت دوازدهم اضافه کرد: بنابراین این حرف یک حرف منطقی نیست که برخی‌ها که با دولت خرده فرمایش دارند، بگویند در سال ۹۵ در فروردین ۹۶ اینها را گفتید و فروردین ۹۸ لحن فرق کرده است. آن شرایط، شرایط صلح بود و الان شرایط جنگ است. در همه دنیا شرایط جنگ شرایط ویژه خود را دارد.

سبک جدید سانسور در صداوسیما

پخش مصاحبه یک نماینده مجلس در برنامه «هرکی شما بگین» شبکه اول سیما که اجرای آن را مهران رجبی بر عهده دارد ، خبرساز شده است. در این برنامه آن طور که زیرنویس شده چهره و صدای نماینده دعوت شده به دلیل عدم احتمال تبلیغات برای نماینده مورد نظر در انتخابات مجلس، چهره او به مدل معروف به استفاده از آباژور در صدا و سیما محو شده است!


وزیر آموزش و پرورش: مشکلات دانش‌آموزان و معلمان بازداشتی در حوادث آبان ماه حل شده

وزیر آموزش و پرورش به پرسش درباره وضعیت معلمان و دانش‌آموزان بازداشتی در حوادث آبان ماه پاسخ داد و گفت: طبق آخرین آمار و گزارش ها مشکل دانش‌آموزانی که دچار مسئله شده بودند حل شده، همچنین مسئله معلمان و برخی کارکنان در سراسر کشور نیز حل شده است. محسن حاجی میرزایی در پاسخ به اینکه شنیده شد برخی دانش آموزان را در مدرسه بازداشت کرده‌ بودند نیز گفت: گزارشی در این باره نداریم و قطعا کار درستی نیست. هیچ کسی اجازه ندارد به این دلایل وارد محیط آموزشی شود. قطعا مراقبت می‌کنیم که این اتفاق نیفتد. وزیر آموزش و پرورش درباره تحصن معلمان نیز با بیان اینکه انگیزه‌ای در معلمان نمی‌بینیم که نیاز به تحصن وجود داشته باشند اظهار کرد: در این مدت کوتاه خدمات خوبی به فرهنگیان ارائه شده است که از جمله آنها می‌توان به رتبه بندی معلمان، طرح مسکن فرهنگیان و بیمه تکمیلی آنها اشاره کرد.

نظرات بینندگان